Măreția Dumnezeului Pucioasei (VI)
39. Atotputernicul “Dumnezeu de la Noul Ierusalim-Pucioasa” tinde să-și piardă autoritatea în fața îngerilor. Îngerii îl iau la întrebări despre starea supărătoare a lucrurilor din poporul pucios, iar el se conformează docil și le dă raportul:
“…Mă întreabă îngerii: ce face poporul Tău, Doamne? – Ce să facă, unii cos, alții cioplesc, alții se bat, alții se hulesc, alții sunt certați, alții curvesc, alții fură, alții ascultă la geamuri și la ușă și pândesc pe fratele lor.”(citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", mesajul din data de 24 ianuarie 1977)
După fapte, nu s-ar părea că “poporul ales” Îi face cinste lui Dumnezeu. Oare pe ce criterii a fost el “ales”?
40. Atotștiutorul “Dumnezeu de la Noul Ierusalim-Pucioasa” nu știe nici cine a trimis la cer sufletele celor morți la cutremur, și nici cine e vinovat de atâta distrugere pe pământ:
“ Fiule, știi ce a zis Dumnezeu când a văzut atâta lume venită la El dintr-o dată ( cutremurul din 4 martie 1977, n.r.)? “Cine v-a trimis la Mine, mai înainte de vreme?” Și a zis la îngeri: “Luați-i de aici și duceți-i la locurile lor până la judecată, că atunci se va vedea cine a făcut atâta distrugere pe pământ, că și război dacă se făcea, tot nu mureau atâția”. De frică, nu vă spune, tată, numărul morților.”(citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", mesajul din data de 14/27 martie 1977)
41. Atotștiutorul “Dumnezeul de la Noul Ierusalim-Pucioasa” cunoaște o matematică foarte aproximativă:
“ Mai sunt câteva zile, căci ce e la voi zece ani, la Mine e o zi; ce e la voi o zi, la Mine e un minut.” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", mesajul din data de 14/27 martie 1977)
Biblia oferă o cu totul altă echivalență între timpul pământesc și cel ceresc:
“Și aceasta una să nu vă rămână ascunsă, iubiților, că o singură zi, înaintea Domnului, este ca o mie de ani și o mie de ani ca o zi.” (2Petru, 3, 8.)
“Că o mie de ani înaintea ochilor Tăi sunt ca ziua de ieri, care a trecut și ca straja nopții.” (Ps. 89,4)
Așadar, paritatea aproximativă este impresionantă: aproximativ 365000:1 ( considerând că toți anii au 365 de zile)
Or, această “proorocie” de la Pucioasa oferă două parități, mult mai mici, și pe deasupra substanțial diferite: 3650:1 în primul caz, și 1440:1 în cel de-al doilea!
Suficient pentru a concluziona că “Dumnezeul de la Noul Ierusalim-Pucioasa” nu numai că nu este în armonie cu Biblia în ceea ce spune, dar folosește în calcule o matematică inconsecventă și cu totul aproximativă.
42. Atotștiutorul “Dumnezeu de la Noul Ierusalim-Pucioasa” cunoaște o istorie și mai aproximativă:
“Mănăstirea Cernica cine a făcut-o? Sfântul Calinic. (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", mesajul din data de 3 decembrie 1978 )
Sfânta Mănăstire Cernica este atestată documentar la 1608 printr-un hrisov al domnitorului Radu Vodă Șerban. În acel an Vornicul Cernica reface un vechi schit, căruia îi dă numele său, îl înzestrează cu pământuri, păduri și sate, spre veșnica pomenire a numelui și a neamului său. Dacă ar fi fost zidită de Calinic, mănăstirea s-ar fi numit probabil Calinica, nu Cernica. Calinic vine la mănăstire cu 200 de ani mai târziu, în anul 1807. Între timp, istoria consemnează un alt moment important de restaurare și ctitorire a mănăstirii, în anul 1781, când starețul (în persoana Sfântului părinte și Arhimandrit Gheorghe, unul din ucenicii marelui Sfânt Paisie de la Neamț), reface obștea de monahi care se risipise datorită războaielor și a ciumei, ridică din ruină biserica și întreaga moștenire materială, acei ani constituind începutul ascensiunii vieții monahale la Mănăstirea Cernica. Pe ruinele vechii biserici el ridică la anul 1815 Biserica Sf. Nicolae din Ostrov.
