View Single Post
  #81  
Vechi 24.03.2010, 12:33:47
Unknown's Avatar
Unknown Unknown is offline
Member
 
Data înregistrării: 30.04.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 45
Implicit Suferinta

Si legat de suferinta... ca tot par unele persoane sa o "dispretuiasca", iata ce ne spun Parintii:
"Există multă suferință astăzi și, de aceea, trebuie multă sensibilitate pentru a înțelege suferința și pentru a o alina, dar și pentru a-i da un sens folositor mântuirii noastre.

Suferința - biruință asupra păcatului

Sensul biblic și patristic al suferinței trebuie să stea la baza tuturor explicațiilor pe care le dăm noi ca păstori de suflete când ne aflăm aproape de cei suferinzi, de cei bolnavi. Nici boala, nici suferința nu sunt firești. Ele au devenit „firești“ sau a doua natură din cauza păcatului, dar Dumnezeu n-a făcut nici boala, nici suferința și nu Se bucură de suferința nimănui. Păcatul este originea suferinței, iar ceea ce se transmite ereditar e înclinarea spre păcat, nu vina lui Adam. De aceea, când noi spunem în Psalmul 50: „În păcate m-a născut maica mea“, trebuie să înțelegem: păcătos m-a născut maica mea. Această înclinație sau predispoziție spre păcat se moștenește ca urmare a păcatului strămoșesc, însă, în Hristos Domnul, tocmai ceea ce a fost urmare a păcatului - suferința - a fost transformată în mijloc de îndepărtare de păcat. Deși Hristos Domnul este fără de păcat, asumă suferința în mod liber și o transformă în biruință asupra păcatului. Din acest motiv, în ispitele durerii, care sunt cele ale suferințelor răstignirii, Mântuitorul Iisus Hristos rămâne statornic în răbdare, cu nădejdea în Dumnezeu, ca om - El fiind Fiul lui Dumnezeu Tatăl -, iar prin această răbdare El biruiește suferința, dându-i sens ca ascultare până la capăt, dându-i sensul fidelității desăvârșite față de Dumnezeu și al unirii cu Dumnezeu. Dar pentru că S-a smerit pe Sine în suferință, Dumnezeu i-a dat Lui un nume mai presus de orice nume: „ca în numele lui Iisus tot genunchiul să se plece, al celor cerești și al celor pământești și al celor de dedesubt“ (Filipeni 2, 10)."

Dumnezeu nu ne da o Cruce pe care nu o putem duce, niciodata. Si nu permite sa purtam o cruce daca nu ne este de folos.

Iar scopul vietii nu mi se pare a fi invatarea mecanica, prin hipnoza sau nu, a dobandirii unei amabilitati false.
Si sincera sa fiu, PREFER un om badaran(macar stiu cu cine stau de vorba), decat unul plin de falsa si mecanica amabilitate. Asta nu inseamna ca incurajez badarania si mitocania, inseamna ca dispretuiesc falsitatea si manipularea.

Iata ce spune minunatul Parinte, Sfantul Serafim de Sarov:

"Oricat ar fi de bune in sine rugaciunea, postirea, privegherea si celelalte fapte crestinesti, totusi nu numai in lucrarea lor sta scopul vietii noastre crestinesti, macar ca ele slujesc drept mijloace de care avem neaparata nevoie pentru atingerea acestui scop. Adevaratul tel al vietii noastre crestinesti sta in dobandirea Duhului Sfant al lui Dumnezeu.
Iar postul, si privegherea, si rugaciunea, si milostenia, si tot lucrul bun facut pentru Hristos sunt mijloace pentru dobandirea Sfantului Duh al lui Dumnezeu. Si luati seama ca numai lucrul bun facut pentru Hristos ne aduce roadele Sfantului Duh, iar tot ce nu este facut pentru Hristos, macar si lucru bun de-ar fi, nu ne aduce plata in veacul ce va sa fie, si nici in viata de aici nu da harul lui Dumnezeu."


Poftim.

ASTA ne invata si NLP?
__________________
"Dragostea îndelung rabda; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieste, nu se lauda, nu se trufeste. Dragostea nu se poarta cu necuviinta, nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu gandește raul. Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar. Toate le sufera, toate le crede, toate le nadajduieste, toate le rabda. Dragostea nu cade niciodata." (Corinteni I-13)
Reply With Quote