Citat:
În prealabil postat de gabriela_iagar
Scrierile Sfintilor Parinti nu sunt interpretari personale ci reprezinta credinta transmisa de Sfintii Apostoli. Avem scrieri ale Sfintilor Parinti din secolul I si secolul II, ceea ce inseamna generatia Sfintilor Apostoli sau generatia imediat dupa.
|
Foarte bine. Subscriem la acele scrieri ce concordă întru totul cu scrierile apostolilor și mai ales cu cuvintele Mântuitorului. Dar dacă concordă, de ce să nu dăm credit total Scripturii, sursa primară? Și uite așa ajungem iarăși la principiul
Sola Scriptura...
Citat:
În prealabil postat de gabriela_iagar
Sfanta Scriptura nu se explica pe sine.
|
Să nu-mi spui că se contrazice pe sine. Dacă nu se contrazice, înseamnă că concordă. Ce e mai limpede și mai frumos de exemplu decât o parabolă a lui Hristos, explicată de El Însuși câteva versete mai jos? Sau o lămurire a unui profet (în unele cazuri profetul fiind chiar Hristos) când face referire la un alt profet din vechime?
Citat:
În prealabil postat de gabriela_iagar
Ca de exemplu, aflam din Sfanta Traditie modul in care se face botezul. Cautand in Scriptura nu gasim nicaieri modul in care se face botezul, ci doar aflam despre el.
|
Lucrurile esențiale le aflăm din Scriptură (botez prin
imersiune și la vârta la care poate fi
învățat și poate
crede) totuși. Ce culoare trebuie să aibă hainele și ce temperatură să aibă apa sun amănunte neesențiale, de care nici nu depinde mântuirea noastră.
Citat:
În prealabil postat de gabriela_iagar
Sfanta Traditie, a nu fi confundata cu traditiile populare, babesti, sa dai 7 farfurii la parastas, o gaina pe sub sicriu si nu mai stiu ce.
|
Ar fi de dorit ca aceste tradiții populare nefaste să fie amendate și chiar interzise de conducătorii religioși. Lucru care nu este făcut (chiar ortodocși deplâng această stare de fapt).