View Single Post
  #1428  
Vechi 18.02.2010, 11:32:47
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Iată fraza:
Citat:
“Am în coborârea Mea de azi pe marele ierarh Vasile, și am încă în amintire ziua când părinții Mei M-au dus la opt zile după nașterea Mea să fiu tăiat împrejur în trup, după datina legii, și Mi-au pus numele Iisus, așa cum îngerul M-a numit prin vestirea lui, și a văzut bătrânul Simeon în ziua aceea mângâierea lui Israel, după cum Duhul îi vestise lui că nu va gusta moartea până ce nu va vedea pe Unsul Domnului, și M-a luat el în brațe și M-a binecuvântat și Mi-a zis: "Cu ochii mei văd mântuirea Ta, gătită înaintea popoarelor spre luminarea lor, iar acum, Stăpâne, slobozește pe robul Tău în pace, după cuvântul Tău".”(Citat din “Cuvântul de la Pucioasa” din 14-01-2010)
iar sensul literei, duhul textului, al frazei se poate pricepe mai clar că acum știu sigur că au existat cele 40 de zile de curățire căci mărturisește CLD, căci doar El este Duhul ce despecetluiește Duhul textului spre desăvârșire:

Citat:
„O, cât de supus M-am arătat acum două mii de ani, Dumnezeu din Dumnezeu fiind Eu! Iată, au trecut patruzeci de zile de la praznicul nașterii Mele din mamă Fecioară și am ajuns acum la praznicul întâmpinării Mele de către bătrânul Simeon în templul din Ierusalim, când M-au dus părinții Mei să Mă închine Domnului, după cum era datina în Israel. Ne-am supus unul altuia, Eu lui Simeon, și el Mie, căci așa lucrează cei ce au Duhul Domnului călăuzitor lor, și a văzut Simeon făgăduința Duhului Sfânt împlinită pe pământ, pe Mesia Mântuitorul, lumină neamurilor și mărire pentru poporul cel credincios. Amin.”14-02-2010
așa că am bolduit

“Am în coborârea Mea de azi pe marele ierarh Vasile, și am încă în amintire ziua când părinții Mei M-au dus la opt zile după nașterea Mea să fiu tăiat împrejur în trup, după datina legii, și Mi-au pus numele Iisus, așa cum îngerul M-a numit prin vestirea lui,și a văzut bătrânul Simeon în ziua aceea mângâierea lui Israel, după cum Duhul îi vestise lui că nu va gusta moartea până ce nu va vedea pe Unsul Domnului, și M-a luat el în brațe și M-a binecuvântat și Mi-a zis: "Cu ochii mei văd mântuirea Ta, gătită înaintea popoarelor spre luminarea lor, iar acum, Stăpâne, slobozește pe robul Tău în pace, după cuvântul Tău".”(Citat din “Cuvântul de la Pucioasa” din 14-01-2010)

Se poate observa din text că dreptul Simeon, așa reiese prin această frază că în ziua aceea, după 8 zile de la naștere, în ziua tăierii împrejur, a botezului, a văzut, i s-a vestit prin Duhul, despre Mântuitorul, iar la plinirea celor 40 de zile când iată că se plinește proorocia și Iisus este închinat Domnului, iar el Îl primește în brațe pe Iisus, zice că văzură ochii mei Mântuirea Ta... deci nu văd ci văzură, deci deosebirea în verbul a vedea și nedeosebirea în momentul clipei numit acum, căci văd este spre viitor iar văzură este după plinire... deci se Mântuise de necredință prin credință în ce i-a dat Duhul să vadă mai dinainte și prin gustare din moarte și exclamase similar, la plinire, că slobozește acum pe robul tău, Stăpâne, în pace că... văzură ochii mei...

Așa că MM și Estera iată că și eu am greșit căzând în erezia aceleiași zile calendaristice că v-am crezut cum că intradevăr ar susține Pucioșii, adică CLD așa ceva, când defapt era interpretarea voastră că ar susține ei, și ele s-au referit doar la cele ce se văd ori se citesc așa fără credință, uitând că sunt unele care sunt date vederii de Dumnezeu chiar dacă ele nu se văd (firește că și dracii nascocesc iluzii, dar alea sunt desfrânări ale mândriei).

Deci e vorba în text că după 8 zile de la nașterea pruncului, la ungerea și botezarea Sa cu numele Iisus, atunci de la Duhul i s-a dat Bătrânului Simeon să guste din moarte... iar după 40 de zile din Mântuire, căci a și zis când s-au împlinit zilele curățirii lui Israel prin batrânul Simeon și cuvioasa Ana, la închinarea primului născut al Mariei pururea fecioara, primind pruncul în brațe:
29 Acum slobozește pe robul Tău, după cuvântul Tău, în pace,
30 Că ochii mei văzură mântuirea Ta,” ...

Deci înterpretarea abea acum e ceva mai clară și nu denigrantă... cum văd că fără jenă se cam practică în toată gLumea largă... iar aici mai ceva... că doar „ca la noi la nimenea”.

Last edited by vsovivi; 18.02.2010 at 12:02:01.