continuare
Citat:
Maria Margareta:
Nici măcar Verginica († 1980) n-a visat să aibă o altă biserică decât biserica satului (de care ea nu se despărțise până la moarte),
|
bine că aici mărturisești corect ... dar apoi „dai cu mucii-n fasole, sau cu bîta în baltă sau iar vrei să vinzi castraveți la grădinari” cum s-ar zice prin bobor, producând un nonsens pătimaș cu speranțe ilaritaționiste prin umorul absurd cu aparență involuntară rezultat:
Citat:
indiferent de alunecările ei eretice
|
păi, peoi, poi dacă ar fi avut alunecări eretice sfânta Verginica înseamnă că nu ar fi rămas până la moarte în BOR, deci e clar că n-a avut alunecări eretice ci le scoți dumneata din pălărie exact ca și scamatorii ce scot iepurași albi, profesorii ăia ai tăi de „gramatictică” plini de fente aristocrate... ca apoi să izbești cu bocancul direct sub centură și cu tocul peste obraz căci zici:
Citat:
cauzate în principal de o afecțiune psihică gravă de care suferea (o dedublare a personalității, care o făcea să creadă că este “proorociță” și că Dumnezeu vorbește prin ea ca printr-o trompetă)
|
Nu suferea de ce spui dumneata căci tu habar n-ai ce e aia o dublare sau dedublare a personalității, defapt e un nonsens, căci cu asta se ocupă toată lumea filmului și a modei, și habar n-ai ce este aia o afecțiune psihică gravă ci dumneata ca și alții vreți mereu să uitați cum s-au petrecut lucrurile și cum au fost considerați și etichetați pe vremea comunistă și până azi toți cei ce rămâneau credincioși Domnului; păi erau scoși ca fiind nebuni, declasați, elemente provocatoare, diversioniste, antinaționale, și iată mai nou, elemente anticreștine, anti BOR, anti una sobornicească și apostolească biserică, tot ei,... și erau forțat înterneați în clinicile și senatoriile de boli mintale unde încet dar sigur, prin „tratament” erau transformați în legume, asta în cel mai bun caz, căci dacă ai citit atunci ai aflat ce se arată în Cuvântul lui Dumnezeu ca mărturie, ce anume i-au făcut sfintei Verginica, în încercarea de a o omorâ din greșală, cu ser vechi sau cu tot felul de metode ce se practicau pe linia morții, pe ultima linie, a celor condamnați cu pedeapsa capitală, dar ăștia erau nevinovați, și ei asemenea multora, că știu și eu că și eu am auzit și văzut, ea a fost cobaiul în ghiarele cinsmului sadic al autorităților acelei perioade nefaste... care n-a trecut... căci „tratamentele” se dezvoltă mereu... ducând omenirea pe cele mai înalte culmi ale cilivilizației... pentru obținerea unor noi și noi succese în toate domeniile...
Deci te întreb: este cineva vinovat că aude sau vede ce altcineva nu vede sau aude? sau este cineva vinovat că vorbește prin el sau ea cineva de aud mai mulți iar ea nu știe ori doarme? dar mai mult, este demn de crezare Cuvântul Acela? Și dacă tocmai Acel Cineva care vorbește este Chiar Dumnezeu... este vinovat cel prin care vine ispita? și trebuie sau nu trebuie crezut? și pentru ce? de ce? ce anume trebuie crezut și ce nu? sau voi nu pricepeți care este sensul termenului prooroc? și apoi cum deosebiți voi Duhul? cum deosebiți dacă e de la Dumnezeu sau de la tatăl minciunii? deci cum deosebiți voi al cărui Duh sunteți voi? căci Unul Dumnezeu este Duh! și El se dăruiește cui voiește El, căci Dumnezeu se milostivește de cine voiește și aceasta este dreptatea lui Dumnezeu... căci așa spune CLD. Căci din smerenie alungau vechii monahi orice vedenie sau glas sau miros, căci majoritatea erau batjocuri drăcești spre ispită, și care din smerenie nu trebuiesc primite sau urmate, dar unori primeau sfinții și proorocie sau vedenie de la Dumnezeu cu adevărat.
Iar voi ziceți că nu? ci că BNI s-a rupt de BOR? și chiar dacă s-ar fi rupt ei, BNI de BOR, să zicem prin reducerea la absurd că așa ar fi fost deși e viceversa căci au fost lapidați, dar totuși... de ce crezi atunci că s-ar rupe cineva de Biserica Strămoșască, dacă ar vrea să se rupă și de ce nu s-ar rupe dacă ar vrea să nu se rupă?
Și Cine credeți voi că este Acela care a venit să rupă pe fiu de tată sau pe fiică de mamă sau soacră sau de ceilalți casnici ai săi? și de ce credeți voi că a adus Hristos sabie și nu pace? că defapt ce oare are cu noi Domnul de ne dezbină pe unii de alții? ce vrea El oare de ne desparte și ne aduce sabie în casă ca doi să stea împotrivă la trei și trei împotrivă la doi? ce urmărește El cu noi defapt?
Și dacă nu știm răspunsurile cum o să urmăm dreptatea, neprihănirea, dragostea, credința? sau noi o să mergem mereu ca orbii acolo unde merge toată gLumea... doar fiindcă e mai mulți și pentru că ea e defapt cea mai veche biserică? Păi, peoi, poi iată că defapt ea e cea mai veche instituție, și ea e și cea mai una Abostolească și Somornicească și gLumească bisurică... și pare așa imensă exact așa ca biserica noastră... încât firește că e clar cine de cine ar vrea și nu ar vrea ca să se rupă.
Deci cum deosebim Duhul; a cărui duh suntem? Și cine anume este prooroc și al cui prooroc este? Prooroc de sine însuși, de draci s-au l-a trimis Cineva din pustie așa ca pe Ioan Botezătorul, sau ca pe Iona?