
23.02.2010, 10:51:40
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
|
|
Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Efortul tau de a te detasa de patima si a judeca obiectiv situatia este cit se poate de apreciat. Eu iti inteleg perfect rezervele pentru ca si eu m-am nascut pe Stilul Nou si am crescut cu credinta ca ma aflu in Ortodoxie. In acest fel nu poate veni decit ca un soc sa descoperi ca, de fapt, credinta ta nu este chiar ortodoxa, ca a fost reformata in parti importante ale doctrinei pentru a o face toleranta fata de confesiunile heterodoxe. De sigur, acest ecumenism nu este foarte evident si la nivel de parohie pentru ca Bisericile ecumeniste au ramas cit de cit ortodoxe in ritual, chiar pastreaza crezul de la Nicaea, desi a inceput sa-si faca simtita prezenta si acolo prin saptamina de rugaciune ecumenica, prin atitudinea favorabila vizibila a clerului spre celelalte confesiuni si printr-o relaxare vadita, pina la anulare in aplicarea multor canoane. Dar celui cu adevarat interesat de ortodoxie nu poate sa-i scape nici modificarile profunde pe care le introduce ierarhia ca urmare a dialogului ecumenist. Practic, astazi, dupa 85 de ani de promovare a ecumenismului, Bisericile aflate in comuniune cu Patriarhul Ecumenic sint in pozitia in care accepta toate ereziile introduse de Biserica Romano – Catolica de-a lungul timpului (prin ridicarea anatemei de la 1054), recunosc tainele Bisericii Romano – Catolice (vezi acordul de la Balamand din 1993 si declaratiile unor inalti ierarhi), chiar daca nu sint inca in comuniune euharistica cu Roma si considera monofizismul ca si traditie locala a Bisericii Ortodoxe (vezi acordul de la Chambesy din 1990). Toate acestea sint lepadari oficiale de ortodoxie. Noua doctrina in plina scriere a Bisericilor ecumeniste a incetat sa mai fie ortodoxa pentru ca Biserica lui Hristos a fost deja redefinita, devenind Biserica care include Biserici de traditii diferite, ortodoxa, romano – catolica si orientala (monofizita – cum sint armenii si coptii). Crezul Nicaean poate fi pastrat nealterat pentru ca nu vine in contradictie cu sensul ecumenist dat Bisericii lui Hristos, chiar daca contrazice invatatura Sfintilor Parinti, care, oricum, a fost declarata demult caduca in toate cele ce afirma numai Biserica Ortodoxa ca pastratoare a Adevarului lui Dumnezeu sau impiedeca deschiderea ecumenista.
|
Deocamdata nu exista ecumenism.Cand zici Biserica ecumenista nu stiu exact la ce vrei sa te referi.Daca te referi la Biserica Ortodoxa afla ca nu "accepta" in sensul ca invata vreuna din acele dogme si doctrine eretice ale monofizitilor si ale romano-catolicilor.
Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Schimbarea de calendar s-a facut in mod abuziv si violent atit in Grecia, cit si in Romania. In ambele tari a existat rezistenta populara si organizata fata de schimbarea de calendar. In Grecia, laicatul si clerul s-au constituit in asociatie a ortodocsilor traditionali care a incercat inclusiv prin discutii purtate la nivel academic sa intoarca decizia din 1924. Din pacate, agenda regimurilor statale din ambele tari prevedea hotarit reformarea ortodoxiei care era vazuta ca un obstacol in calea progresului national. Asa se face ca l-a scurt timp s-a declansat persecutia violenta impotriva ortodocsilor traditionali. Bisericile le-au fost confiscate sau darimate, clerul arestat si mirenii batuti cind se adunau ca sa tina Sfintele Slujbe dupa calendarul vechi. Cu toate acestea, in 1935 in Grecia inca existau mai bine de 800 de biserici si manastiri care urmau calendarul bisericesc si care, bineinteles, nu se aflau in comuniune cu Biserica oficiala. In Romania, cu citiva ani inainte de al doilea razboi mondial, marea majoritate a preotilor BOSV erau arestati, multi au murit in puscarii. Persecutia a tinut pina in 1955 in Grecia si pina la 1990 in Romania. In 1950 inca in Grecia preotii calendaristi erau arestati, batuti si li se taiau barbile inainte de a li se da drumul. In Romania, Manastirea Adormirii Maici Domnului din Bucuresti era darimata in 1983 pentru a treia oara. In toata aceasta perioada Biserica a dat martiri, cum ar fi Catherine Routis din Attica, o tinara mama care in 1927 a aparat cu pretul vietii un preot atacat de jandarmii trimisi sa aresteze preotul si sa imprastie multimea adunata pentru priveghi in ajun de sarbatoare (“At the right hand of the Lord now standeth Catherine, crowned in everlasting light and crying out in endless joy: O Christ, my Bridegroom, Thou art the strength of them that honour the boundaries the Fathers set.” – kontakion).
Ecumenismul a inceput oficial in Biserica Ortodoxa in 1923 cind calendarul a fost schimbat la Constantinopol. Daca la inceput a fost perceput ca o perturbare grava a vietii bisericesti ca urmare a reformarii calendarului, astazi efectele sale sint inmiit mai grave prin renuntarea la invatatura fundamentala a Bisericii Ortodoxe conform careia numai Biserica Ortodoxa este Trup al lui Hristos. Fara aceasta invatatura nu mai exista nici ortodoxie
|
Oare de cate ori apare scris cuvantul ecumenism in postul tau?Cu privire la ecumenism sunt de parere ca exagerezi mult.Ai citit catehismul oficial al BOR, de exemplu?Acolo zice ca Biserica Ortodoxa e singura Biserica si Trupul lui Hristos.Intrebarea la care inca nu mi-ai raspuns, sunteti voi in comuniune cu vreo patriarhie sau cu vreun patriarh?Oare mai aveti voi succesiune apostolica?Ce invataturi si traditii aveti voi?Am vazut anul asta la mine in oras cum de craciun s-a dat foc la un stejar.Ce fel de obicei e asta?
Last edited by Danut7; 23.02.2010 at 10:57:16.
|