View Single Post
  #1281  
Vechi 23.01.2010, 13:28:51
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 169. Slujbele religioase la pucioși

169. Slujbele religioase la pucioși(II)

5. O particularitate a Sfintei Liturghii la pucioși o constituie „coborârea Cuvântului”. Aceasta are loc întotdeauna la slujba oficiată exclusiv de două persoane (Mihaela și Nicușor) în circumstanțe nebuloase. Liderii pucioși pretind că Mihaela aude glasul unui duh, ca o suflare de vânt, care-i dictează apoi pe îndelete, cuvânt cu cuvânt, ce trebuie să scrie. Nicușor ar fi doar martor al fenomenului, el nu aude, nu vede, dar crede. Ulterior, Nicușor transcrie „Cuvântul” pe site și îl citește cu intonație dumnezeiască, pentru ca să fie și înregistrat. Mihaela îl învață mereu cum trebuie să intoneze citirea Cuvântului, ca să fie așa cum l-a auzit ea. Caseta cu înregistrarea circulă apoi printre pucioși, din mână în mână. Au fost cazuri de „Cuvinte” care au avut circuit închis, nefiind date niciodată publicității. Acestea, de regulă, se refereau la situații grave, de certuri sau de „neîmpliniri” între pucioși.
De remarcat că toate aceste modificări liturgice se regăsesc și în celelalte slujbe făcute de pucioși, care au de regulă o audiență mai largă (acum sunt admiși și simpatizanții, iar uneori – în mod excepțional, dacă e vorba de vreo personalitate publică deosebită – chiar și unii vizitatori ocazionali). Este vorba însă doar de slujbele intitulate: Acatiste, Paraclise, Sfeștanii.
Pucioșii nu oficiază nici nunți – pe care le consideră spurcate din principiu – nici botezuri.
Slujbele de înmormântare ale pucioșilor se oficiază întotdeauna de preoții Bisericii majoritare (BOR). În situații de acest gen, preoții ortodocși sunt buni, în rest, sunt inacceptabili. Este drept că la aceste slujbe de înmormântare participă în civil și un „preot” pucios, amestecat printre ceilalți adepți, care reproduce simultan și în gând toată slujba pe care o fac preoții ortodocși ai BOR, probabil din convingerea că oricum slujba acestora „nu e primită”, și de aceea musai trebuie dublată în taină de către un „preot” pucios.
În fine, Taina Spovedaniei la pucioși a suferit și ea unele schimbări, mai ales în timp. Ceva mai înainte, „preoții” pucioși erau un fel de interfață între liderii „prooroci” și penitenți. Asta trebuie înțeleasă astfel: penitenții spuneau tot ce au de spus, iar liderii pucioși, ca niște prooroci ce sunt, nu trebuiau să fie nepăsători la frământările lor, așa că aveau grijă să afle totul de la „preoți”, ca să poată apoi să-i ajute mai eficient pe cei greșiți, cum să se îndrepte ei ca să le fie bine. Mai nou, după ce liderii pucioși au fost dezamăgiți până și de „preoții” lor, pe motiv că nu le sunt neapărat excesiv de fideli, au inventat o metodă nouă de spovedanie: Penitenții se adună în cerc, în jurul „proorocilor” Mihaela și Nicușor(Arhiereul Domnului), și vorbesc unul după altul, spunându-și toate greșelile și gândurile zilei. Mihaela doar ascultă, în timp ce Arhiereul Nicușor le pune pe rând epitrahilul preoțesc pe capete și le rostește rugăciunea de dezlegare: „Domnul și Dumnezeul Nostru Iisus Hristos... etc.”
Slujba de Maslu la pucioși se săvârșește ocazional, dar nu s-a înregistrat vreodată vreo vindecare spectaculoasă. Ba mai mult, pucioșii sunt în mod constant clienții spitalelor, poate din prea multă neodihnă (sunt instruiți de liderii lor să se roage îndelung ziua și noaptea, pentru tot felul de nevoi interne și externe – inclusiv pentru ca Traian Băsescu să câștige în mod repetat alegerile), poate de o hrană deficitară (sunt exclusiv vegetarieni, și nici mult nu manâncă), poate de unele rele tratamente care le slăbesc puterile psihice, poate din dezamăgirea că, după zeci de ani de așteptări, promisiunile liderilor lor se încăpățânează să nu se împlinească.