View Single Post
  #1276  
Vechi 22.01.2010, 15:48:16
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 169. Slujbele religioase la pucioși

169. Slujbele religioase la pucioși(I)

În încercarea lor disperată de a scăpa de apelativul de sectari, pe care unii îl atribuie pucioșilor, aceștia încearcă cu price preț să ascundă publicului larg practicile lor religioase, căci acestea îi demască pe deplin ca schismatici și eretici. Din acest motiv liturghiile pucioșilor nu sunt servicii publice, făcute la lumina zilei, ci slujbe private, făcute prin poduri de case și la miezul nopții. Toate slujbele lor sunt de fapt adunări cu circuit închis, rezervate numai adepților pucioși și liderilor lor. Nici măcar cei care sunt simpatizanți declarați nu sunt primiți de prima dată la slujbe, ci după o perioadă de așteptare și minuțioase verificări, menite să probeze sinceritatea și statornicia acestora în „dreapta credință”.
La pucioși se pot distinge mai multe tipuri de slujbe, în funcție de locul în care se desfășoară, de persoanele care participă, de sărbătorile care se celebrează, sau de caracterul tipiconal al slujbei, cel stabilit de practica bisericească tradițională.
Cea mai „înaltă” și nobilă formă de slujire este considerată a fi Sfânta Liturghie oficiată de „cei trei preoți unși”, supranumiți „troița sfântă de arhierei” : Iliuță, Spirică și Nicușor. Acești trei corifei ai Noului Ierusalim au fost aleși de la început (prin anii’90) ca întemeietori ai Bisericii Noului Ierusalim, au fost proorociți în mai multe rânduri ca „aleși” ai lui Dumnezeu, s-au proferat blesteme asupra celor care ar îndrăzni să atenteze la unitatea de monolit a „sfintei troițe”. Într-un mod supranatural (fără punerea mâinilor vreunui episcop) cei trei grei au fost „unși” cu unsoarea cea nevăzută a Șfântului Duh Pucios, și așa au devenit ei, simultan „preoți” și „arhierei”. Deși e greu de înțeles cum pot coexista în aceeași persoană funcții ierarhice distincte, aceasta este realitatea: cei trei sunt și arhierei, deși slujesc invariabil îmbrăcați în veșminte albe de preoți. E drept că ei binecuvintează vulgul cu două mâini, ca arhiereii, și nu cu una, ca preoții, dar nu multă suflare sesizează diferența.
După cum au primit îndemnul de la Duhul, cei trei corifei au slujit ani de zile, începând cu 1991, în biserica de zid cu 33 de cornișe ridicată de pucioși la Glodeni-Vale, supranumită „Cetatea Sfântă Noul Ierusalim”. Această biserică fusese sfințită după rânduială ortodoxă de către Irineu Bistrițeanul, pe vremea când, din naivitate, el încă mai pleca urechea la incantațiile lor. Este singurul argument adus astăzi de pucioși ca să „dovedească” faptul că ei sunt creștini prtodocși care respectă rânduielile Bisericii tradiționale: Biserica Ortodoxă Română. După „abjurarea” lui Irineu, pucioșii nu s-au mai simțit legați de vreun motiv ca să joace dublu: ei și-au dat arama pe față, făcând publice toate ereziile lor. În timp, lista ereziilor s-a tot dezvoltat, căci acum nu mai aveau nici un motiv să le contabilizeze în partidă dublă.
Slujbele celor trei unși se făceau invariabil, noaptea. Unul după altul, fiecare dintre cei trei preoți-arhierei făceau câte o Liturghie nocturnă, însoțiți la slujbă de un număr minim de adepți (unu, doi-trei) care țineau strana. Cele trei litrughii nocturne erau prezentate adepților ca fiind vitale pentru susținerea lumii întregi în echilibru, acum, când Apocalipsa era deja în deplină desfășurare.
Ani de zile, „troica șfântă” a funcționat bine și foarte bine, dar cu timpul a intrat dihonia între ei, atunci când Mihaela proorocița și-a schimbat simpatia preferențială dinspre Iliuță înspre Nicușor. De atunci căruța a început să scârțâie. Certurile și amenințările reciproce dintre Iliuță și Nicușor au devenit tot mai dese. Mihaela mima imparțialitatea și împăciuitorismul, dar de fapt îi ținea partea lui Nicușor aproape pe față, și asta întotdeauna. Iliuță n-a mai suportat fariseismul, răutatea și impostura celor doi, care deveniseră nedespărțiți de acum, locuind chiar și în aceeași cameră. Deși el era cel care „donase” (în realitate, a fost silit, prin presiuni și amenințări mincinoase, de către Mihaela) terenul pe care s-au clădit biserica și acareturile sectei, Iliuță a părăsit totul și a fugit undeva, prin ținutul Brașovului. Ca să nu le strice imaginea publică, liderii pucioși au plecat cu mașinile după el, l-au căutat, l-au găsit și l-au adus cu forța înapoi. Bineînțeles că pentru pucioșii de rând toate aceste incidente erau ținute ascunse; lor li se servea în continuare minciuna că între cei trei fii unși este în contiunare o armonie perfectă.
