View Single Post
  #1590  
Vechi 24.03.2010, 20:33:32
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit Alte modificări cu tâlc în cartea pucioșilor (I)

--------------------

În postarea #1588, Vsovi face eforturi supraomenești să “demonstreze” că cei cinci călugărași, fiii lui Costache Cristea, chiar și-au pierdut binecuvântarea primită la călugărie, și de aceea ediția a doua a cărții “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioassa” elimină secvența de text care se referea la această binecuvântare.
Efort inutil. Călugărașii respectivi nu și-au pierdut binecuvântarea, doar că liderii pucioși se străduiesc să le-o facă ascunsă de ochii cititorilor.
Fenomenul de mascare a unor legături din trecut cu BOR ale creștinilor pucioși nu este nici pe departe singular. Nici căsătoria nu mai este binecuvântată la pucioși de vreo câțiva ani încoace, pucioșii eliminând-o definitiv dintre cele 7 Taine ale Bisericii lor. Consecința? Cu ocazia ediției a doua a cărții, ei au modificat toate textele din “Cuvânt” care aminteau de binecuvântări anterioare primite de creștini cu ocazia căsătoriei lor, ca și când ele n-au existat și nu ar fi fost dăruite niciodată celor care le primiseră la vremea respectivă.

Căsătoria fiind combătută la Pucioasa, ca fiind o formă mascată de desfrânare, această concepție ciudată nu se putea să nu se reflecte în modificările aduse cu anasâna “mărturiilor” făcute de adepți. Și așa, unii creștini care păstrau prin aceste mărturisiri o amintire frumoasă propriilor lor nunți creștinești, fiind convinși că acestea au fost binecuvântate de Dumnezeu, s-au trezit peste noapte fără această binecuvântare.
Iată câteva mărturi ale creștinilor pucioși și felul în care au fost ele maltratate de către liderii pucioși:

Ivan I. Petre:
“ În anul 1956, Dumnezeu mi-a dat acel frumos dar de care am pomenit, adică mi-a dat o copilă cu care m-am căsătorit. Am făcut o nuntă foarte frumoasă, creștinească, ca pe vremea primilor creștini. ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.16)
“ În anul 1956, am primit acel frumos dar, de care am pomenit, o copilă creștină cu care m-am căsătorit. A fost o nuntă foarte frumoasă, ca pe vremea primilor creștini. ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.49)

Deci, să fie clar: Nu Dumnezeu i-a dat darul căsătoriei, ci și l-a luat singur, sau, respectând exact semnificația modificării, “l-a primit” (dar în nici un caz de la Dumnezeu. Atunci de la cine oare? Căci nici nunta, nu mai e nuntă creștinească, așa cum era văzută în 1995; în 2006 ea este o nuntă, și atât). Să fie Ivan I. Petre autorul acestor modificări? Greu de crezut.

Neacșu I. Petre:
“Când am împlinit vârsta de 17 ani (în anul 1962) am fost chemat din casa părintească și am fost căsătorit cu binecuvântare de la Dumnezeu, cu Lăzărescu Viorica (din Valea Lungă – Dâmbovița); ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.18 )
“Când am împlinit vârsta de 17 ani (în anul 1962) am plecat din casa părintească și m-am căsătorit cu Lăzărescu Viorica, din Valea Lungă – Dâmbovița.” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.51)

Greu de crezut că de la anul 1995 la anul 2006, Neacșu Petre și-a modificat singur mărturisirea în asemenea măsură, încât a renunțat de bunăvoie la binecuvântarea lui Dumnezeu! Ca și când depoziția lui din anul 1995 ar fi fost mincinoasă și se cerea imperios corectată! Mai plauzibil este că altcineva interesat și-a băgat aici coada, ca să nu mai poată spune nimeni că “pe vremea lui Verginica, Dumnezeu binecuvânta nunțile”, iar între timp s-a mai răzgândit și acum le consideră chiar apoteoze ale desfrânării!
Chiar și exprimarea inițială, construită la diateza pasivă (am fost chematam fost căsătorit) este schimbată la diateza activă sau reflexivă ( am plecatm-am căsătorit) pentru a sugera voluntarismul și responsabilitatea totală al lui nea’Petrică: el singur și-a ales această cale, a jugului căsătoriei (adică, Dumnezeu nu numai că n-a binecuvântat, dar nici măcar n-a fost implicat, sau chiar nici n-a știut ce se petrece, fiind deci absolvit de orice amestec, la modul ireproșabil).

