View Single Post
  #1507  
Vechi 02.03.2010, 03:01:30
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 178. Prozelitismul pucios în rândul tinerilor(I)

Rămași fără sprijinul concret al adepților Verginicăi (care în anul 1980 s-au risipit pe la casele lor, dezamăgiți că moartea “proorociței Virginia” a însemnat îngroparea speranțelor lor de a se întâlni cu Hristos pe norii cerului), liderii pucioși și-au îndreptat atenția și speranțele spre copiii (fiii și fiicele) acestor adepți. Aceștia nu erau intoxicați, așa cum fuseseră părinții lor, cu promisiunile mincinoase ale Verginicăi cum că “niciun pucios nu va mai gusta moartea”, deci puteau fi momiți la secta pucioasă cu promisiuni noi și atrăgătoare. Zis și făcut. Liderii pucioși au început în anii ’90 o campanie de racolare de tineri de prin “cetăți” ( “cetățile” fiind denumirea conspirativă dată de liderii pucioși acelor sate și comune, mai rar orașe, unde existau nuclee de “credincioși” pucioși), cei vizați fiind în special copiii acelora care crezuseră în Verginica. Alegerea nu se făcea oricum, ci după criterii foarte severe, deoarece liderii pucioși erau foarte pretențioși și nu voiau să repete eșecul văzut de ei la Verginica. Se cerea ca tinerii aleși să fie frumoși la chip, feciorelnici și suficient de creduli și de supuși, ca să nu le facă în viitor “probleme” (nemulțumiri, răzvrătiri, abandonuri) liderilor lor. Nici prea isteți nu trebuiau să fie, ca să nu le treacă prin cap idei contestatare la adresa liderilor pucioși sau a doctrinei lor. Tineri pe acest calapod s-ar fi găsit destui, dar cei mai mulți dintre părinții pucioși se împotriveau din principiu acestei inițiative, fiind sătui de promisiuni deșarte și ne-voind ca fiii și fiicele lor să aibă experiențe dureroase, similare cu dezamăgirile pe care ei înșiși le trăiseră cu Verginica. Câțiva tineri au fost totuși atât de încântați de perspectiva unei trăiri în proximitatea fizică a lui Dumnezeu, încât și-au părăsit definitiv părinții și au acceptat suzeranitatea liderilor pucioși. Au fost și două cazuri de tinere mame care și-au părăsit pruncii de leagăn și soții nemângâiați pentru a merge pe "Calea cea Nouă" de la Pucioasa.

Cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa conține unele modificări importante în ediția 2006 față de ediția 1995, care dezvăluie printre altele faptul că multă vreme s-a ascuns în mod deliberat o crudă realitate: aceea că prozelitismul pucios în rândul tinerilor proveniți din familiile “poporului celui de demult” (cel care “i-a făcut rane nevindecate Dumnezeului de la Pucioasa”), nu a fost lipsit de unele experiențe traumatizante pentru acești tineri. Temerile părinților neîncrezători s-au dovedit așadar, după ani de zile, a fi întemeiate.

Să luăm ca exemplu următorul text, care apare substanțial modificat în ediția a doua a “Cărții”, față de conținutul lui din ediția întâi:

Ediția 1995: Copiilor și copilașilor, nu lucrați de la voi și lucrați de la Mine tată. Nu stați întru voi și stați întru Mine, căci Eu sunt fără de moarte prin cei ce stau întru Mine ...Veniți la Mine. La Mine și nu la lume. La învățătura Mea ... (Citat din Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa din 7 aprilie 1994)

