Subiect: Botezul in BOR
View Single Post
  #500  
Vechi 19.01.2010, 20:23:40
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

[continuarea]

Discutii despre necesitatea indreptarii intr-un fel sau altul al calendarului s-au purtat in mai toate bisericile ortodoxe (mai putin in biserica Copta (Egopta) care masoara timpul traditional altfel – nu de la Craciun, ci de la martirizarea in masa a mucenicilor crestini sec III-dupa calendarul nostru) inca de la sfarsitul sec19 - inceput de sec 20. In BORusa, astfel de dezbateri sunt consemnate din anul 1905, cand s-a format cu binecuvantarea Mitropolitului Antonie Vadkovsky, in cadrul Academiei teologice din Petersburg, un cerc din care au facut parte ilustri teologi, arhierei , viitori arhierei si chiar si doi viitori patriarhi Sf. Tihon Bellavin si Serghie Starogorodsky. Inca vechiului minister al cultelor tarist, a aprobat in 1917 trecerea pe stil nou a mitropoliei (bisericii) Finlandei. Dupa desfiintarea acestuia, necesitatea si forma indreptarii calendarului in restul BORuse s-a pus oficial in discutie la Primul Sinod a toata Rusia, ce si-a inceput lucrarile la Moscova pe 15 august 1917 si a fost constrans de bolsevici sa inceteze lucrarile la 7 septembrie 1918, inainte de a fi putut elabora toate hotararile inclusiv cea a calendarului. Totusi, acest sinod a reusit, printre altele, in primul rand, sa aleaga si sa intronizeze un nou patriarh : pe Sf. Tihon Bellavin la 5 noiembrie 1917. La 19 ianuarie 1918, rosteste renumita anatema - blestem pe capul bolsevicilor pentru sangele nevinovat varsat . In noiembrie la Sremsky Karlovatz in Serbia ia fiinta Biserica Alba. Pe 12 mai 1922 Alexandr Vvedensky si Antonie Granovsky se autoproclama sefi ai bisericii reinnoitoare, anuntand patriarhului ca tocmai a fost destituit, astfel creindu-se o structura paralela de conducere a bisericii. Sf. Tihon introduce stilul nou in BORusa la 1 octombrie 1923, apoi pe 8 noembrie 1923 semneaza Decizia de amanare temporara a introducerii in biserica a folosirii stilului nou. (document f interesant) Moare in circumstante neelucidate (presupus otravit) la 7 aprilie 1925. A fost canonizat la 9 octombrie 1989.
Pravoslavistilor ne le place istoria !



« PE 24 SEPTEMBRIE A.C. ADUNAREA EPISCOPILOR ( ! n.t.), PREZIDATA DE MINE, A DECIS INTRODUCEREA IN PRACTICA BISERICEASCA A NOULUI CALENDAR INCEPAND CU 2 OCTOMBRIE PE STIL VECHI, INSTIINTAND DESPRE ACEST FAPT BISERICA RUSA PRINTR-UN ACT SPECIAL.
DIN CAUZA UNOR CIRCUMSTANTE CE NU DEPIND DE VOINTA NOASTRA, ACTUL DE INTRODUCERE A STILULUI NOU A IESIT DIN TIPOGRAFIE DEABIA LA INCEPUTUL LUNII NOIEMBRIE, CAND PERIODA PROPICE PENTRU TRECEREA LA STILUL NOU FUSESE DEPASITA.
IN TIMPUL TIPARIRII ACTULUI, S-A FACUT CUNOSCUT FAPTUL CA CELELALTE ( ! n.t.) BISERICI ORTODOXE, CU CARE BORusa INTOTDEUNA TREBUIE SA-SI PASTREZE UNITATEA, AU AMANAT TEMPORAR INTRODUCEREA STILULUI NOU.
DIN ACESTE CAUZE SI NOI CHEMAM SPRE AMANAREA TEMPORARA A INTRODUCERII STILULUI NOU IN PRACTICA BISERICEASCA.”
Acest document a starnit un val de emotii in toata lumea crestina. In scurt timp, (februarie 1924) Sf. Tihon a fost vizitat de o delegatie reprezentativa a patriarhului Ierusalimului, care desi i-au luat partea in disputa cu “reinnoitorii” , i-au atras atentia, ca o data adaptat stilul nou, acest lucru nu trebuia schimbat, oricare ar fi conjunctura politica a evenimentelor, pentru a nu scinda biserica. Patriarhul ecumenic Grigorie VII, impreuna cu alti patriarhi ai Orientului, l-au acuzat deschis pe PF Tihon de sciziune si i-au cerut sa demisioneze initiind alegerile noului patriarh.
Reinnoitirii au disparut de pe scena istorica la fel de brusc, precum au aparut , dupa ce bolsevicii au adoptat definitiv programul de anihilare totala al bisericii. Majoritatea au indurat aceleasi represalii ca si ceilalti crestini. O buna parte din ei s-au intors sub ierarhia canonica. (o sa urmeze mai multe informatii)



Inca ceva: citind bazaconiile tov politruk Teo, ce pare incantat de cultul traditionalist si politizat al BORuse Albe, ar trebui sa-i explicati, ca din punct de vedere strict canonic, practic NICI UNUL din arhiereii fondatori ai acesteia, in frunte cu mitropolitul Antonie Hrapovitsky (fugar de la mitropolia Harcovului) nu au avut drept legitim sa se intruneasca fara binecuvantarea Sf. patriarh Tihon. Ei au fugit "eroic" de bolsevici, lasand in voia soartei poporul crestin pastorit. Acestfel de reprosuri, le-a facut in repetate randuri Sf.Tihon, declarand drept ilegale si necanonice sinoadele acestora. Biserica Alba a constituit o deviere simetric opusa reinnoitorilor, la fel de politizata, dar exaltat conservatoare.


sursa aici: http://rafaeludriste.blogspot.com/20...u-timpuri.html