View Single Post
  #275  
Vechi 07.12.2009, 12:08:50
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Din păcate nu întru totul. Prin secolul IV în creștinism a avut loc o însemnată invazie păgână, oamenii nefiind dispuși să renunțe cu totul la această închinare solară. Însuși Constantin cel Mare- cel care a legiferat ziua soarelui pentru creștini, a fost un închinător al soarelui toată viața:

"Ca adorator al lui Sol invictus, Constantin era adeptul monoteismului solar de tendinta filozofica si considera ca aceasta nu este incompatibila cu credinta crestina, deoarece suprema Divinitas, din aceasta religie, nu-i parea deosebita de Dumnezeul crestinilor. Constantin n-a repudiat dintr-o data toata mostenirea paganismului si, la fel ca tatal sau, care fusese monoteist, el considera soarele ca mediator vizibil intre Dumnezeul suprem si oameni." (Eusebiu de Cezareea. Scrieri, partea a doua. Viata lui Constantin cel Mare.- stdiu introductiv de Prof. Dr. Emilian Popescu , traducere si note de Radu Alexandrescu. Ed. IBM al BOR, Bucuresti 1991, pag.31)
Nu are nici o revelanta afirmatia asta avand in vedere ca crestini au tinut duminica cu mult inainte de Constantin.

"Pe alții în schimb pe care demonul cel rău n-a putut să-i despartă de dragostea lui Hristos,i-a robit,câștigandu-i cu alte slăbiciuni: cei de demult pe bună dreptate i-au numit pe aceștia <<ebioniți>> deoarece vedeau în Hristos un fel de sărăntoc, o ființă fără nici o pretenție.
Erau de părere că Legea lui Moise trebuie respectată întru totul pentru că ziceau ei omul nu s-ar putea mântui numai prin credința în Hristos și printr-o viață conformă acestei credințe.
Ei credeau că vor trebui respinse cu totul Epistolele Apostolului(Pavel) pe care-l numeau <<apostat al Legii>>, servindu-se numai de Evanghelia zisă după Evrei, pe când de celelalte nu țineau seamă.Respectau sâmbăta și celelalte rânduieli iudaice, ca și ceilalți,dar, pe de altă parte,cinsteau și duminicilie așa ca noi, în amintirea Învierii Mântuitorului." Eusebiu de Cezareea Istorie Bisericească Carte III capitolul XXVII

"În acest înțeles s-au ținut sinoade și adunări și toți deopotrivă au declarat în scris ca regulă bisericească pentru creștinii de pretutindeni să nu serbeze Paștile în altă zi decât în cea de duminică, argumentând că taina Învierii din morti a Mântuitorului nu s-ar putea serba nicicum in altă zi decât duminica si că numai în această zi am putea sfârși postul Pastilor." Eusebiu de Cezareea "Istorie Bisericească cartea V capitolul XXIII"



"Or,având în vedere că prin dovezi cât se poate de lucrătoare și limpezi s-a putut vedea cum - întru puterea,întru îndemnurile și întru sprijinul pe care Dumnezeul Cel atotputernic a binevoit necontenit să mi le trimită- apăsarea care strivea cândva întreaga stare a omului a fost de acuma ridicată de pretutindeni sub soare, puteți vedea- dacă fiecare în parte și totți întreolaltă vă veți da silința spre așa ceva- de cât prisos de putere și har a fost nevoie pentru ca - dacă se poate spune - până și sămânța celor ticăloși și netrebnici să fie spulberată și nimicită, bucuria să le fie redată celor buni și răspândită cu îmbelșugare peste toate meleagurile pământului.Tuturor li s-a dat putința să slujească dumnezeieștii legi după cuviință cu toată cinstirea, îngăduindu-le celor care se vor fi dedicat ei să i se închine potrivit datinei.Ieșit-au aceștia la lumină ca din străfundurile beznelor;incât ajungând ei să capete limpedea cunoaștere a lucrurilor, vor avea a-i sluji în viitor în chip cuvenit și a-i arăta unanima cinstire.
Se va trimite pe meleagurile răsăritene ale împărăției noastre.
Iată ce ordona edictul trimis nouă de împărat.

Și a trecut împăratul de la lucrurile acestea la faptă.Dintâi a numit peste neamurile din provincii guvernatori, dintre care cei mai mulți îmbrățișaseră credința mântuitoare, iar pe inșii rămași credincioși păgânismului i-a oprit să mai aducă jertfe.
Constantin,biruitorul,măritul si augustul,către Eusebiu.
Cunoscând faptul că pînă astăzi nelegiuitul bun plac al tiranilor n-a contenit a-i prigoni pe slujitorii Mântuitorului Dumnezeu, înțeles-am și m-am încredințat cu tărie , prea iubite frate, că toate lucrările de zidărie ale bisericilor s-au năruit, fie din cauză că nu au mai fost întreținute , fie că de frica silniciei , care plutea deasupra tuturor, ele au fost durate la proporții mai modeste decât li s-ar fi cuvenit.Astăzi însă - odată cu reîntoarcerea libertății , odată cu izgonirea - prin pronia Dumnezeului Celui Prea Înalt și prin purtarea noastră de grijă- a acelui balaur de la cârma puterii - îmi pare mie că s-ar cuveni ca toată lumea să poată limpede cunoaște puterea lui Dumnezeu, iar oamenii care de frică sau din necredință vor fi alunecat cândva în păcat,să-L recunoască pe Cel ce cu
adevărat este și să-și întemeieze iarăși viața pe adevăr și pe dreptate."(Scrieri partea a doua.Viata lui Constantin de Eusebiu de Cezareea)

Celor din afara Bisericii le place sa insinueze despre Constantin cel Mare fel si fel de lucruri.Am sa-ti spun ce a facut Constantin , el a eliberat pe crestini din jugul persecutiei , l-a marturisit pe Hristos , a declarat religia oficiala a Imperiului religia crestina.A ajutat si a intarit pe crestini.A construit si a ajutat la construirea de biserici.Si in 325 a convocat primul sinod de la Niceea.Asa ca nu stiu cat de incompatibil cu crestinismul sau cat de anti-crestin a fost, ba chiar contrariul.Am citit Scrieri partea a doua.Viata lui Constantin a lui Eusebiu de Cezareea , si personal nu am vazut ceea ce tu insinuezi aici , si mai ales ce insinueaza "prea-sfanta biserica" adventista.Probabil ca sunteti experti in fraudare.Mi-ai mai venit odata tot cu asha zise afirmatii pro-adventiste facute din partea unor voci ortodoxe, care de asemenea s-au dovedit a fi foarte controversate.
Reply With Quote