View Single Post
  #864  
Vechi 18.01.2010, 13:09:20
dani2004 dani2004 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.10.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ce sens ar fi avut un asemenea verset pentru poporul ce păzea cu strictețe sabatul? Scriind Geneza, Moise nu a intenționat să descrie amănunțit tot ce făceau și credeau strămoșii, ci doar experiența lor cu Dumnezeu în momentele cheie ale vieții. În rest, nici nu ni se spune că patriarhii ar fi mâncat caș. Dar devreme ce erau păstori, avem tot dreptul să gândim că mâncau caș. Dacă ni se spune în Geneza 2 că Dumnezeu, după ce a creat familia, a sfințit ziua a șaptea a săptămânii, apoi ciclul săptămânal este amintit în repetate rânduri în cartea Genezei, fie sub forma repetată de „7 zile” (în narațiunea Potopului, cap. 7-8), fie sub numele de săptămână (în discuția dintre Iacob și Laban), înseamnă că era cunoscut și sabatul. Altminteri, ce sens poate avea săptămâna, fără o zi deosebită care să delimiteze ciclul? De la Moise până pe vremea lui Elisei, deasemenea nu mai este amintit sabatul, cu excepția cărții Psalmilor. Dar nimeni nu se îndoiește că exista. Jubileul este poruncit în Legea lui Moise, dar nu mai este atestat mai târziu. Înseamnă că nu s-a ținut deloc? Argumentele pe care le ceri erau fără sens pentru evrei, ei nu păzeau duminica. Maica Domnului ar fi fost scandalizată la ideea necurată de a păzi prima zi a săptămânii în locul sabatului!
Asta ati vrea voi sa fie si ati zis ca este asa.
Daca ati fi consecventi cu propriul principiu, ati tacea. Sau ati zice "nu este scris".
Reply With Quote