Citat:
În prealabil postat de Danut7
Este ziua întâia între Sabate , adica cel mai mare Sabat.
|
Cu interpretarea asta aiuritoare dai peste cap întreaga morfologie și sintaxă a limbii grecești. Mai documentează-te:
http://www.scripture4all.org/OnlineI...Tpdf/luk24.pdf
Citat:
În prealabil postat de Danut7
Fara Invierea lui Hristos nimeni nu ar fi avut odihna nici cei care au tinut sambata in mod corect, ca zi atribuită de Dumnezeu.Ca voi tineti o sambata zi a sasea, ca nu e sambata iudeilor, si nici nu are nimic de-a face cu crestinii.Nici cu Hristos , ca la voi hristos e unul mihaiel si un hristos mincinos si fundatia sectei voastre este pe minciuna si amagire.
|
Se pare că pentru tine ortodoxia are mai mult de 7 taine...
Citat:
În prealabil postat de Danut7
Si astazi in Biserica liturghia e in fiecare zi
|
O fi, dar nu fiece zi e de odihnă, binecuvântată și sfințită.
Citat:
În prealabil postat de Danut7
cu atat mai mult duminica, zi menționată cu numele.
|
Cu numere, nu cu numele.
Citat:
În prealabil postat de Danut7
Zi pentru care apostolul Pavel s-a pregatit in mod special,pregatindu-se sa tina cuvantul in aceasta zi si programandu-si plecarea sa a doua zi dupa duminica.Daca duminica nu era o zi de praznuit putea sa tina cuvantarea foarte usor sambata si sa plece duminica, mai ales daca nu era o zi importanta.
|
Prăznuirea a ținut-o sâmbăta, iar sâmbătă seara era deja duminică după calendarul primului secol, deci n-a fost nici o pregătire specială, frații insistând să-și prelungească șederea.
Citat:
În prealabil postat de Danut7
Nu doar atat dar in Fapte 15 intre primele hotariri ale Apostolilor acestia decid , ca sa elibereze pe neamuri de jertfe , sugrumare de animale , taierea imprejur si de sambete.Acolo zice :
Fapte 15:21Căci Moise are din timpuri vechi prin toate cetățile propovăduitorii săi, fiind citit în sinagogi în fiecare sâmbătă.
|
Sper că aceasta nu e interpretarea Bisericii Ortodoxe, ci un exces de zel din partea ta în a suci învățătura Scripturii. Mai citește odată lista din Fapte 15,19-20 și vezi dacă apare sabatul pe acolo. Cât privește versetul următor (21), acesta departe de a desființa sabatul, demonstrează că sabatul era încă respectat. Creștinii iudei încă mai participau la slujbele de la sinagogă. Legătura versetului acestuia cu cel precedent poate fi înțeleasă în mai multe feluri. Unii consideră că înseamnă că ei n-au de ce să se teamă că libertatea neamurilor va ataca ținerea din partea lor a legilor mozaice, deoarece ei și copiii lor urmau să continue să fie îndemnați cu privire la lege în fiecare Sabat, când participau la sinagogă. Alții înțelegeau versetul acesta ca o bază pentru prohibițiile lui Iacob, în sensul acesta, că întrucât Moise este citit în sinagogă, Neamurile urmau cel puțin să se ferească de la lucrurile pe care el le enumeră. Alții la fel îl văd ca însemnând că creștinii dintre neamuri nu vor găsi prohibițiile lui Iacob ca fiind grele, întrucât ei erau deja familiarizați cu ele din contactele lor cu sinagogile, unde legea era citită în mod regulat sabat de sabat.
Citat:
În prealabil postat de Danut7
Ziua Domnului era ziua identificata strict cu Iisus Hristos
|
Identificare o face Însuși Hristos:"Astfel că
Fiul Omului este
domn și
al sâmbetei." (Marcu 2,28)
Citat:
În prealabil postat de Danut7
Mesajul intreg al Evangheliei este sumarizat pe ziua Invierii si pe Inviere, ziua hotarata din nou de Dumnezeu , noua zi de odihna
|
Iată ce zice mesajul
Evangheliei veșnice pentru noi, cei ce trăim în vremea judecății:
"Și am văzut apoi alt înger, care zbura prin mijlocul cerului, având să binevestească
Evanghelia veșnică celor ce locuiesc pe pământ și la tot neamul și seminția și limba și poporul, Zicând cu glas puternic: Temeți-vă de Dumnezeu și dați Lui slavă, că a venit ceasul judecății Lui, și vă închinați
Celui ce a făcut cerul și pământul și marea și izvoarele apelor." (Apoc.14,6.7)
Un îndemn la închinare, în adevărata zi de închinare dedicată Creației lui Dumnezeu. Ai recunoscut expresiile? Iată-le aici:
"Că în șase zile
a făcut Domnul cerul și pământul, marea și toate cele ce sunt într-însele, iar în ziua a șaptea S-a odihnit. De aceea a binecuvântat Domnul ziua a șaptea și a sfințit-o." (Ieșirea 20,11)
Citat:
În prealabil postat de Danut7
noua zi de odihna, cea dintai intre Sabate.
|
E pentru a doua oară că repeți această prostie. Expresia se referă la
cea dintâi zi a săptămânii care e între două sabate. Raportarea se făcea tot la sabat-cea mai importantă zi a săptămânii (nu degeaba a 7-a, cifra desăvârșirii), atât pentru duminică (numită prima), cât și pentru vineri-numită "ziua pregătirii" [în vederea sabatului].
Citat:
În prealabil postat de Danut7
Aoleo , eu nu inteleg nimic, esti dragut sa o traduci?Poate sa si dai un context mai amplu al acestui edict.Si in romaneste , ca latina nu stiu.
|
Este partea din edictul duminical al lui Constantin ,care redactat de Justinian suna așa în românește:
„Toți judecătorii și plebea urbană și funcționarii practicanți de meserii în
memorabila zi a soarelui să se oprească”. Textul complet dacă te interesează s-ar putea să-l găsești și pe site-ul forumului că doar e sfântul vostru, asta doar dacă nu a fost pus la index. Deh, istoria are și părțile ei urâte.
Citat:
În prealabil postat de Danut7
Peste 200 de ani.Dupa cum arata parintii bisericesti si istoricii , duminica s-a tinut inca de la inceputul crestinismului, de la apostoli.
|
Niște documente pline de interpolări ulterioare ori chiar plastografiate nu pot înlocui adevărul biblic al sabatului ca zi de odihnă sfințită și binecuvântată de Dumnezeu.