View Single Post
  #5  
Vechi 06.01.2010, 22:31:59
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Hristos a venit la Botez pentru a descoperi Sfanta Treime, pentru a sfinti creatia prin pogorarea Duhului. Intersant este ca in Evanghelia de la Marcu se spune ca Hristos a iesit de "indata" din apa, ceea ce ne descopera ca El nu avea de ce sa ramana mai mult in apa, pentru ca nu avea ce sa marturiseasca.

Botezul lui Ioan nu daruia iertarea pacatelor, ci avea rolul de constientizare a starii pacatoase. Ce minunat marturisesc Sfintii Parinti: "In Iordan, Mantuitorul, nu se dezbraca de pacate, ci se incarca cu pacatele oamenilor".

E bine sa nu pierdem din vedere ca Domnul a luat trup omenesc. Pentru mine, glasul Tatalui "Acesta este Fiul Meu Cel iubit", e un glas care se adreseaza lui Hristos ca Dumnezeu - Om. Parintele Galeriu spunea ca ar trebui sa ne intristam cand auzim aceste cuvinte, caci ele trebuiau rostite pentru noi. Eu vad in botezul lui Hristos la Iordan si o lucrare de indumnezeire a firii umane pe care a asumat-o. Duhul pogorandu-Se peste El, face ca firea umana sa devina mai transparenta lucrarii dumnezeiesti. Asa ca Botezul lui Hristos la Iordan nu este o formalitate, dupa cum doresc unii sa afirme.
Sfantul Ioan Gura de Aur in comentariul sau la Evanghelia dupa Ioan, subliniaza ca de glasul Parintelui si pogorarea Duhului s-a invrednicit doar Sfantul Ioan. Ca dovada ca la descoperirea si Cunoasterea lui Dumnezeu ajunge cel care s-a purificat de patimi prin asceza, ca si in cazul Schimbarii la Fata- de lumina s-au invrednicit doar cei care au urcat muntele impreuna cu Hristos- ca dovada a ascezei.
Reply With Quote