Citat:
În prealabil postat de dorinastoica14
Voi începe prin a încerca să-ți dau un răspuns (sunt foarte mirată de ultima ta frază având în vedere cunoștințele pe care le ai în domeniul religiei) "...de unde provine această regulă..."??
Creștinii ortodoxi și catolicii au o considerație deosebită pentru Maica Domnului care este denumită și "scara virtuților".
Noi o numim "Preacurată""Pururea fecioară"."Fără de păcat""Preacinstită"...
Curățenia trupească reprezintă nevoința cerștinului de a se asemăna cu cea pe care o urmăm și care este mijlocitoare între noi și Fiul său Iisus Hristos.
Aș fi putut să-ți spun acestea căutând un citat din Sfinții Părinți dar am vrut să o spun cu ale mele cuvinte căci am mare evlavie pentru Maica Domnului despre care nu prea am citit în postările tale(pe care le citesc cu interes de fiecare dată).
Referitor la abstinențele de orice natură pe care creștinii -ortodoxi le numin posturi scopul nu este acela de a nu ne bucura de cele pe care Dumnezeu în marea sa bunătate ni le-a dat spre folosință ci a le avea, a ști că ne sunt permise, dar că, va veni o zi când, cu sau fără voia noastră nu vom mai putea să ne atingem de ele (vom fi bătrâni,bolnavi sau vom fi murit!) ,cu alte cuvinte"postește cu bucatele pe masă"sau "toate ne sunt îngăduite dar nu toate ne sunt de folos".
|
Draga Dorina, daca am vorbit mai putin despre Maica Domnului, este pentru ca am avut tendinta (fie ca fac bine, fie ca nu..) sa vorbesc mai mult despre teme mai controversate sau despre interferente intre credinta si viata de astazi, or nu prea am ce sa zic despre Maica Domnului pentru ca
nu prea este, intre ortodocsi, vreo controversa in ceea ce o priveste. Nu cred ca ceea ce am eu de zis ar adauga sau ar scade ceva din ceea ce se zice in general.
Eu cred ca faci o confuzie, totusi, fara sa iti dai seama: faptul ca Maica Domnului este cinstita se datoreaza
curateniei ei insa nu neaparat fecioriei fizice. Ea este atat de cinstita de ortodocsi pentru ca a fost
vasul sfintit in care a putut sa fie pus insusi Dumnezeu. Titlul 'Preacurata' se refera la lipsa de pacat, la curatie in general, nu numai la lipsa de relatii sexuale. Da, ea a fost fecioara, inainte, in timpul si dupa nasterea Fiului lui Dumnezeu, pentru ca rolul ei nu era sa fie femeie casatorita cu viata obisnuita a unei femei casatorite, ci sa dea nastere lui Hristos. Tot asa, nici Hristos nu a fost casatorit si nu a avut relatii cu o femeie, nu pentru ca un om perfect ar trebui sa fie feciorelnic, ci pentru ca rolul lui nu era asta, ci sa mantuiasca omul.
Fecioria Maicii Domnului nu presupune de loc 'impuritatea' unei relatii sexuale pentru noi, cei casatoriti.
Mai sunt si alte aspecte aici, desigur, dar ne indepartam de la subiect.
Sigur, este cinstita si pentru fecioria ei, care este o virtute pentru ea. Dar
fecioria fizica (in sens de lipsa a unei vieti sexuale) nu este o virtute pentru price om: Cand se spune ca ea ne este noua model, nu inseamna ca trebuie sa traim ca ea in ceea ce priveste fecioria. Altfel, cum am mai putea noi sa ne casatorim? Caci Dumnezeu a sfintit casatoria. La nunta din Cana, El a transformat apa in vin. Tot asa transforma 'apa' relatiei noastre umane de dragoste in 'vinul' dragostei conjugale crestine, traita in Biserica. Din aceasta relatie face parte si relatia trupeasca.
Imi mai aduci aminte cum se roaga preotul la cununie? Ca 'patul nuntii sa le fie curat'. Curat aici nu inseamna feciorelnic, asta ar fi absurd intr-o slujba in care se roaga si pentru nasterea de prunci.
Curatenia conjugala se refera mai ales la fidelitate (lipsa adulterului).
Daca ar fi cum spui tu, atunci ar trebui toti sa devenim calugari. Or Biserica a condamnat o astfel de gandire, in care casatoria sa fie considerata ca spurcata, in principiu, si fecioria vazuta ca singur model. (vezi canonul postat mai sus de Sophia)