Citat:
În prealabil postat de suntneutru
|
Cantitatea nu este intotdeauna un criteriu , cu atat mai putin in cazul celor doua termene de comparatie : invatamant-educatie crestina. Orientarea articolului ( pe care nu-l citesc) este clara din chiar titlul acestuia . Hiperbolizarea cifrelor il califica pe autor ca fiind ,in cel mai fericit caz, "liber cugetator". De remarcat totusi, situatia in sine,care caracterizeaza o cautare spirituala ,la nivelul individului ( bisericile se construiesc in general cu banul vaduvei si ajutorul lui Dumnezeu) . De cealalta parte, situatia semnalizeaza o minima preocupare pentru educatie din partea statului. Mai important decat numarul scolilor ,si , de ce nu ? si al bisericilor ar fi poate o focalizare a atentiei catre calitatea actului de invatamant cu cele 2 componente

rograma si cadrele didactice . Daca vom avea in continuare programe de invatamant " evolutioniste" si cadre "liber cugetatoare" -ma gandesc, ipotetic ,chiar la un deserviciu adus prin cantitate,calitatii. In acelasi timp, Biserica,in calitatea sa institutionala,ar trebui sa-si impuna nu numai prin numar dar si prin calitate ,prestatia in raport cu institutia laica precum si o selecare mai riguroasa a candidatilor la preotie.