Hai să mai facem odată analiza pe text:
Citat:
REPORTER(Cristian Tabără): Cei mai mulți dintre membrii comunității Noului Ierusalim trăiesc și muncesc în așezământ, însă un număr de 14 au fost aleși să viețuiască în mănăstire și să audă direct Cuvântul lui Dumnezeu. Restul comunității nu are voie să intre în mănăstire și nici nu știe ce se află înăuntru. Cu atât mai puțin știu străinii.
Vă numărați printre cei care viețuiesc aici în mănăstire, sau…sus, în comunitate?
GIGEL(Gheorghe Pantelimon): …Ăă.. Da!...pot să zic că sunt… aicea… deși am fost … și cu băieții …și…
REPORTER(Cristian Tabără): Da!?
GIGEL(Gheorghe Pantelimon): Da!
|
Care a fost întrebarea după introducere?
Asta:
Citat:
Vă numărați printre cei care viețuiesc aici în mănăstire, sau…sus, în comunitate?
|
la care răspunsul este dat de două ori:
Citat:
GIGEL(Gheorghe Pantelimon): …Ăă.. Da!...pot să zic că sunt… aicea… deși am fost … și cu băieții …și…
|
Citat:
REPORTER(Cristian Tabără): Da!?
|
Citat:
GIGEL(Gheorghe Pantelimon): Da!
|
De aici rezultă faptul că el are voie să mărturisească asta, deci ascultând poate asta să zică, și poate să zică deși el iată nu se consideră vrednic de mânăstire ci poate să zică fiindcă chiar de curând nu mai locuiește cu cei de sus, cu băieții din așezământ, și zice astfel că înainte nu a fost trăitor între cei 14, din moment ce a fost și împreună cu băieții deci se poate concluziona că el nu a fost de la început dintre cei 14 care auzeau Cuvântul în primă instanță!
Sau se poate deduce că a fost dar a fost scos afară din mănăstire și apoi iată că a fost readus.
Deci unde este minciuna? Din moment ce el mărturisește că a stat și sus cu băieții în așezământ? Deci este clar că nu era dintre cei 14 cîndva, mai înainte de stadiul actual când iată că nemailocuind sus cu băieții se numără acum printre cei 14 și poate să zică, deci poate să arate că locuiește în mânăstire!
Citat:
REPORTER(Cristian Tabără): Asta înseamnă că, într-un fel, dumneavoastră ați corespuns cerințelor, ca să spunem așa …ăă… care au… ales să locuiți în această mănăstire … și înseamnă că vă numărați printre cei care aud “Cuvântul lui Dumnezeu”… în sfârșit...cum să zic…în primă instanță…
|
Citat:
GIGEL(Gheorghe Pantelimon): Da!
|
După cum se observă Cristi Tabără continuă în ideea că el nu făcea parte din cei 14 ci corespunzând cerințelor, cerințele au ales ca să locuiască și el în mânăstire, și înseamnă că de atunci și el se numără printre cei 14 care aud în primă instanță Cuvântul lui Dumnezeu, locuind printre ei, printre cei ce aud în primă instanță Cuvântul lui Dumnezeu, și astfel se cam exclude posibilitatea ca el să fi fost cândva dintre cei 14 și apoi a fost exclus ca după ce a locuit cu băieții să fie rechemat ci se specifică foarte clar că a corespuns cerințelor iar unul ce a fost alungat din mânăstire, acela nu ar fi corespuns cerințelor deci este clar că nu a fost de la început dintre cei 14!
Citat:
REPORTER(Cristian Tabără): Explicați-mi, cum… cum e, să se întâmple asta?
GIGEL(Gheorghe Pantelimon): Asta este un… nu știu cum să vă spun, dar este un lucru care nu știu dacă se poate explica. Nu ține de… nu poți să explici așa ceva… e mai presus de… adică nu este o taină pe care să o ispitești, sau să…
|
Acum Cristi presupune că din moment ce și Gigel locuiește de la o vreme printre aceia, căci a corespuns cerințelor de a viețui în mânăstire, atunci e clar că și el ar trebui să audă... și ca atare cere explicații întrebând:
Citat:
REPORTER(Cristian Tabără): Explicați-mi, cum… cum e, să se întâmple asta?
|
Întrebarea este ambiguă ca și cuvinte deoarece deducând logic textul, e foarte clar că defapt întrebarea literelor în context este:
Cum e să se întâmple să vă numărați de curând printre cei 14, care aud în primă instranță Cuvântul lui Dumnezeu?
