View Single Post
  #6  
Vechi 09.01.2010, 23:30:05
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Acest raspuns este o compilare din mai multi autori; o redau pentru ca a atins multe puncte "vulnerabile":

- ...imi vin in minte cuvintele Sf. Vasile cel Mare, care deplange faptul ca, in vremea lui (372), credinciosii se impartaseau numai de patru ori pe saptamana, pe care-l reproduc: "Caci este bine si folositor este a se impartasi in fiecare zi, caci Insusi Iisus zice:’Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu are viata vesnica’.(In. 6:54). Dar noi ne impartasim numai de patru ori pe saptamana: Duminica, Miercurea, Vinerea si Sambata si in alte zile cand se face pomenirea vreunui sfant". (Epistola catre Chesarie

- Vremurile apostolice si patristice, din punct de vedere al credintei si al viziunii asupra sacrului, sunt din pacate apuse pentru marea masa a ,,crestinilor" de astazi.

- Cu toate ca sunt absolut convins ca una din marile probleme ale Bisericii este neîmpărtășirea, trebuie sa fim ințelepti si echilibrati pentru ca altfel ajungem in situatii care devin neziditoare. Atunci când persoane care nu se impartaseau decat o data pe an sunt invitate sa se impartaseasca mai des si nu se poate asigura o pregatire responsabila, riscam sa pierdem constiinta impartasirii cu Trupul si Sangele Mantuitorului. Ceea ce s-a degradat in secole de-a randul nu se poate reface decat cu intelepciune si smerenie. Tocmai de aceea lucrurile trebuie sa fie intelese intai de teologi si de preoti. Daca preotii, calugării si teologii ar ajunge la o constiință a nevoii impărtășirii, cu timpul ar transmite această conștiință intr-un mod credibil si credinciosilor. Dacă Împărtășirea deasă devine o modă, decredibilizăm împărtășania. Din acest motiv, cred că împărtășania trebuie primită în strănsă legătură cu duhovnicul. Atunci când vom avea duhovnici care vor pricepe toate acestea Împărtășania ve fi reașezată la locul ei, în centrul vieții fiecărui creștin.

]- Ceea ce este esențial când vine vorba de Împărtășanie este modul în care Îl întâmpinăm noi pe Hristos când ni Se oferă spre împărtășire. În I Corinteni capitolul 11 găsim scris că omul trebuie să se cerceteze pe sine și așa să se apropie de trupul și sângele Domnului ! Iar în Taina Sf. Spovedanii tocmai această lucrare se realizează: cercetarea lăuntrică a creștinului pentru a-l putea întâmpina pe Hristos având casa sufletului curată.

- Așadar, cu toate că nu există un canon care să condiționeze cele două Taine reciproc, nu cred că Tradiția Bisericii a greșit atunci când a așezat Spovedania ca act premergător primirii Sf. Împărtășanii.Iar deasa împărtășanie va avea rod bogat numai cu binecuvântarea duhovnicului, căci ascultarea de duhovnic face minuni, dar prea puțin mai suntem dispuși astăzi să ascultăm cu dăruire totală față de duhovnic lipsindu-ne astfel de multe foloase spirituale.

- Importanta e staruinta intr-o impartasanie constanta.

- Împărtășania nu se primește nici rar nici des", ea trebuie să se primească atunci când credinciosul simte nevoia de a-L primi pe Hristos, după o pregătire prin spovedanie și dezlegare prealabilă de la duhovnic.Cred că cei cu o viață curată pot să se împărtășească mai des fără spovedanie, doar cu binecuvântarea duhovnicului, considerându-se că acesta îl cunoaște foarte bine pe credincios. Totuși o spovedanie periodică trebuie să se facă.
Am auzit de anumiți credincioși care se împărtășeau aproape în fiecare dimineață înainte de a merge la muncă. Nu cred că este prea bună această practică, pentru că poate duce în cele din urmă la obișnuință sau indiferență, ori știm că împărtășania trebuie luată cu frică și cu cutremur, după cum rezultă din rugăciunea de dinainte care trebuie rostită în gând: "Iată mă apropii de Sfânta Împărtășanie./Și-mpărtășindu-mă, Doamne, SĂ NU MĂ ARZI;/Ci, curățeștemă de toată întinarea." Cred că pentru cei râvnitori, o împărtășanie săptămânală este mai potrivită decât una zilnică...Să nu uităm că potrivnicul ne împinge la extreme, pe unii poate la o împărtășire prea deasă care duce la o anumită formă de inconștiență a ceea ce primesc; iar pe cei mai mulți la o împrtășire prea rară, neputând dobândi astfel armele necesare în lupta cu potrivnicul, în cele din urmă, putându-se ajunge la abandonarea acestei taine prin care avem putința sigură de a deveni purtători de Hristos sau Hristofori.
http://dreptcanonic.amforum.net/forum.htm

Last edited by Miha-anca; 09.01.2010 at 23:35:19.
Reply With Quote