173. Epilog la articolul „Cântecele patriotice pucioșești”
Articolul precedent are măcar un rezultat practic. Cei care credeau că „acuzațiile” aduse pucioșilor pe acest forum sunt invenții răutăcioase ale unei femei nebune și răzbunătoare, născociri grosolane lipsite de orice fundament, au ocazia să vadă acum și să audă cu ochii lor ce au pățit alții care au fost la fel de naivi ca și ei.
Ei și? vor riposta simpatizanții pucioșilor. Ce-ai dovedit cu asta? Nimic altceva decât faptul că niște creștini pot renunța la lume pentru a deveni autentici trăitori ai Legii celei noi aduse de „Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ceea ce nu poate fi decât un lucru foarte bun.
Într-adevăr, la prima vedere, familia lui F. a ales între lume și Dumnezeu, între pământ și cer. Dar... oare așa să fie? Pare-se că totuși pământul nu l-au părăsit, ci doar s-au mutat dintr-un județ în altul.
O familie ortodoxă cuminte, liniștită, care venea mereu la biserică, astăzi nu mai calcă pragul locașurilor de cult ale B.O.R., ci se roagă împreună cu „frații” pucioși la adunările lor, care le propovăduiesc o nouă Evanghelie, eretică și apocrifă, numită de ei „Evanghelia după Sfânta Virginia”.
Renunțarea lui F. la a cânta cântece de petrecere nu e un lucru rău. Dar, cu ce le-a înlocuit? În loc să cânte la strană cântările ortodoxe strămoșești, se îndulcește cu surogate de cântare bisericească, armonizate la acordeon, care preamăresc virtuțile liderilor pucioși pe motivul inventat că aceștia sunt... Fiii Fiului Tatălui Ceresc.
Cinstirea „Sfintei Virginia” pare a fi un lucru foarte bun. Dar când afirmi că aștepți plângând, ba de douăzeci , ba de douăzeci și cinci ( de fapt, de treizeci și...) de ani ca „Șfânta Verginica” să-și îndeplinească promisiunea mincinoasă că va reveni pe norii cerului ca „să coboare cerul pe pământ... și să-i strângă”pe toți pucioșii „în el ca-ntr-un leagăn sfânt” dar mai ales ca după aceea „să nu-i mai părăsească” deja este prea mult: nu mai e naivitate, nu mai e infantilism, ci e de-a dreptul prostie.
O serie de patetisme stupide și ieftine caută să instituie o stare de jale colectivă, specifică labilității psihice a liderilor pucioși. Aceștia se roagă de cea plecată în anul 1980 dintre cei vii să se străduiască și să nu întârzie la întâlnirea de noapte. Cu toate acestea, deși „totul e pe sfârșit”, „Șfânta Verginica” se tot încăpățânează să nu vină, prelungind la nesfârșit atmosfera lacrimogenă de la Pucioasa:
Rămânând cu dor te-așteptăm să vii
Te rugăm plângând să nu-ntârzii
Noaptea a sosit și-ncă n-ai venit
Vino, totul e pe sfârșit!
Și toate aceste patetisme pseudo-creștine le cântă copiii mezini ai lui F. , acompaniați de el la acordeon, la care reproduce, cu inflexiuni de pahar, o melodie comunistoidă da factură sovietică!!!
Faptul că F. nu-și mai tunde deloc părul, ci îl leagă într-o codiță ca să semene aidoma cu „frații” lui pucioși, nu deranjează pe nimeni, dar nici nu garantează mai multă sfințenie (și în nici un caz valențele lui Samson).
Trei copii dezghețați și silitori la învățătură nu vor mai avea niciodată bucuria de a intra în curtea școlii. Ce viitor vor avea? Din ce se vor întreține atunci când vor ajunge la maturitate, lipsiți de educație generală sau fără a cunoaște o meserie?
O familie compusă din cinci creștini naivi, care au fost botezați în Biserica Ortodoxă Română și care-L aveau mereu pe Hristos în Sfânta Împărtășanie oferită de preoții acestei biserici, se extaziază acum în fața unor predici religioase ingenios ticluite de liderii pucioși și numite „Cuvântul-Hristos”, iar aceste predici sunt acum „hristosul” lor, care de 50 de ani tot „coboară la Glodeni”, și încă mai coboară, pentru că n-a coborât îndeajuns și mai are de coborât.
Ce vor face însă atunci când liderii pucioși – mai devreme sau mai târziu – îi vor dezamăgi profund? Este notoriu faptul că liderii pucioși, în mod sistematic, mai devreme sau mai târziu, și-au dat arama pe față arătându-se arțăgoși, egoiști, invidioși și răi și i-au persecutat până la disperare pe zecile de admiratori și fervenți credincioși ai ereziei de la Pucioasa, care au îndrăznit să-i ”judece” pentru derogările pe care și le permiteau numai pentru ei. Astăzi mulți dintre foștii lor colaboratori, unii cu poziții-cheie în „iconomia” sectei (Zidarii, Iliuță Bunea, Ionică Țurloi, „tataia” Dănuț, părintele Nicu Gabriel, maica Gabi), nu mai sunt alături de ei deoarece au părăsit scârbiți „Noul Ierusalim” pentru totdeauna.
|