Ediția 2006: Copiilor și copilașilor, nu lucrați de la voi, și lucrați de la Mine, tată. Nu stați întru voi și stați întru Mine, căci Eu sunt fără de moarte prin cei ce stau întru Mine. Copilașii și tinerii poporului Meu să ia aminte la glasul Meu și să se apropie de Mine. Și cum să se apropie?
Iată, grăiesc cu voi, copilașilor și tinerilor curați cu trupul și cu inima, căci cei ce nu sunt curați cu trupul și cu inima și cu viața, aceia n-au cum să audă graiul Meu, aceia stau nepăsători și nu aud pe Domnul. Voiesc, tată, să-Mi vindec ranele pe care le am de la acest popor. De patruzeci de ani îl păstoresc, și nu s-a prins mâncarea de el ca să fi fost mare și sănătos și curat și cu iubire sfântă. Puțină iubire, puțină de tot, puțină ascultare a lucrat poporul Meu dintâi, cel de la începutul lucrării Mele. Iubea cuvântul Meu, dar nu iubea viața cu Mine poporul cel de la început, și l-am mărit pe cel de la început și l-am hrănit și l-am adăpat prin vreme grea, și n-a luat pe el cămașa Mea, n-a luat-o, tată, și n-a luat crucea Mea, că una e să duci crucea ta, și alta e să duci crucea Mea, poporule creștin. Sunt departe una de alta aceste două poveri; departe, tată. Și iată, venea creștinul la Mine și Îmi punea în spate și crucea lui, și Eu plângeam și sufeream pentru poporul Meu cel fără dragoste. Să fi voit să-și ducă creștinul crucea lui, dar și pe aceea o îngrămădea tot pe Mine, măi copii. Să fi voit să-și fi cusut creștinul cămașa lui cea ruptă, da’de unde! că venea să i-o cos Eu, de parcă i-aș fi rupt-o Eu. Să fi voit să ia haina Mea, tată, că haina Mea are alt gust, alt har, altă lucrare, altă iubire și altă înțelepciune. iată ce înseamnă haina Mea și crucea Mea.
Copilașilor și tinerilor, cei ce sunteți vii, ci ce înviați la glasul Meu, voiesc să fac din voi o plămadă cerească, tată, o alifie și un har nou cu care să-Mi ung ranele făcute de neascultarea poporului Meu care a greșit și care nici acum nu voiește altfel. Trebuie să desțelenim ogorul acesta, și am nevoie de pluguri și de cârmaci de pluguri. Iată, după patruzeci de ani n-am în cine să Mă sălășluiesc ca să lucrez de-acum. Am hrănit acest popor ca să crească și să lucrez cu el, și iată, nu vine nimeni să lucreze. Unii au altceva de lucru, alții au soții și copii, alții au ranguri, alții au mândrie deșartă, alții se hrănesc cu înțelepciunea care vine de la om și au aruncat-o pe a Mea, iar alții se ceartă cu Mine și Mă judecă și se răzvrătesc, căci sunt căzuți în necredință dacă s-au întors de la Mine. Veniți voi, tată, și stați cuminți cu Mine și învățați de la Mine ce este această lucrare prin care am păstorit Eu pe părinții voștri, pe frații voștri cei mai mari. Veniți la Mine, și lăsați-vă veniți, și să vă lase părinții voștri să veniți la Mine. La Mine și nu la lume; la învățătura Mea ... (Citat din Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa din 25 martie/7 aprilie 1994)

Textul de mai sus, în forma lui dezvoltată, dezvăluie câteva adevăruri incomode al sectei Noul Ierusalim.

În primul rând, se recunoaște deschis că cei 25 de ani de propovăduire a Verginicăi, care propunea un “creștinism” fundamentalist, îmbibat cu disimulate tendințe centrifuge față de Biserică, au fost un fiasco: poporul pucios s-a dovedit a fi lipsit de dragoste și de ascultare față de “Cuvântul “ de la Pucioasa, dezertând în masă, debusolat, îndată după moartea Verginicăi. Liderii pucioși au fost puși atunci în fața unui dezastru, pe care încearcă să-l corecteze acum, în anii ’90, prin noi racolări, de data asta avându-i ca țintă pe tinerii care îndeplinesc unele criterii și au unele însușiri personale care promit o oarecare șansă de a face ceea ce n-au putut face părinții lor: ruperea definitivă de biserică și alegerea unei noi căi de străbătut.

În al doilea rând, se recunoaște deschis că duhul îndelung vorbitor de la Pucioasa își caută cu disperare slugi supuse, animate de ascultare oarbă, în care să intre și să-și facă sălaș și să se încuibeze în ei. El se lamentează că timp de aproape patruzeci de ani (între 1955 și 1994) “Cuvântul” de la Pucioasa a vorbit în zadar, căci n-a reușit să găsească destule trupuri omenești, atâtea câte ar fi vrut (în afară de Verginica Tudorache – dar care între timp a murit – și de Maria Tudorache, sora Verginicăi), în care să se sălășluiască și din care să “lucreze” apoi asupra restului lumii:
Iată, după patruzeci de ani n-am în cine să Mă sălășluiesc ca să lucrez de-acum. Am hrănit acest popor ca să crească și să lucrez cu el, și iată, nu vine nimeni să lucreze.(Citat din Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa din 25 martie/7 aprilie 1994)