Citat:
În prealabil postat de Fani71
Sfantul Nicodim Aghioritul in sec. al 17 lea a scris o carte in care argumenteaza f vehement pentru impartasania cat mai deasa. El ii sfatuieste pe credinciosi sa se roage de preoti daca acestia nu vor sa-i lase!
Nu e vorba aici ca ne consideram demni, nici vorba. Este vorba ca, daca avem dorinta pentru Hristos, sa si cerem sa ne putem impartasi.
Cat despre post, am mai spus: este o regula noua, valabila nu mai in unele locuri, ca trebuie sa postesti neaparat inainte de impartasanie.
Postul conjugal de sarbatopri este dupa parerea mea o contradictie in termeni. Am mai scris asta si rascris, de altfel, stiu ca v-am inpuiat urechile. :-) Adica, mancam de toate, bem vin, dar sa ne bucuram de dragostea sotului sau sotiei nu putem. Regula asta au inventat-o cei care cred ca sexul este necurat in sine e fapt, si este incompatibil cu o zi sfanta. Altfel ar fi interzis si mancatul carnii in acele zile.
Ce se cere de mai demult si mai peste tot este ajunarea si abtinerea de la relatii conjugale in noaptea dinainte.
|
Desigur, in casatorie unirea trupeasca este CURATA (exceptand situatiile in care se evita voit nasterea de prunci). In PIDALION (cartea care cuprinde invataturile Sfintilor Parinti Ortodocsi) sau in PRAVILA BISERICEASCA DE LA GOVORA vei gasi indrumari referitoare la relatiile dintre soti. Fiecare procedeaza in functie de limitele si puterile lui si in functie de sfatul duhovnicului, caci fiecare familie este unica. Insa nu trebuie sa spunem ca strugurii sunt acri doar pentru ca nu putem ajunge la ei. Cine nu se poate infrana intru totul potrivit canoanelor, sa se sfatuiasca cu duhovnicul, dar nu cred ca e bine sa facem din neputintele noastre o regula pentru toti. Sau suntem noi mai luminati decat Sfintii Parinti?
IARTA-MA, te rog, asa vad eu lucrurile.