Citat:
În prealabil postat de Fani71
Este adevarat, Cristi.
Insa Schmeman spune (si eu am ajuns sa ii dau dreptate) ca retinerea de la Impartasanie din cauza nevredniciei este o forma de pietate rau inteleasa.
Pai atunci, sa ne retinem si de la a merge la Liturghie, ca acolo suntem deja in Imparatie. Cine este vrednic?
Inca odata, nu spun de fiecare in parte, personal, spun de conceptia care s-a dezvoltat in jurul Euharistiei. Dumnezeu este vazut ca fiind departe, or el ce face? Vine si se da noua ca hrana si bautura.
Este cam ca in problema cu libertatea de care am discutat in alta parte: avem impresia ca trebuie sa devenim mai intai sfinti pentru a putea sa ne impartasim.
Creem in jurul impartasaniei tot felul de ritualuri de curatire, ne ferim chiar sa lasam prea multe ore intre spovedanie si impartasanie, ca sa nu ne murdarim iar de vreun pacat. Pai bine daca este asa, atunci si daca ne spovedim un minut inainte avem timp sa avem un gand rau. Curatenia trebuie sa fie un act dinamic, continuu.
|
Dragă Fani
Aparțin generației care a trăit mulți ani departe de sfânta biserică,nu am beneficiat de religie în școală.Am făcut ceva religie la facultate dar nu pentru folosul duhovnicesc.Credința s-a născut din cunoaștere iar trăirea din credință.
S-a discutat pe acest forum destul de mult despre cât de des să ne îmărtășim,dacă e bine sau nu să facem canoane grele.Pentru unii e necesar,pentru alții nu.
Poate tu sau alții care sunteți tineri ați dus o viață curată și plăcută lui Dumnezeu încă din pântecele mamelor voastre sunteți îndreptățiți și mi se pare normal să fiți prezenți duminică de duminică la Sfântul Potir,cu sau fără post,cu sau fără spovedanie,cu sau fără curățenie trupescă mai ales dacă aveți și binecuvântarea duhovnicului.
Nu este însă cazul meu căci viața mea am petrecut-o în păcate grele și nu sunt vrednică să mă apropii oricum și oricând de Sfintele Taine.