View Single Post
  #1492  
Vechi 26.02.2010, 15:58:29
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

Vsovi se înfoaie văzând (și apoi citând) fraza următoare : În schimb, “cei credincioși la sfârșit” vor fi răsplătiți prin ștergerea tuturor greșelilor lor ( Sola Fide - faptele bune sau rele nu mai contează).

Apoi, fără a sta pe gânduri, reacționează în trombă:

" Păi dacă scrie că li se șterg greșelile cum susți(sic!) că greșelile nu mai contează? Deci contează greșelile dar socotindu-li-se credința, asemenea celor din vechime care prin credință au căpătat iertare și li s-a socotit virtute, tot așa și acestora. Chiar așa de neserioasă vă este interpretarea că în propriul text, în aceiași(sic!) frază vă vădiți absurdul viceversărilor(sic!) sau nu se vede cum vă dați silința de a transforma dulcele în amar și albul în negru și dreptul în strâmb neglijând propriile fraze? Cum se poate să fiți cu mințile atât de feștite cu sola solamenita, sola fide-l castro-n? Cum faceți de vă păcăliți că nu se vede de la distanță? Ne credeți proști(sic!), orbi, ce aveți voi impresia? Chiar nu vă pasă cum vă vădiți nonșalant obrăznicia căci lingviste fiind ar fi trebuit ca măcar în aceiași(sic!) frază să nu vă dați arama pe față producând sensuri absurde, ce se contrazic ori prin care se vădește minciuna... Că mințiți e clar, dar speram să fie mai cu talent, că așa e chiar ridicol să pretinzi că nu minți cînd se vădește că minți din fiecare frază răutăcioasă... poi și dracilor le-ar fi rușine să aibe(sic!) angajate asemenea lingviste. Sau defapt(sic!) voi numai vă dați a fi profesoare de limbi. Ce meserie aveți? Ce v-a dat nenia(sic!) să scrieți? și cui? nătângilor(sic!)? Dar iată că până și nătângii ca mine(sic!) își dau seama că faceți munca asta de mocirlire puse de nenia... că altfel, dacă ați face-o din pură pasiune, atunci ați fi fost mult mai atente cu propriile fraze.

Exemple: Noe, Avraam, Iosua și Caleb fiul lui Iefone, și alții "

Răspuns la nedumeririle dumisale legate de exprimarea "...faptele bune sau rele nu mai contează"

Textul pucios despre care e vorba sună așa:

“...cei credincioși, și cărora li se șterge orice greșeală, căci sunt credincioși, și duhul pocăinței este duhul lor. Amin, amin, amin.” ( Citat din Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa din 12-02-2010)

De aici rezultă că doar două sunt condițiile necesare pentru ștergerea tuturor greșelilor credincioșilor pucioși:
1.-credința - căci sunt credincioși (dar nu orice credință, ci credința în învățătura pucioasă)
2.-pocăința - duhul pocăinței este duhul lor (dar fără nici o particularizare anume privind părerea de rău).

De aici rezultă că, spre exemplu, un bun credincios pucios care are duhul pocăinței pentru faptele săvârșite, dar nu-l iartă în nici un chip (din motive justițiare) pe cel care i-a greșit lui în vreun fel, va fi totuși iertat integral, în virtutea preceptelor de mai sus. Sau, tot așa de bine, dacă pocăința unora este superficială și ușuratică, lipsită de părere de rău sau de o mărturisire concretă, tot vor fi iertați, căci sunt credincioși.

Or, Biblia spune clar, că de nu vom ierta celor care ne-au greșit, să nu ne așteptăm ca să ni se ierte și nouă greșalele noastre.

În Biserica Ortodoxă există Taina Spovedaniei care aduce iertarea (ștergerea) greșelilor, dar nu fără a se îndeplini câteva condiții relativ complexe:
1.-pocăința creștinului să fie sinceră și profundă;
2.-mărturisirea lui să fie completă și responsabilă;
3.-să ierte toate greșelile tuturor celor care i-au greșit lui;
4.-să facă o făgăduință fermă de a lupta împotriva repetării greșelilor mărturisite (deci faptele rele contează încă – și de aceea e imperios necesar a nu se repeta);
5.-dacă păcatele sunt ușoare, să respecte unele recomandări ale duhovnicului de îndreptare și întărire a vieții;
6.-dacă păcatele sunt grave să respecte canonul de pocăință primit de la preotul duhovnic;
7.- penitentul se angajeze în fapte de milostenie față de semenii săi (deci și faptele bune contează).