View Single Post
  #104  
Vechi 28.02.2010, 01:40:31
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Aici trebuie sa-ti atrag atentia sa nu cazi in capcana. Duhovnicii chiar si cei din Athos (care sunt pe stil vechi) considera ca actele cu microcip trebuie evitate pentru ca altfel devenim dependenti de Sistem si nu vom mai avea puterea duhovniceasca de a face de a ne descurca atunci cand se va pune problema pecetluirii propriu-zise. (Vezi scrierile parintelui Paisie Aghioritul din Athos si ale Sfantului Lavrentie de Cernigov , amandoi pe stil vechi.) Deci trebuie sa ne obisnuim din timp si cu acest tip de post, adica sa renuntam la anumite facilitati oferite se Sistem pentru a fi mai putin vulnerabili in vremea aceea.

Cei care se considera in adevar pot cadea in mandrie, iar apoi pot face greseli fara sa-si mai dea seama. Iar Dumnezeu nu i-a iertat nici pe ingerii cei mandri, darmite pe oameni.

De fapt eu nu cred ca noi, cei de pe stil nou suntem chiar asa de indepartati de voi cei de pe stil vechi, cum suntem de pilda fata de catolici. In plus, isi spune cuvantul efortul duhovnicesc al fiecarui credincios si al fiecarui preot indiferent daca e pe stil nou sau pe stil vechi. Am vazut lucrare de Duh Sfant la un preot ortodox pe stil nou. Vremurile sunt si asa vitrege. Se pare ca necuratul si-a varat nitel coada si la romanii care sunt pe stil vechi, caci le-a venit ideea sa fie hipercorecti, adica sa-i reboteze pe cei care sunt pe stil nou si vor sa treaca pe stil vechi. Ei, cu asta nu sunt de acord. Miroase a mandrie. Ceilalti care mai sunt pe stil vechi nu procedeaza astfel din cate stiu.

In rest, schimbarea calendarului nu-mi convine nici mie. Singurul lucru pe care-mi impun sa-l fac este sa-mi cumpar si un calendar pe stil vechi pentru ca sa mai pot tine seama de sarbatorile mari. Important e sa acord atentie sfintilor, nu sa ma mandresc cu calendarul cel bun si sa-i neglijez pe sfinti pe stil nou sau pe stil vechi. Daca in lupta noastra cu fortele raului, cu pacatele proprii si cu ereziile cele mari ne vom arata biruitori, atunci nadajduim sa ne bucuram de mila lui Dumnezeu, pe stil nou si pe stil vechi.

In concluzie, cred ca Ortodoxia e inaltatoare si chiar sfintitoare pentru cei care o respecta ca la carte: pe stil nou si pe stil vechi.
Prin ceea ce am scris nu inseamna ca sint neaparat in favoarea documentelor digitale. De fapt, sint chiar impotriva lor, insa nu sint de accord ca am ajuns deja la momentul descris in Apocalipsa. Eu cred ca introducerea acestor acte de identitate reprezinta un pericol potential la adresa libertatilor individuale prin aceea ca pune la dispozitia Cezarului un mijloc de urmarire si control care poate fi foarte usor redirectionat in functie de interesele unor grupuri de putere. Un asemenea pericol ar trebui sa coalizeze nu numai ortodocsi, ci toti cetatenii preocupati de ideea de libertate si in pastrarea sistemului democratic.

Lavrentie de Cernigov este “sfint” doar in Biserica Ucraineana si, probabil, in cea Rusa, ambele simple constructii diabolice ale lui Stalin pentru a crea iluzia libertatii religioase in URSS. In timp ce clerul si poporul credincios era masacrat pentru credinta, acest Lavrentie se ascundea dupa fusta unei vaduve, iar mai tirziu, si numai dupa ce s-a dat aprobare de la Sovietul Suprem, a slujit in “biserica” bolsevica stiind ca martirilor le putrezeu oasele in Gulag si ca Patriarhul Tihon si episcopii Bisericii din Catacombe au oprit poporul de la a participa la “tainele” savirsite de clerul sovietic.

Paisie Aghioritul, in ciuda vietii sale de mare profunzime duhovniceasca, a vorbit si impotriva invataturii Sfintilor Parinti sustinind astfel ecumenismul Patriarhului de la Istanbul. Daca a facut-o intentionat sau a fost doar inselat, numai Dumnezeu o stie.

Nu exista mai multe Biserici, nici macar doar doua. Trupul lui Hristos este acolo unde numai si numai Ortodoxia este marturisita. Asta este invatatura ortodoxa si trebuie sa fim consecventi indifferent de propriile emotii. Botezul ereticilor poate fi doar correct din punct de vedere al formei (scufundare de trei ori), dar este lipsit de darul Sfintului Duh. In toate Bisericile de Stil Vechi primirea crestinilor de Stil Nou se face prin ikonomie, adica numai prin Mirungere, daca botezul a fost facut prin scufundare. Nu-i vorba de “hiperortodoxie”, ci pur si simplu de aplicare a canonului (si chiar cu ikonomie, in acest caz). A nu proceda asa (ceea ce inseamna a recunoste botezul savirsit de eretici) iti aduce condamnare din partea aceluiasi canon. Si eu am fost primit prin Mirungere, pe ochi, pe miini, pe piept etc, ca si la botez.

Ortodoxia este inaltatoare, dar sfintitoare numai atunci cind este practicata in Biserica. De altfel, nici nu poti fi ortodox pe de-antregul in afara Bisericii pentru ca trebuie sa faci compromisuri de la Credinta ca sa-ti justifici prezenta alaturi de eretici si in Bisericile lor.

Dumnezeu sa-ti ajute si sa-ti dea putere sa accepti Ortodoxia pina la capat!

Last edited by orthodoxia.i.thanatos; 28.02.2010 at 01:52:16.
Reply With Quote