Citat:
În prealabil postat de BogdanF2
Vrei sa spui ca in Rusia nu sunt si nici nu au fost manastiri la care sa se faca Sf. Litrughie la miezul noptii, sau la 2 noaptea?
"Timp mistic" pentru ziua de Paste? Arata-mi si mie in ce invatatura a Bisericii scrie asta.
Din cate stiu eu timpul exista doar aici, pe Pamant. Cand omul moare iese de sub stapanirea timpului, nu mai este supus schimbarii si din cauza asta nici nu se mai poate pocai. Dupa moarte, incepe eternitatea, si in eternitatea aia nu exista timp. Ideea ca ingerii si sfintii sarbatoresc in Cer anumite evenimente la anumite date, dupa calendarul nostru de pe Pamant mi se pare gresita. In primul rand anumite sarbatori au asteptat sute de ani pana sa fie trecute in calendar, vrei sa spui ca ingerii din cer ne asteapta pe noi sa facem calendarul sarbatorilor ca sa isi faca si ei programul propriu?
|
Cauta “
day without evening” la linkurile de mai jos:
http://orthodoxwiki.org/Pascha
http://www.spc.rs/eng/easter_pascha
http://ocafs.oca.org/FeastSaintsLife.asp?FSID=27
http://dce.oca.org/resource/262/
http://www.slideshare.net/pcuadra/th...dition-1871798
http://www.ohtcm.org.au/englishversi...nk=paskha.html
http://www.orthodoxinfo.com/general/...-Holy-Week.pdf
Iar daca ar fi sa ne luam dupa Augustin de Hippo, fiecare a 7-a zi este de tipul eternitatii:
http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf...III.XXXVI.html
Ce zice preotul inainte de a intra la Altar?
O Master, Lord our God, Who hast appointed in heavean ranks and hosts of Angels and Archangels for the ministry of Thy glory: Cause that with our entrance may enter also the holy Angels with us serving Thee, and with us glorifying Thy goodness. For unto Thee are due all glory, honour and worship, to the Father, and to the Son, and to the Holy Spirit, now and ever, and unto the ages of ages. Amen.
(Nu am un Liturghier romanesc la indemina.)
Iata ce spune si Sf. Ioan Gura de Aur:
"And although, my good Christian, you are clothed in flesh and bone and in a multitude of weaknesses, nevertheless, you are made worthy together with the Bodiless Powers to praise and glorify the common Bishop and Lord. And despite you personal weaknesses, when you wish with all your might, then "tightly" and psychosomatically through the Holy Spirit you are accompanied by the Cherubim in the Thrice-Holy Hymn and with them–peacefully–you glorify the All-holy Triune God. A common heavenly and earthly feast is being set up; one is the Thanksgiving, one the exultation, one the joyful choir.”
(Patrologia Graeca 56, 97-98)
In general, liturghia ortodoxa se considera o reflexie a celei din Cer si daca Biserica este Una si Trupul lui Cristos in Cer si pe Pamint, atunci cu siguranta exista un singur Craciun, o singura Boboteaza, o singura Bunavestire, o singura Schimbare la Fata, o singura Adormire a Maicii Domnului, o singura Inaltare a Sfintei Cruci, si toate la vremea binecuvintata, iar nu la cea “indreptata” de astronomii ateisti ai papei, dupa cum scrie in anatema Bisericii Celei Adevarate. Viata Bisericii nu a asezat-o omul, ci Duhul Sfint.