View Single Post
  #5  
Vechi 03.01.2010, 12:41:39
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Cum si-a luat Dumnezeu trup insufletit din Maica Domnului asta este o taina.
Si din Adam s-a nascut Eva fara impreunare cu lucrarea lui Dumnezeu,atunci de ce nu se poate chiar Dumnezeu sa se nasca din Maica Preasfanta Fecioara?
Daca zice la Facere ca Dumnezeu a facut mai intai pe barbat si apoi din coasta sa a luat pe femeie se poate intelege ca daca oamenii nu cadeau in pacat asta ar fi fost modalitatea de inmultire,prin interventie divina si nu prin impreunare.
Da cand Adam si Eva au cazut in pacat trupurile lor ca urmare a stricaciunii pe care pacatul a lucrat-o intransii nu au mai fost bune pentru acest mod de inmultire a neamului omenesc.
Daca zice ca Dumnezeu a facut pe om dupa chipul si asemanarea sa si ca i-a facut barbat si femeie asta nu inseamna ca Dumnezeu are sex,ca Dumnezeu e singurul fara materie.Aci e vorba de femeie care de obicei e mai sentimentala si de barbat care de obicei e mai rational,da toti oamenii au si sentimente si ratiune.
(nici microorganismele precum e de exemplu drojdia de bere nu au sex,si totusi se inmultesc prin diviziune celulara;aceasta pentru a se arata ca nu e neaparata impreunarea pentru inmultire;ca se poate sa fie fapturi materiale fara sex si cu posibilitate de inmultire.).
Si cate alte semnificatii mai sunt aci.Trebuie citit la Sfintii Parinti sa se vada ce inseamna aceasta.
Si la femei vedem de obicei ca femeia cand vede pe cineva in necaz e compatimitoare fata de acesta iar la barbati vedem de obicei ca atunci cand vede pe cineva nedreptatit sare sa il apere pe aceasta.
E asa si preabunul Dumnezeu.Care e compatimitor fata de cei care sunt amarati si nedreptati si ii si apara pe acestia.
Daca e icoana de la Muntele Sinai cu Dumnezeu Iisus Hristos cu un ochi care arata ca e drept si alt ochi care arata ca e milos aceasta nu se intelege precum l-au inselat dracii pe Anselmo de Canterbury sa huleasca ca Dumnezeu daca am facut ceva fata de El se manie pe noi si e jignit.
Ca de pacatuim sufletul nostru il stricam si daca ne vede altcineva si pe acela se poate sa il pagubim sufleteste nu pe Dumnezeu il atingem.
Iar daca facem ceva rau altora atunci trebuie sa ne asteptam la mustrari din partea lui Dumnezeu.
Vedeti la Sfanta Scriptura la cartea lui Iov ca inainte de a vorbi Dumnezeu cu Iov vorbeste Elihu.
Dumnezeu cand vorbeste cu Iov nu zice de Elihu ca a vorbit nedrept despre El (si de aci se intelege ca zice Elihu are valoare teologica) ci zice despre ceilalti prieteni ai lui Iov ca nu au vorbit drept despre Dansul.
Si iata ce zice Elihu:
"6.Dacă păcătuiești, ce rău îi faci lui Dumnezeu și dacă păcatele tale sunt numeroase, ce-I strică Lui?
7.Dacă ești drept, ce dar Îi faci sau ce primește El din mâna ta?
8.Răutatea ta poate să strice unui om ca și tine, dreptatea ta să folosească celui ce este ca și tine născut din om."
De unde s-a scos absurditatea cu Dumnezeu barbat si femeie si cu Dumnezeu care se comporta cu unii oameni cu favoritisme si nu e milos cu toti oamenii?
De la draci,care inselasera pe egipteni sa propovaduiasca asemenea erezii.

Ca tot Elihu marturiseste despre Dumnezeu:
"19.El nu caută la fala celor mari și nu face deosebire între bogat și sărac, pentru că toți sunt lucrarea mâinilor Sale."
Da cineva care e milos de vede pe cineva prigonit oare nu ii va lua apararea?
Daca un om milos face asa cu atat mai mult face Dumnezeu care e bun si milos fara sfarsit.

Last edited by mihailt; 03.01.2010 at 12:44:11.
Reply With Quote