..............
Vsovi cugeta întru sine:
ce mai poate fi de zis despre:
1. -schisma se conturase tot mai limpede
2. -“Proorocii” Pucioși ar fi fost mai credibili dacă s-ar fi rezumat să conceapă...decât să umble la arhive și să opereze măsluiri în “textele sacre pucioșești” încât...s-ar fi cuvenit să fie protejate chiar de ei, cu maximă responsabilitate, astfel încât nici o iotă și nici o cirtă să nu se schimbe
3. -Însăși maniera aceasta constructiv-distructivă, aplicată asupra propriilor “texte sacre”
4. -îi demască pe liderii pucioși ca pe niște farseuri și oportuniști
5. -lipsiți de cel mai elementar respect față de propriile lor producții epico-filosofice cu pretenții de mesaje evanghelice
5. -dar lipsiți și de teamă sau măcar de respect față de Dumnezeul pe care-L propovăduiesc
7. -ei sunt mereu pe fază ca să-i înșele pe cei naivi, fabricând pe sub mână noi “Cuvinte din cer”,
8. -“Cuvinte din cer”, împănate cu concepte pseudo-religioase de factură fundamentalist-creștină, eretică și schismatică,
9. -plastrografiindu-și din când în când cu câte un update propriile lor opere, dezgropate din arhivele pucioșești.
Multe ar mai putea fi zise. Spre exemplu:
1. schisma pucioșilor este dovedită prin mai multe manifestări ostile față de Biserica majoritară (BOR) , printre care reamintim:
- refuzul sistematic al mirenilor pucioși de a intra în bisericile ortodoxe, de a recunoaște validitatea harului preoților și de a participa la sfintele slujbe oficiate de către aceștia;
- refuzul mirenilor pucioși de a face ascultare de episcopul locului;
- refuzul “preoților” pucioși de a-l pomeni la slujbe pe episcopul locului, înlocuindu-l în diptice cu episcop străin (săvârșind astfel încălcarea canonului 15 de la Sinodul al IX-lea local de la Constantinopol din anul 861);
- înfințarea unei “Biserici” proprii, autonomă și autocefală, dar care nu este recunoscută de nici o altă Biserică Ortodoxă autocefală;
- înfințarea unei “mânăstiri” la Pucioasa, săvârșind astfel încălcarea canonului 1 al Sinodului al IX-lea local de la Constantinopol (anul 861) , respectiv încălcarea prevederii care spune că averea mănăstirii trebuie să fie păstrată intactă și să rămână în administrarea Episcopiei, iar cârmuitorul ei (stareț, stareță) trebuie să fie numit de către Episcopie.
- refuzul sistematic al “preoților” de la Noul Ierusalim de a face ascultare de episcopul locului, ei făcând adunări deosebite și ridicând altare tainice, numite “paraclise”, în podurile unor case particulare, stăruind totodată în a tulbura și a răzvrăti Biserica ( acțiuni sancționate de canonul 31 din Canoanele Sfinților Apostoli, de canonul 5 al Sinodului al IV-lea de la Antiohia din anul 341 și de canonul 31 al Sinodului V-VI Trulan din anii 691-692).
- denigrarea sistematică (verbal și în scris) a preoților și a episcopilor Bisericii Ortodoxe Române ( acțiune sancționată de canonul 6 al Sinodului al III-lea local de la Gangra din anul 340).
2. Liderii pucioși își pierd credibilitatea tocmai prin disprețul repetat față de propriile lor scrieri pe care, de altfel, le consideră “sacre”. Modificările făcute de ei sunt nu numai pe considerente gramaticale, ci și pentru a masca prin omisiune unele afirmații incomode din textele “sacre” pe care ei le-au descoperit între timp (sau le-au fost semnalate de alții) și care, evident că-i deranjează. În general, în majoritatea religiilor se consideră că scrierile sacre trebuie conservate cu deosebită acuratețe, ele exprimând prin definiție voia lui Dumnezeu. Pucioșii fac excepție de la această regulă, fără a avea oarece scrupule.
3. Maniera “constructivă” a liderilor pucioși constă în modificări și adăugiri la textul original, menite a-l face cât mai “comestibil” pentru credincioșii pucioși. Maniera “distructivă” constă în eliminarea definitivă și fără nici o explicație a unor cuvinte, fraze sau paragrafe întregi, care la o analiză atentă se arată a fi fost extrem de incomode prin mesajul lor incongruent sau inoportun, de care acum liderii pucioși încearcă să se lepede.
4. Liderii pucioși sunt farseuri pentru că nu menționează niciodată ce modificări s-au făcut, și nici din ce cauză, ci operează tacit, încercând să facă inobservabile aceste modificări pentru cititorul obișnuit. Unele declarații ale adepților pucioși, denumite de ei “mărturisiri”, deși au fost modificate, nu s-a mai corectat și anul în care s-au făcut pentru prima dată “mărturisirile”, lăsându-se în mod deliberat impresia că noua versiune este cea originală. Liderii pucioși sunt oportuniști pentru că încearcă să construiască o imagine edulcorată și îmbunătățită, de la o ediție la alta, a cărții lor de căpătâi.
5. Liderii pucioși sunt lipsiți de respect față de propriile “Evanghelii”, îndată ce le consideră perfectibile de la o ediție la alta.
6. Liderii pucioși sunt lipsiți de teamă față de “Dumnezeul” lor, deoarece Îl corectează “din mers” și cu superioritate suficientă, ca pe un om, și nu ca pe un Dumnezeu Atotputernic și Atotștiitor.
7. Liderii pucioși sunt “mereu pe fază” deoarece reacționează prompt la principalele evenimente, inclusiv cele politice, încercând chiar să le influențeze prin declarații oficioase (exemplu: trimit spamuri agresive pe internet prin care fac lobby pentru diverse cauze (influențarea unui referendum, spre exemplu) și prin care proclamă “atașamentul lui Dumnezeu” față de unii lideri ai momentului: regele Mihai I, ministrul apărării Victor Atanasie Stănculescu, președintele Traian Băsescu, etc.)
8. Liderii pucioși emit proclamații naționaliste, protocroniste, fundamentaliste sau cu caracter fascist, prin care poporul român este considerat superior altor popoare, “ales de la facerea lumii, și apoi re-ales după potop” de către Dumnezeu ca să împărățească peste toate celelalte neamuri, inclusiv cu impunerea obligatorie a limbii române pe tot globul.
9. Liderii pucioși scot ediții “îmbunătățite” ale propriilor lor predici pseudo-creștine, fără a realiza că orice ediție modificată a Bibliei de la Pucioasa acoperă de ridicol, de incertitudine și de suspiciunea falsului, tocmai ediția precedentă.
|