View Single Post
  #456  
Vechi 06.01.2010, 17:07:29
strajeru's Avatar
strajeru strajeru is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.11.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru strajeru
Implicit

Argumentul Antropologic

[SIZE=5]Știința afirmă cu valoare de certitudine că, alături de legea conservării materiei (energiei), în univers există și o altă lege, anume a deprecierii energiei sau legea entropiei. Această lege a fost descoperită de fizicianul Clausius, iar consecințele ei au fost formulate de W. Thomson. Legea conservării energiei afirmă următorul lucru: cantitatea de energie din univers rămâne neschimbată (conform principiului lui Lavoisier: în lume nimic nu se pierde, nimic nu se creează, ci totul se transformă), iar legea entropiei – fără să contrazică legea conservării energiei – arată că în orice transformare de energie, rămâne o parte care este pierdută pentru transformările ulterioare.[/SIZE]
[SIZE=5] Potrivit legii conservării energiei, suma generală a energiei din univers rămâne aceeași, dar prin fiecare proces din natură se modifică cuantumul de energie calorică prin aceea că toate transformările de energie tind spre un stadiu în care toate formele acesteia vor ajunge să fie transpuse în energia calorică. În acest din urmă stadiu, în univers se va produce un desăvârșit echilibru de temperatură, încetând orice proces de transformare și ajungându-se la o pace eternă. Atunci energia nu va mai fi capabilă de nici o acțiune, viața organică va lua sfârșit, iar corpurile cerești vor ajunge într-o completă imobilitate.[/SIZE]
[SIZE=5] Argumentul entropologic se bazează deci pe încetarea oricăror procese de mișcare și transformare din univers, ceea ce înseamnă că el ia în considerare faptul că energia din univers va avea un sfârșit.[/SIZE]
[SIZE=5] Dar dacă energia din univers va avea un sfârșit, ea trebuie să fi avut și un început. Și atunci inevitabila întrebare rămâne: de unde provine energia? Dacă lumea cu mușcarea ei ar exista din eternitate, atunci potrivit legii entropiei, de mult timp ar fi trebuit să ajungă la o completă imobilitate, iar dacă n-a ajuns, înseamnă că lumea și mișcarea au un început.[/SIZE]
[SIZE=5] Lumea a avut cu certitudine un început, după cum va avea și un sfârșit. Și atunci de unde energia lumii, al cărei mare și impunător proces inițial va ajunge odată la un repaus total? Răspunsul nu poate fi decât unul: De la sine n-o putea avea, căci natura nu poate nici câștiga, nici pierde energia. Așadar, izvorul energiei în lume nu poate fi decât un principiu în afara lumii, supranatural, care este atât cauza, cât și ținta creaturilor.[/SIZE]
[SIZE=5] Dat fiind faptul că argumentul entropologic nu conchide la un adevărat început al lumii, ci numai la începutul procesului de transformare în univers, lăsând posibilitatea existenței din eternitate a materiei și energiei, el nu posedă o stringență suficientă numai prin sine pentru dovedirea existenței lui Dumnezeu, de aceea valoarea lui e cu totul relativă.[/SIZE]
[SIZE=5] Făcând acum o privire generală asupra argumentului cosmologic sub toate formele și aspectele sale, putem constata următoarele: a) argumentul cauzalității ne-a condus la o primă cauză a lumii; b) argumentul mișcării, la un prim motor care a pus în mișcare în lume; c) argumentul contingenței, la necesitatea unei ființe absolute; d) argumentul entropologic, la o cauză activă, care a început procesul de transformare a lumii. Sub toate aceste cauze sau aspecte, argumentul cosmologic postulează o primă cauză absolută a lumii. Această primă cauză, absolută, unică, transcendentă, conștientă și activă nu poate fi decât Dumnezeu. În același timp, ea trebuie să mai posede următoarele însușiri: 1. să fie necesară și transcendentă; 2. inteligentă (rațională); 3. creatoare; 4. perfectă sub toate aspectele; 5. unică. Însă o astfel de cauză nu poate fi decât Dumnezeu.[/SIZE]
[SIZE=5] Desigur, prin acest argument nu se poate determina și preciza conținutul noțiunii de Dumnezeu, dar se poate dovedi cel puțin existența unei ființe care posedă caracteristicile esențiale ale ființei divine. Celelalte argumente pentru dovedirea existenței lui Dumnezeu precizează și îmbogățesc în plus noțiunea de Dumnezeu.[/SIZE]