
16.01.2010, 17:04:19
|
|
Citat:
Īn prealabil postat de Fani71
Of, of, Anna!
Ce inseamna 'lumea'? Lumea inseamna pentru noi cei din jurul nostru, cei care ne influentezea noua gandirea, cei pe care alegem sa ii citim. Tu ai intrat in acest cerc al antiecumenistilor, eu sunt inconjurata de oameni care desi sunt foarte fideli ortodoxiei considera ca este important sa se pastreze legaturile ecumenice cu toate defectele oganismelor oficiale.
Textul pe care il citezi nu vad de ce s-ar referi la ecumenie. Cred ca se refera la oganizatii intr-adevar malefice, masonice antibiserica, new age, sincretiste etc. Ceea ce tot spun eu este ca nu acest gen de ecumenie il spirjin eu.
|
Citind acest articol despre hirotonia femeilor, am dat peste parerea Pr. Schmemann privitor la ecumenism si Crestinismul Apusean:
Prima dimensiune a consternarii noastre poate fi denumita una "ecumenica". Aceasta dezbatere, asupra drepturilor femeii de a primi hirotonia, ne dezvaluie un fapt pe care noi l-am suspectat de mult timp, dar care acum ne-a confirmat dincolo de orice indoiala: indiferenta totala, monolitica, a Crestinismului Apusean fata de tot ceea ce nu este situat in sfera propriilor problematici, a propriei experiente. Nu pot decat sa repet: chiar si asa-numita "miscare ecumenica" - in pofida faptului ca se sustine contrariul - a fost intotdeauna, si inca este , un fenomen pur Occidental, avand la baza premise Occidentale si determinata de o agenda specific Ocidentala.
Si aici nu este vorba de "mandrie" sau "aroganta" - dimpotriva, Crestinismul Apusean este aproape obsedat de un complex de vinovatie si isi gaseste placerea in auto-critica si auto-condamnare. Este mai degraba o incapacitate totala de a se transcende pe sine, de a accepta simpla idee ca propria experienta, propriile forme de gandire sau prioritati pot sa nu aibe valente universale, ca ar fi nevoie ca ele insele sa fie evaluate si apreciate in lumina unei experiente cu adevarat universale, genuin catolice, sobornicesti.
Crestinismul Apusean e gata sa judece si sa auto-condamne, insa in termenii proprii, avand ca unica referinta numai propriul punct de vedere. Astfel, atunci cand ei decid, in functie de "situatia culturala" specifica Occidentului - eventual limitata si conditionata, spunem noi - ca ar trebui "reparate" anumite nedreptati pe care le-au suferit femeile de-alungul istoriei, au de gand sa o faca imediat si fara macar a se intreba ce gandesc "ceilalti" despre aceasta. Iar apoi sunt uluiti si chiar intristati de lipsa de spirit ecumenic, intelegere si toleranta a acestora din urma.
http://sldsjd.wordpress.com/tag/schmemann/
|