View Single Post
  #122  
Vechi 31.01.2010, 21:16:44
inorog
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

"2. Cum poti sa spui ca un cuplu casatorit slujeste cand are relatii trupesti o liturghie?"

Nu spun eu. Spune toata ortodoxia si adaug: cu regret, cine spune altceva e dus cu vaca sau extremist fara cauza. Si nu orice liturghie, consumarea relatiei trupesti in cununie este prefigurarea terestra a cununiei lui Iisus cu mireasa cereasca intruchipata de biserica triumfatoare, dupa Judecata. In vederea acesteia pastrandu-se El desavarsit curat cu trupul, desi nu va fi vorba de o uniune in sens trupesc asa cum o cunoastem noi, ci de una suprafireasca a carei imagine fireasca suntem indreptatiti s-o lucram cei casatoriti. Aidoma lui Iisus, calugarii nu pastreaza curatenia trupeasca "ca sa ramana curati" ci pentru aceasta casatorie spirituala. In plus, "liturghie" inseamna de fapt "materializarea lui Dumnezeu cu trup". Producerea unui copil intr-un cuplu crestin este materializarea proxima ei, in care omul slujeste cea mai inalta functie vazuta: generator trupesc al vietii si paznic sufletesc al aceleiasi.

"Amesteci la femeia la ciclu intrarea in biserica si impartasitul ei."

Nu amestec nimic. Sangele lui Iisus Hristos se "amesteca" trupeste cu al nostru la impartasanie, de aceea orice stare care ar putea atinge pietatea este o contraindicatie ca sa zic asa a impartasaniei. Din acelasi motiv e neindicat sa saruti pe cineva sau chiar icoane si din acelasi motiv curgerea de sange care semnifica inlocuirea unui tesut mort cu noul tesut viu nu este ingaduit sa devina pricina de irosire a Euharistiei intrucat materialitatea euharistiei e de natura sanguina si conlocuieste cu noi prin sange si prin inima. Ca sa-ti traduc altfel, cand ai buzunarul rupt nu-ti pui aur in el. Astepti sa fie cusut.

"Si nu inteleg ca diferenta este daca ea sta in pridvor, sau in alta parte a bisericii ( de ex. la strana)."

Exista diferite impartasiri in biserica, cu modalitati diferite de a lucra. Impartasirea prin auz, desi cea mai putin materiala, este totusi materiala intrucat ea reproduce starea celor care au auzit propovaduirea din gura lui Iisus (reprezentat de preotul slujitor) si au primit vestea invierii de la ingeri. Intrarea in biserica = aducerea propriului trup jertfa. Nu in orice stare e posibil acest lucru. Nu e nici o discriminare. E un ritm. Nici un om nu citeste in acelasi timp in care doarme. Nu bei apa cu traheea. Nu elimini fluide prin piele cu ochii.

"Dumnezeu (Fiul) s-a intrupat din Dumnezeu Tatal care nu se stie ce gen este pana la urma (noi ii spunem Tata, altii spun ca n-are gen, alti ca are amandoua genurile in El) si o femeie."

Confuzie intre Dumnezeu cu atributul "necircumscris, nedefinit, neinteles" si Dumnezeu care se arata (si implicit se circumscrie) pe sine desi nu devine nici finit, nici limitat ci ne invita pe noi sa convietuim cu natura lui INCEPAND DE UNDEVA fara a sfarsi acolo unde incepem. Dumnezeu-Tatal este sotul de cununie tainica al Fecioarei. In acest sens, fara a fi "barbat" prin natura divina unitara, indeplineste rolul unui barbat prin ipostaza trinitara, exact asa cum Iisus nu e "mascul" in sens divin, caci Dumnezeu nu e mascul, femela sau alte asemenea necuvioase, dar a fost barbat si ramane asa in sens istoric si liturgic. Daca in descrierile acestor "altii" se intampla sa faca copil o femeie cu cineva fara gen, sa vina sa constat si eu minunea si s-o descriu in literatura stiintifica.

"Nu vad ce legatura are asta cu felul in care este vazuta si pozitionata femeia in biserica."

Au vazut sfintii vazatori. Altarul cand se aduc darurile este pantecele Fecioarei. Dar acelasi altar este crucea de sacrificiu si acelasi altar mormantul Invierii si cerul Inaltarii si al Judecatii. Cata vreme femeile nu pot fecunda femei, si cata vreme o singura femeie o singura data a actualizat intruparea, rolul femeii in biserica este sa contemple si sa primeasca pentru a deveni asemenea. Daca nu ar exista femei, nu ar exista copii. Dar si fara barbati n-ar exista copii. N-am inteles care e dificultatea ca unul lucreaza si cealalta contine. AI LASA O FEMEIE SA ASISTE PRIVIND CHIAR DIN UTERUL TAU LA MOMENTUL CAND ESTI FECUNDATA? Cred ca nu.

"Asta nu inseamna ca militez aici pentru preotia femeii sau ceva nefiresc. Ci doar o egalitate normala, fireasca, lasata de Dumnezeu."

Nu stiu ce e aceea egalitate asa cum o vezi. Fiecare om, daca ignora cele naturale, incepe sa admita ca egalitate inseamna cutare sau cutare, fiecare o vede in felul lui. E "egalitate" sa fie mana stomac sau plamanul creier? Asa cum in natura avem functii diferite, avem si in biserica. Daca mi-ar trasni sa cer lui Dumnezeu egalitate ca sa raman gravid eu nu nevasta-mea, ti s-ar parea "normal si firesc"? N-as zice...

Last edited by inorog; 31.01.2010 at 21:21:36.
Reply With Quote