Deși prin
să se întâmple asta e clar că Cristi Tabără a bătut apropoul la minune, să explice defapt minunea, fiincă interesul și concluzia și ținta lui jurnalistică spre aia tindeau, și astfel
asta avea cel puțin două înțelesuri, se referea la faptul că el se numără printre cei din mănăstire și la faptul că din moment ce se numără printre ei ar trebui să ne spună și nouă, să mărturisească și să explice minunea.
Deci dacă presupunem că Cristi Tabără era interesat mai mult de minune și cerea explicații referitoare la faptul cum anume se aude Cuvântul lui Dumnezeu, așa cum rezultă din film, că în taină sau pe față era curios Cristi Tabără în interviu de minune, atunci iată că Gigel împreună cu Domnul Hristos, răspund la ambele întrebări simultan, atât cea literară în contextul general și al interviului cât și la cea sufletească informală, răspuns general și cu dedicație specială pentru Cristi Tabără absolvent de teologie:
GIGEL(Gheorghe Pantelimon): Asta este un…
nu știu cum să vă spun,
dar este un lucru care nu știu dacă se poate explica.
apoi continuă:
Nu ține de…
nu poți să explici așa ceva…
e mai presus de…
lămurind pe final:
adică nu este o taină pe care să o ispitești,
aruncând pe final un
sau să…
oprindu-se.
Deci iată stimată MM:
răspunsul:
1.
Asta este un... nu știu cum să vă spun,
2.
dar este un lucru care nu știu dacă se poate explica.
3.
Nu ține de...nu poți să explici așa ceva...
4.
e mai presus de... adică nu este o taină pe care să o ispitești,
5.
sau să…
Referirile explicative din răspuns se fac atât legate de cuvintele textului, la cuvintele din propozitia ultimă și din contextul paragrafului cât și în contextul per ansamblu ce reiese din interviu cât și la curiozitățile sufletești nespuse ale lui Cristi deduse din dorința lui de a afla minunile intuindu-se ce anume ar vrea să afle.
deci la
1. Se referă la minunea de la Pucioasa, din Mânăstire, se referă la întreg, la toată lucrarea lui Dumnezeu cu ei și cu noi.
2. Se arată că este un lucru pe care el nu știe să-l explice.
3. Nu ține de, pare că se referă la cerințe, de vrednicia personală căci ăla era contextul.
4. Ci e mai presus de... vredniciile omenești, de pământ, de sinele omului, de Gigel, de ce vrei dumneata reieșind din interviu... nefiind indicat să ispitești pe Dumnezeu, prin necredință sau îndoieli sau cerând semne și minuni sau explicații...
5. Sau să... aici este restul răului ce l+ar putea face omul necredincios și rău.
Deci iată că pentru mine asta reiese textual din interviu în analiza simplistă făcută mai sus.
Deci e clar că nu numai că nu poate fi acuzat Gigel de minciună ca și cum ar rezulta din texte că el se crede mare auzitor de Cuvânt al Lui Dumnezeu ci se vede că e întru Hristos răspunsul lui cu dedicație generală și specială pentru Cristi, care a terminat teologia! Iar Gigel s-a smerit pe cât posibil și nu a încercat deloc să lase să se înțeleagă că el aude dar nu spune, ci mai degrabă a mărturisit Hristos prin El, ceea ce era de mărturisit.
Dar dumneata ai fi vrut să mărturisească tranșant că el nu a auzit până în momentul de față Cuvântul lui Dumnezeu. Lucru care l-a lăsat să se înțeleagă din faptul că el nu a făcut parte dintre cei 14, căci Cristi a presupus că dacă de curând face parte și Gigel dintre cei 14 atunci musai că aude și el uitând atât Cristi cât și Maria Margareta că:
În Vechiul sau Noul Testament mulți martori au auzit ce spunea Domnul în timp ce alții nu auzeau deși erau prezenți sau unii vedeau în timp ce alții deși prezenți nu... deci este doar presupunerea voastră, a lui Cristi că din moment ce se aude deasupra mânăstirii atunci aflându-te acolo e musai ca să auzi și tu. Se poate să auzi sau se poate să nu, se poate să vezi sau se poate să nu, ține și de tine dar mai ales de Darul lui Dumnezeu, de darul Credinței.
Deci din text rezultă foarte clar că Gigel nu a lăsat să se înțeleagă nici că el cum a ajuns acolo aude nici că nu aude, lucru perfect tăinuit prin mărturisirea lui mai mult decât perfectă.
QED