Bănescu Maria:
“ M-am căsătorit prin cuvântul Domnului cu Bănescu Romel…” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.20)
“ M-am căsătorit cu Bănescu Romel…” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.53)

Cu puțină iuțeală de mână la corector și nebăgare de seamă la cititor, s-a săvârșit și această prestidigitație: a dispărut dovada incomodă pentru pucioșii de azi că, pe vremea aceea, “Domnul” dădea nu numai binecuvântări pentru căsătorii, dar le și dirija, spunând adică din vreme cine, și cu cine, trebuie să se căsătorească. Însăși Verginica a fost căsătorită prin porunca Domnului cu Nicolae Stoica, un tinerel cu 15 ani mai mic decât ea, lucru care, în mod normal, este greu de crezut că s-ar fi putut întâmpla (să nu uităm că Verginica era și chioară, și bănuită de tulburări psihice, pe deasupra). Dar creștinii acelor vremi făceau ascultare oarbă, indiferent cât de ciudate erau poruncile venite “de la Domnul”.

Stoica Gheorghe:
“ …într-o coborâre dumnezeiască care s-a făcut prin ea, i-a dat Domnul poruncă cu binecuvântare să se căsătorească cu fratele meu Stoica D. Nicolae, să facă căsătoria civilă și religioasă, ca astfel… ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.25)
“ …într-o coborâre dumnezeiască ce s-a făcut prin ea, i-a dat Domnul poruncă cu binecuvântare să se căsătorească cu fratele meu Stoica D. Nicolae, să facă și căsătoria civilă și la biserică, și astfel… ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.57)

Se încearcă aici a se sugera că nu mai există “căsătorie religioasă”, îndată ce Dumnezeu este de acum împotriva căsătoriei; dar există “căsătorie civilă” și “căsătorie la biserică”, fiindcă așa vor oamenii să facă: să se dea în spectacol la primărie și la biserică, trecând astfel peste voia lui Dumnezeu.

Nicolae Lăzărescu:
“ Îi voi da o inimă tare ca de piatră și îi voi lungi zilele, iar vouă vă voi da o soartă bună ”. Eu am crezut în Cuvântul lui Dumnezeu și am pornit pe calea cea bună. Peste câtva timp, mama s-a făcut sănătoasă și trăiește și astăzi printre noi. Mie mi-a dăruit Dumnezeu o fată de creștin să mă căsătoresc cu ea. Am făcut o nuntă creștinească. ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.27)
“ Îi voi da o inimă tare ca de piatră și îi voi lungi zilele, iar vouă vă voi da o cale bună ”. Eu am crezut în cuvântul lui Dumnezeu și am pornit pe calea cea bună. Peste câtva timp, mama s-a făcut sănătoasă și trăiește și astăzi printre noi.
M-am căsătorit cu o fată creștină. Am făcut o nuntă creștinească. ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.58-59)

De ce a fost înlocuit cuvântul “soartă”? Cu ce deranja el? Deși nu se întâlnește în dicționare o asemenea explicație, în vorbirea populară cuvintele “ursit, ursită” și “sortit, sortită, soartă, consoartă” sunt utilizate cu precădere cu semnificația tacită de “persoană predestinată căsătoriei”. Nicolae Lăzărescu primește așadar o făgăduință că va avea parte de o soție bună și credincioasă. (N-a fost să fie chiar așa: bună, numai el știe cât a fost; iar credincioasă, ea a rămas numai față de Dumnezeul strămoșesc, Cel din Biserică, respingându-l definitiv și categoric pe “Dumnezeul de la Noul Ierusalim-Pucioasa”. Din acest motiv s-a și despărțit, zgomotos, de Nicolae)
Restul modificărilor, făcute cu un voluntarism evident, confirmă această ipoteză: deși actul căsătoriei nu se mai putea ascunde, fiind un eveniment înscris în istoria locurilor, s-a vrut cu orice preț măcar să se ascundă “complicitatea” lui Dumnezeu, care (în versiunea din 1995) “i-a dăruit” lui Nicolae o soartă care să-i fie consoartă: o fată de creștin, care s-a dovedit mai stabilă în credința strămoșească decât el.
Pentru cine îl cunoaște pe Nicolae Lăzărescu este evident că subtilitatea modificărilor îi este complet străină firii lui de boem, și că alții mai versați au operat schimbările în numele lui.

Dănciucă Gheorghe:
“ Cununia religioasă s-a oficiat în biserica parohială Mănești, preot fiind Mitrescu Ioan. ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.41)
“ Cununia s-a oficiat în biserica parohială Mănești, preot fiind Mitrescu Ioan. ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.70)

Ca și la mărturia lui Stoica Gheorghe, se încearcă ascunderea sintagmei “cununie religioasă” prin orice altceva, deși aici era vorba în mod precis de o “cununie binecuvântată”, fiind vorba de căsătoria Verginicăi și de “porunca Domnului” de a se căsători cu Nicolae Stoica.