View Single Post
  #121  
Vechi 31.01.2010, 20:14:41
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de inorog Vezi mesajul
Exista cateva prejudecati si lucruri derivand din uzura si nestiinta.
Femeia nu poate fi preot din acelasi motiv din care preotul nu poate fi biserica. Dumnezeu nu s-a intrupat din barbat slujit de o femeie, ci dintr-o femeie (Maica Preacurata) pentru al carei trup, ca sa apara el asa cum a aparut, si ca sa fie locuit de acel suflet desavarsit, slujise nu un singur barbat, ci toata semintia de la Adam la dreptul Ioachim. Iar acest lucru a fost cu multe sensuri. Intai, pentru ca traditia ortodoxa de la Sfantul Apostol Ioan spune ca Dumnezeu se intrupa si daca parintii nu ar fi cazut, pentru a odihni creatura de un urcus nesfarsit spre cineva necircumscris. Apoi pentru ca prin femeie venind ratacirea, Dumnezeu a restaurat demnitatea fapturii si a adus tot prin femeie salvarea. Ca urmare barbatul este preot si femeia biserica. Nu exista nici o urma de posibilitate ca cineva sa fie "mai mare", "mai sus" sau nu mai stiu cum, sunt doua parti indispensabile fiecare ale aceleiasi slujiri. Nu se canta oare la preotie aceeasi cantare "Isaie, dantuieste" ca la cununie? Nu este semnul vadit cine ce rol are. In fine, Dumnezeu a ales intruparea din femeie si din judecati ascunse, poate una din ele fiind ca, daca ar fi existat o filiera initiatica prea vadita pe linie preoteasca din care sa apara Iisus, adica daca lucrarea preotilor ar fi fost prea vadit generatoare a imprejurarilor intruparii, Satana ar fi declansat un razboi cumplit acelor oameni ca sa previna sosirea Dumnezeirii in pamantul impropriat de el cu inselaciune. Asa, dupa trup s-a socotit ca Iisus ar fi fiu al lui Iosif cand in realitate intruparea fusese desavarsita fara tata pamantesc, intr-o epoca in care cultul decazuse foarte mult, cand totul parea stricat si la indemana coruperii. Si totusi nu a fost nicidecum asa. Pozitia smerita a femeilor in legea veche a fost cel mai bun ascunzis pentru planul intruparii.

Ca femeia nu poate intra in altar e clar de ce (exceptie fiind monahiile cu binecuvantarea preotului): pentru ca altarul cu preotul in el inchipuie nunta suprafireasca a Fecioarei cu Tatal ceresc. Nu are cum sa mai fie prezenta o alta femeie acolo. Monahiile totusi, pentru motive de cult, au ingaduinta, intrucat oricum sunt chip si asemanare Maicii Preacurate, adaugand si juramantul care le asimileaza ingerilor.
Daca Dumnezeu ar fi ales sa se intrupeze ca femeie dintr-un barbat am fi avut preot femeie si barbatii ar fi avut rolul femeilor de azi DAR NU A FOST ASA SI NU SE VA SCHIMBA NIMIC odata ce s-a produs intruparea asa cum s-a produs. Nu este nimic de comentat aici, cine vorbeste egalitarisme sa faca atunci toata zidirea de un singur sex si gen si discutam dupa aceea.