Dezamăgit, furat de toate bunurile lui, mințit și ostracizat, Iliuță a mai suportat câțiva ani cu greu atmosfera ostilă a liderilor pucioși Mihaela și Nicușor, apoi a fugit pentru a doua oară din „raiul pucios”. De data aceasta a plecat la casa părintească de la Maluri, la părinții lui, acolo unde liderii pucioși nu îndrăzneau să meargă, având convingerea morbidă că la Maluri se fac fermece împotriva lor. Acolo Iliuță își duce amarul însingurat, părăsit de toți, sărac și dezamăgit că a fost înșelat și furat, incapabil să se reculeagă și să treacă cu bărbăție la chemarea în Tribunal a liderilor pucioși care l-au deposedat prin înșelăciune de terenul și casa moștenită din străbuni, pentru recuperarea în instanță a acestor bunuri.
Ca să umple golul creat, liderii pucioși au înbrobodit repede un alt pucios, care i-a luat locul de „arhiereu” al lui Iliuță, cel care fusese până atunci „primul între egali”. Bineînțeles, că nici acest surogat de Iliuță nu este preot autentic, îndată ce nici el nu a fost preoțit de vreun episcop canonic. Cu această ocazie, liderii pucioși i-au „uns diaconi” și pe doi dintre cei mai fideli acoliți, Marian (nu Zidaru!!!) și Manoliță (Emanuel), bineînțeles că tot fără hirotonie validă.
Liderii pucioși au mai „uns” în decursul vremii și alți „preoți” pucioși, de „categoria a doua”, dintre care amintim pe Ionică și pe Georgică. Ionică a suportat și el ani de zile mitocănia și umilințele venite de la liderii pucioși, tot crezând că „poate e ceva sfânt” la Pucioasa, dar când paharul s-a umplut până sus, a fugit și el la casa părintească. Georgică a fost atât de umilit și stresat și chiar bătut, încât a făcut o gravă cădere nervoasă, apoi a fost internat de mai multe ori la Psihiatrie și acum umblă cu pastilele după el. Acești „preoți” de rangul 2 aveau rolul de a săvârși „Sfânta Liturghie” în „paraclise” improvizate prin poduri de case (greu de spus dacă aveau sau nu antimise, și de unde să aibă? și cine să le fi dat?) de care să beneficieze pucioșii de categoria a doua, cei care ajunseseră în apropiata slujire a liderilor pucioși, dar nu erau considerați suficient de demni și sfinți de a participa la slujbele nocturne din Cetatea Noul Ierusalim, unde slujeau „cei trei fii unși”.
În aparență, liturghiile pucioșilor sunt identice cu cele ortodoxe, dar numai în aparență. În afară de câteva schimbări minore sau de formă: preoții nu recită cântat, ci rostit; ei sunt invariabil îmbrăcați în alb, asemenea patriarhului României; unele rostiri au fost ușor modificate ( exemplu: în loc de Domnului să ne rugăm! ei rostesc Ție, Doamne, ne rugăm!), pucioșii au făcut modificări grave de fond, astfel:
1. Au introdus în textul Liturghiei unele rugăciuni necanonice, preluate din „Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa”, care completează rugăciunile care le rostește de regulă preotul în altar;
2. Au schimbat toate ecteniile care se referă la cinstirea Patriarhului României, înlocuindu-l pe acesta cu (cităm) „Prea Fericitul Părintele nostru Irineu, patriarhul Bisericii Noul Ierusalim” (deși Irineu Bistrițeanul s-a disociat ferm de orice titlu de acest gen)
3. Au adăugat, imediat după citirea cuvenită a Evangheliei zilei sau a sărbătorii, și o Evanghelie apocrifă, preluată din același „Cuvânt al Dumnezeului de la Pucioasa”. Strigarea introductivă pe care o rostește „preotul” cu acest prilej sună astfel:
Din Sfânta Evanghelie după Sfânta Mare Proorociță Virginia, citire!” .
Alegerea pericopei pucioșești care urmează a fi apoi citită se face prin deschiderea Cărții (este vorba de cartea de 7Kg, editată de pucioși în anul 2006 sub numele „Cuvântul lui Dumnezeu”). „Deschiderea cărții” se face fie de către preot, fie de către un pucios sau o pucioasă pe care preotul îl(o) alege după placul lui.
4. Au introdus oficierea liturgiilor exclusiv noaptea, în locuri mai mult sau mai puțin adecvate. În afară de biserica de zid de la Glodeni-Pucioasa, niciuna dintre celelalte locații de la Pucioasa sau de la Târgoviște nu are o consacrare specială. Podurile din anumite case conspirative sunt locurile predilecte, dar pucioșii au făcut liturghii și prin case particulare, iar în antecedente se cunosc și cazuri de femei care pretind că au oficiat jertfirea agnețului la Sfânta Liturghie! Culmea derogării de la canoane ar putea să o constituie folosirea de către liderii pucioși Mihaela și Nicușor a microbuzului Peugeot, în care ei au oficiat în mod repetat „sfânta Liturghie” într-o perioadă când erau plecați de la Pucioasa pe coclauri, de frica rudelor din familia lui Iliuță care (li se părea lor că) îi amenințau, nemulțumiți fiind de conduita intolerabilă a celor doi față de fratele, fiul și respectiv cumnatul lor.