View Single Post
  #1552  
Vechi 12.03.2010, 21:48:51
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

182. Plastrografiile pucioșilor: încă două modificări îndrăznețe, dar adânc demascatoare


Printre modificările făcute de către liderii pucioși de la o ediție la alta a cărții “sacre” intitulate de ei “Cuvântul lui Dumnezeu”, sunt două care demască schimbarea de orientare radicală a mișcării centrifuge “Noul Ierusalim” în sectă contestatară a ierarhiei legitime a Bisericii Ortodoxe Române. Textele arată că imediat după Sinodul din ianuarie 1993, în care arhiereul Irineu s-a desprins definitiv de “mișcarea Noul Ierusalim”, mișcăriștii pucioși încă mai sperau la o recunoaștere și la o reconciliere din partea Bisericii, ferindu-se din acest motiv să o atace în mod deschis și radical. Iată textele demascatoare, așa cum apar ele în cele două ediții:

Ediția 1995: Tot așa și acum, am venit în mijlocul celor ce sunt ai Mei, în mijlocul bisericii Mele, dar iată biserica Mea nu Mă cunoaște, căci ceea ce a fost, iarăși este tată. Nu Mă prețuiește și trec prin ea ca un necunoscut și nu cunoaște Duhul Meu, și nu cunoaște pe Cuvântul. [...] Eu sunt Domnul milei și al îndurărilor și iată trâmbițez în calea arătării slavei Mele, ca să audă străjerii Mei și să nu lucrez pe neștire. (Citat din Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa, din 23 aprilie 1994)

Ediția 2006: Tot așa și acum. Am venit în mijlocul celor ce sunt ai Mei în mijlocul bisericii Mele, dar iată, biserica Mea nu Mă cunoaște, căci ceea ce a fost, iarăși este, și nu Mă prețuiește, și trec prin ea ca un necunoscut, și ea nu cunoaște Duhul Meu, și nu cunosc pe Cuvântul oamenii bisericii. [...] Eu sunt Domnul milei și al îndurărilor, și iată, trâmbițez în calea arătării slavei Mele, ca să audă străjerii bisericii și să nu lucrez pe neștire. (Citat din Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa, din 10/23 aprilie 1994)

Prima modificare majoră este introducerea expresiei “oamenii bisericii” acolo unde se vorbește de cei care nu recunosc duhul vorbitor de la Pucioasa ca fiind Duhul Sfânt, și nici mesajele acestuia ca fiind Cuvântul lui Dumnezeu care întregește Sfânta Scriptură. Această imixtiune în textul original are ca scop o incriminare directă a slujitorilor BOR, acolo unde, în ediția precedentă, se preferase o incriminare voalată. Dacă în ediția I a cărții se prefera formularea “Biserica nu Mă cunoaște... și nu cunoaște ea nici Cuvântul Meu” (care incrimina întrega Biserică, adică pe clerici și pe laici deopotrivă), în ediția a doua se evidențiază că “Biserica nu Mă cunoaște... pentru că oamenii bisericii nu recunosc Cuvântul Meu”, deci “împotrivitorii” din Biserica Ortodoxă, cei care nu recunosc Cuvântul de la Pucioasa ca pe un întregitor al Bibliei, ar fi numai clericii. Cu alte cuvinte, oamenii Bisericii și numai ei sunt “capul răutăților”, iar laicii care se încăpățânează să rămână atașați de Biserica strămoșească nu au nici o vină, săracii, ei fiind doar manipulați de către liderii lor spirituali (arhiereii și preoții).

A doua modificare majoră din acest text este și mai interesantă. Cei care se dovedeau necredincioși în învățătura pucioșească încă mai erau catalogați în anul 1994 drept “străjerii Mei”. În anul 2006, surpriză! În urma intervenției subtile a comitetului pucios de corecție a “textului divin”, condus cu mână forte de Mihaela Tărcuță, “necredincioșilor” li se schimbă statutul din “străjerii Mei” în “străjerii bisericii”. Așadar mesajul, vorbind din dreptul lui Dumnezeu, spune acum că ortodocșii tradiționali nu mai sunt “ai Mei” și nici Biserica lor nu mai este “a Mea” . În plus, acordul bine îngrijit dintre subiect și predicat (cunoaște devine cunosc) arată caracterul intenționat al plastrografiei. Care să fie scopul ascuns al acestei modificări?

Explicația este simplă. Între timp, schisma se conturase tot mai limpede: apăruse noua Biserică de la Pucioasa (zisă Biserica “Noul Ierusalim”), deci se putea declara deschis și oficial că vechea biserică (BOR) și slujitorii ei fuseseră repudiați definitiv de către Glasul Vorbitor de la Pucioasa.

Însă maniera liderilor pucioși de a aduce la cunoștința opiniei publice propriul punct de vedere privind situația de facto a Bisericii și a slujitorilor ei este de-a dreptul inacceptabilă. “Proorocii” Pucioși ar fi fost mai credibili dacă s-ar fi rezumat să conceapă noi “Cuvinte care vin din cer” și să declare că “singură biserica lor mai este cea agreată de divinitate, în timp ce BOR nu mai este”, decât să umble la arhive și să opereze măsluiri în “textele sacre pucioșești”, care, nu-i așa? s-ar fi cuvenit să fie protejate chiar de ei, cu maximă responsabilitate, astfel încât nici o iotă și nici o cirtă să nu se schimbe din “ceea ce a vorbit Dumnezeu” de-a lungul vremii la Pucioasa.

Însăși maniera aceasta constructiv-distructivă, aplicată asupra propriilor “texte sacre”, îi demască pe liderii pucioși ca pe niște farseuri și oportuniști, lipsiți de cel mai elementar respect față de propriile lor producții epico-filosofice cu pretenții de mesaje evanghelice, dar lipsiți și de teamă sau măcar de respect față de Dumnezeul pe care-L propovăduiesc. În schimb, ei sunt mereu pe fază ca să-i înșele pe cei naivi, fabricând pe sub mână noi “Cuvinte din cer”, împănate cu concepte pseudo-religioase de factură fundamentalist-creștină, eretică și schismatică, plastrografiindu-și din când în când cu câte un update propriile lor opere, dezgropate din arhivele pucioșești.