Femeia nu poate intra in biserica in perioada ciclului si nici cuplurile nu e prea bine sa intre cand au consumat recent relatii maritale: clar si asta de ce. Ciclul menstrual este o perioada cand unirea trupeasca pentru a produce copii nu este posibila iar trupul se afla intr-o stare de schimbare in care arunca parti vechi si le schimba cu cele noi prin sangerare; daca femeia s-ar impartasi intr-o asemenea stare, s-ar produce potential vorbind o risipire necuviincioasa a tainei. Cu toate acestea, impartasirea prin auz nu este necuviincioasa, femeile pot asculta (si e bine sa o faca) sfanta slujba din pridvor, pentru ca aceste lucruri legate de trup vor trece, si ne pregatim sa fim fiinte mai putin legate de materie. Dar pana atunci e adevarat ca exista niste limitari, nu ca pedeapsa pentru o stare decazuta, cum rau si gresit spun unii, ci ca act de buna cuviinta. Noi in biserica suntem (toti credinciosii, nu numai preotii) slujitori ai intruparii, aceasta insemnand evident si nasterea. In starea din biserica suntem asemanatori starii firii omenesti primind intruparea. Impartasirea este numai actul final si nu poate fi lipsita de parcursul precedent decat in imprejurari cu totul speciale (persecutii, catastrofe etc.) Cand un cuplu casatorit legitim a facut cele care se fac ca sa apara copii au slujit deja liturghie. E in obicei (nu e cu putere de dogma, dar e cu putere de cult) sa nu se slujeasca doua liturghii in aceeasi zi de aceleasi persoane.
Mai exista probleme dar sper ca am atins cel putin cu priceperea de care sunt eu in stare pe cele importante si care sunt sursa de dezbatere.
Incep cu sfarsitul:
1. Nu prea inteleg ultima parte.
Amesteci la femeia la ciclu intrarea in biserica si impartasitul ei.
Nimeni nu indrazneste sa se impartaseasca in acele zile (chiar daca unii preoti dau dezlegare la asta), nu asta este problema.
Discutia fara sfarsit este legata de intrarea in biserica. Si nu inteleg ca diferenta este daca ea sta in pridvor, sau in alta parte a bisericii ( de ex. la strana).
2. Cum poti sa spui ca un cuplu casatorit slujeste cand are relatii trupesti o liturghie?
Am inteles cumva toate acuzele ca ei sunt murdari si desfranati si ce mai vreti voi (cei necasatoriti si deci neprihaniti).
V-ati gandit vreodata ca poate multi am fi vrut sa fie altfel, ca nu ne-am dorit sa fim asa: sa suferim in zile de ciclu, sau la nastere, sau la menopauza, sa concepem altfel copii decat asa cum sunt relatiile trupesti acum?
Dar nu ne-a intrebat nimeni, poate am fi ales altfel. Asa am fost lasati de Dumnezeu si atunci de ce trebuie sa fim calacati in picioare de oameni?

Este normal sa existe asa un complex de inferioritate si extins apoi si alte sfere ale vietii, din moment ce asa se spune in biserica.

3. Nu prea inteleg nici prima parte.
Dumnezeu (Fiul) s-a intrupat din Dumnezeu Tatal care nu se stie ce gen este pana la urma (noi ii spunem Tata, altii spun ca n-are gen, alti ca are amandoua genurile in El) si o femeie.
Nu vad ce legatura are asta cu felul in care este vazuta si pozitionata femeia in biserica.
Dimpotriva, faptul ca a fost intrupat si din femeie confirma egalitatea pe care a lasat-o de fapt Dumnezeu.
Altfel Dumnezeu Tatal n-ar fi integrat femeia in acest proces de intrupare, tocmai ca sa nu-l impurifice pe Fiu.
Tatal (ceresc)si Maica Domnului au creat pe Fiul si deci si noua lege si credinta crestina, biserica, preot. Dar partea Maicii este mereu neglijata, sau minimalizata si s-a creat astfel ideea ca ar fi impura, pacatoasa (desi Maria a fost femeie si fara pacat).
Eu nu cred ca asa a vrut Tatal...
Se cam bat cap in cap niste teorii.

Asta nu inseamna ca militez aici pentru preotia femeii sau ceva nefiresc. Ci doar o egalitate normala, fireasca, lasata de Dumnezeu. Poate ca singurul lucru care ne lipseste femeilor este ca nu putem vedea slujba din altar si auzi rugaciunile de acolo, proscomidia, etc.
Iar cuplul de casatoriti...Ah Tata, ajuta-ne Tu si ne lamureste...!
Reply With Quote