Citat din Vsovi:
“...cum nu? poi iată că mai sus ați afirmat-o din nou! zicând la fel ca jidovii că scriptura VT nu vorbește despre Iisus Hristos, Cel născut din pururea fecioară Maria.”
Replică: Nu-i adevărat, n-am spus niciodată că “scriptura VT nu vorbește despre Iisus Hristos”. Dacă am spus așa ceva, ar trebui să poți arăți unde anume, și chiar te invit s-o faci.
Citat din Vsovi:
“Păi a fost întâmpinat abea după 40 de zile la Templu, voi de ce spuneți ca a scris CLD că a fost întâmpinat și cu ocazia botezului tot la Templu?”
Replică: Pentru că exact așa a scris “Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa”:
“[...] ziua când părinții Mei M-au dus la opt zile după nașterea Mea să fiu tăiat împrejur în trup, după datina legii, și Mi-au pus numele Iisus, [...], și a văzut bătrânul Simeon în ziua aceea mângâierea lui Israel, [...], și M-a luat el în brațe și M-a binecuvântat și Mi-a zis: "Cu ochii mei văd mântuirea Ta, gătită înaintea popoarelor spre luminarea lor....”(Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” din 14-01-2010)
Apoi Vsovi mă citează pe mine ca apoi să poată să mă comenteze îndată. Iată acest citat:
“Problema era cu totul alta: în ce zi L-a văzut Simeon? Noi afirmăm, după cuvântul Bibliei, că Simeon L-a văzut la 40 de zile de la naștere, acesta fiind timpul când părinții Îl aduc la Ierusalim pe Iisus Pruncul, în vederea respectării unei obligații din Lege. Tu afirmi că Simeon cel din Ierusalim L-ar fi văzut pe Iisus și mai înainte, adică la 8 zile, atunci când Pruncul a fost tăiat împrejur în cetatea Nazaretului.”
Iar comentariul lui Vsovi la citatul meu sună așa:
“Nu eu afirm, nu pucioșii, ci Cuvântul lui Dumnezeu se mărturisește!!! pe Sine și ale Sale și acesta e Duhul Proorociei!!! “
Replică: Păi “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” nu este lansat de pucioși? Deci ei afirmă toate inovațiile lor și apoi le atribuie lui Dumnezeu și le lansează ca noutăți proaspăt sosite din cer.
Apoi Vsovi se pronunță asupra venirii lui Simeon la Hristos și afirmă că la 8 zile de la Nașterea Pruncului, Simeon L-ar fi văzut pe Prunc în Duh, nu aievea. Mai interesant este să ne explice el cum de L-a purtat el atunci pe brațe, în Duh, pe prunc? Și cum L-a binecuvântat în Duh, înainte de a fi adus Pruncul la el, în Trup, la 40 de zile, ca să-l întâmpine? Și încă, o întrebare la care Vsovi s-a ferit să răsăpundă: la 40 de zile L-a binecuvântat a doua oară pe Prunc (adică, prima oară nu era “destul de suficient”)? Și iată ce zice Vsovi despre acestea:
“Ce rost mai are să mă pronunț eu când s-a pronunțat însuși CLD? Păi se pare că a venit special DUHUL la Simeon și așa l-a văzut Simeon în ziua aceea pe Prunc la 8 zile ''... și M-a luat el în brațe și M-a binecuvântat și Mi-a zis: "Cu ochii mei văd...'' închid citatul '' că mie așa îmi pare că se înțelege din ce au postat pucioșii din CLD.”
Apoi Vsovi mă citează din nou pe mine ca apoi să poată să mă comenteze. Iată acest citat:
“Ceea ce a stârnit nedumeriri a fost faptul că Pucioșii au afirmat pe 14 .01.2010 că Simeon l-a întâmpinat pe Iisus în acea zi”
Și iată comentariul lui Vsovi la acest citat:
“Nu pucioșii au afirmat, ei au postat ci voi susțineți că ei au afirmat și așa m-ați păcălit că ei ar susține născocelile pe care le înțelegeți voi din texte... deci voi afirmați că ei ar fi afirmat! NU, ci este scris în TEXT ceva iar vouă vi se pare că ați descoperit Aberica!”
Păi dacă au postat ceva, acel ceva nu înseamnă că l-au afirmat și confirmat? Că doar nu puteau să infirme, să nege ceva ce tot ei au postat la modul afirmativ, asta ar fi fost de domeniul absurdului sau schizofreniei.
Apoi Vsovi se repetă în acest raționament irațional. Mai întâi mă citează pe mine:
“...(căci așa au spus: “...în ziua aceea...”) în care Pruncul a fost tăiat împrejur,...”
Apoi, Vsovi comentează la fel de rațional: “nu au spus, ci au postat”. Păi n-au spus-o cu vorbe auzite, dar au spus-o cu cuvinte scrise, deci tot una este. Deci, zice Vsovi:
“...deci nu au spus ei, nu au spus pucioșii ci ei au postat! voi ziceți că ei au spus tot felul de interpretări ale voastre pe care le puneți în gura lor...”
Deci noi ne referim la ce au postat pucioșii, adică au spus cu cuvinte scrise, și numai așa comentăm, cele postate de ei.
Ca să fie mai convingător, îndată Vsovi își răsucește mintea în convulsii de delirium tremens de-l apucă frigurile și frica și ispita de a vorbi vorbe, dar recunoscând printr-un efort de sinceritate remarcabil că e dependent de stări onirice și că nu știe mai nimic, dar totuși aleargă:
“...iar Pruncul Iisus a fost tâiat împrejur și botezat cu numele Iisus dat prin îngeri așa cum este scris... asta dacă crezi... că altfel iar o să zici că NU... și eu Ba da... dar eu nu zic Ba da doar așa după mintea mea... ci zic Ba da după ce dau cu născocelile primului gând răsărit de piatră iar dacă Piatra zice Ba da și ea, atunci e bine, altfel plâng și mă apucă frigurile și de frică mă pun pe corectat fiindcă iar m-am hazardat și am visat lăsându-mă ispitit ca să vă răspund. Deci nu eu vă spun Ba da că eu nu știu mai nimic... adică nimic făr nici un mai, căci nu este cel ce știe și nici cel ce aleargă...”
În fine, Vsovi caută să ne convingă că doar noi suntem păcătoși, dar în el păcatul nu rămâne:
“...dar eu îs prost și păcătos și uituc și recunosc... dar iată că voi ziceți că vedeți, deci păcatul vostru rămâne...”
Apoi Vsovi își imaginează (din auzite) cam cum ar fi istoria Bisericii Noul Ierusalim:
“Păi cum s-a desprins din BOR dacă este Biserica NOULUI IERUSALIM?
deci BOR prin sf.Verginica și celelalte Trâmbițe doar a născut-o de la Dumnezeu... și sfinții Trei Ierari au uns-o și au binecuvântat-o iar slujitorul Domnului, preasfințitul Irineu Bistrițeanul, a uns-o și a binecuvântat-o și a sfințit-o, cu acordul maimarilor, căci el a crezut, și a ascultat...”
BOR n-a născut Biserica Noul Ierusalim și nici măcar nu exista această biserică pe vremea Verginicăi. Mult după moartea ei, și anume cam prin anul 1993, această biserică a fost înființată de către liderii pucioși ca răspuns la rezistența Sfântului Sinod de a-I recunoaște pe Ei ca “Prooroci” și “Soli Ai Lui Dumnezeu” peste BOR și implicit peste toată Ortodoxia.
Cam așa s-au desprins Pucioșenia Lor din BOR.
|