178. Prozelitismul pucios în rândul tinerilor(II)
În al treilea rând, liderii pucioși – în încercarea lor de a racola tineri și tinere din familiile de “credincioși” rămase de pe vremea Verginicăi, pentru a-i “închinovia” în “mânăstirea” lor de la Pucioasa – au avut câteva conflicte deschise de o rară virulență cu părinții acestora. Pentru a-i domoli pe părinți, cuvintele venite “din cer” se cereau a fi cât mai persuasive, și nici amenințările voalate nu erau ocolite. Părinții acestor vlăstare tinere (care erau alese cu grijă și apoi curtate de către liderii pucioși, cu promisiuni amăgitoare, ca să li se alăture lor), după experiența personală dezolantă pe care au trăit-o ei înșiși alături de Verginica (pe vremea când “proorocița” le promitea marea cu sarea și nemurirea trupului, înainte de a muri ea însăși de boală) nu voiau ca fiii și fiicele lor să-și irosească tinerețea cu aceleași amăgiri deșarte. Împotrivirea lor a fost însă cel mai adesea urmată de eșec, liderii pucioși dovedindu-se maeștri în arta persuasiunii diversioniste prin care îi atrăgeau pe tineri la sectă. Ulterior, unii dintre tinerii racolați de pucioși s-au îmbolnăvit grav de boli psihice, deoarece nu erau făcuți pentru viața de mănăstire, iar alții n-au fost în stare să reziste la tratamentul discordant la care au fost supuși sistematic de către liderii pucioși. Cele mai cunoscute cazuri (care au ajuns în mod repetat clienți ai spitalelor de boli psihice), sunt Georgică și Minodora, care sunt și azi dependenți de medicamente psihotrope. Frații Bogdan și Mihai n-au ajuns nici la spital, nici la dependența de medicamente, dar sunt cunoscuți pentru labilitatea lor psihică și desele manifestări de nemulțumire zgomotoasă la adresa liderilor pucioși. De regulă stările conflictuale stârnite de către acești doi frați la “mănăstirea” de la Pucioasa erau rezolvate de liderii pucioși într-un singur mod: cei doi “cai breji” erau trimiși o vreme la casa părintească din Mănești până când, de singurătate și de foame, se linișteau și cereau singuri să fie certați și iertați, apoi reprimiți în “raiul pucios”. Despre Claudiu B. se știe că, într-unul din ultimii ani când serviciul militar mai era încă obligatoriu, a fost refuzat de la recrutare pe motive medicale, cu diagnostice de psihiatrie, dar nu se poate depista exact dacă făcea pe nebunul ca să scape de armată sau era bolnav de-a binelea cu capul. Se știe că, de-a lungul anilor, fiii pucioșilor au fost în mod sistematic ajutați de părinții lor ca “să scape de armată”, folosindu-se în acest scop orice mijloace posibile, de regulă necinstite, printre care prioritară era folosirea de certificate medicale false procurate de la medici lipsiți de probitate profesională. E posibil ca G.B. , tatăl lui Claudiu, să fi apelat la aceleași tertipuri iar băiatul lui să fie sănătos tun.
Tinerii care au rămas totuși alături de liderii pucioși au avut tip destul ca să vadă că la Pucioasa “afară-i vopsit gardul, iar înăuntru-i leopardul”. Mulți și multe dintre ei ar vrea acum să plece definitiv în lumea largă, iar unii chiar au încercat, dar de fiecare dată s-au întors înapoi. Ady-copilul minune, spre exemplu, a fugit de câteva ori pe ascuns la casa părintească, dar s-a lovit de faptul că părinții lui erau prea săraci iar el era lipsit de orice pregătire pentru a se putea descurca singur în viață și a nu muri de foame. Așa că s-a întors spășit înapoi, printre ceilalți “frați” și “surori”, preferând să guste pe mai departe alături de ei dulcea robie a liderilor pucioși, care în schimb îi satură zilnic pe toți cu blidul de linte, răsplata “ascultării” lor.
|