Cel ce avea să fie Sfântul Calinic și-a îndreptat pașii spre Mănăstirea Cernica în martie 1807, înainte de a fi împlinit vârsta de 20 de ani, În anul următor, duhovnicul său, Pimen, a cerut starețului Timotei să-l îmbrace în “îngerescul chip al călugăriei”. Astfel, la 12 noiembrie 1808, tânărul Constantin devine monahul Calinic. A parcurs toate treptele monahicești până când, la 14 decembrie 1818, obștea de la Cernica l-a ales stareț. Doi ani mai târziu a fost hirotonit arhimandrit. Este foarte adevărat că cei 32 de ani de stăreție la Cernica sunt o perioadă de neîncetate strădanii pentru ridicarea vieții călugărești, pentru buna îndrumare a viețuitorilor, pentru înzestrarea mănăstirii cu noi lăcașuri de închinare, cu chilii și cu ateliere. În 1842 s-a ridicat o nouă stăreție, apoi clopotnița, iar pentru îngrijirea călugărilor bolnavi s-a construit o bolniță. Cu toate meritele sale incontestabile în misiunea de stareț și cu toate că a fost canonizat ca sfânt, lui Calinic de la Cernica nu i se poate atribui ceea ce stă în meritul altora: înființarea mănăstirii Cernica.
43. Atotștiutorul “Dumnezeu de la Noul Ierusalim-Pucioasa” are carențe grave și la geografie!:
“ Copilașul Meu, oița Mea, fii în loc sfânt, fii pe pământ sfânt. Nu te amăgi, nu te du în țară străină. Au fost doi copii: Oltul și Mureșul și amândoi s-au despărțit unul de altul. Mureșul a apucat-o la răsărit și Oltul la apus. Și a zis Domnul Oltului: Oltule râu spumegat/ face-te-oi adânc și lat/ să fii mereu tulburat/ și cu sânge amestecat. Iar Mureșului i-a zis: Mureș, Mureș apă lină/ și cu unda veșnic plină/ nu te du-n țară străină/ că n-ai parte de odihnă. Oltul era păgân, iar Mureșul era creștin…” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", mesajul din data de 8 februarie 1979)
Repovestind legenda celor două râuri,“Dumnezeul de la Noul Ierusalim-Pucioasa” dovedește o necunoaștere gravă a geografiei țării pe care pretinde că a ales-o pentru a-i fi “grădină a raiului”. Mureșul n-a apucat-o spre răsărit, ci spre miazănoapte, pentru ca după câteva zeci de kilometri să-și întoarcă albia definitiv spre apus. Oltul n-a apucat-o spre apus, ci spre miazăzi. Cele două flagrante nepotriviri dovedesc limpede că autorul real al “Cuvântului” nu este Dumnezeu, ci Verginica, a cărei instrucție precară (câteva clase primare) nu i-a permis să citească vreodată o hartă. De aceea ea alege la întâmplare două puncte cardinale opuse, pentru a sublinia despărțirea deplină și fățișă a celor doi “frați”. De altfel, și în alte ocazii ea dovedește o cunoaștere incertă a punctelor cardinale, pe care le amestecă adesea cu cea mai deplină seninătate (vezi în articolul 34. Schimbarea poruncilor, inconsecvențe, repetiții și îndemnuri controversate de pe blogul http://noul-ierusalim.info, paragraful “31. Punctele cardinale sunt două-trei, și nu întotdeauna aceleași” și paragraful “32. Punctele cardinale sunt patru, și nu întotdeauna orientate la fel”.)
În fine, nu lipsit de interes este faptul că această legendă populară despre cele două râuri este arhicunoscută, ea circulând din gură în gură, dar… surpriză! într-o manieră semnificativ diferită. Iată versiunea populară a acestor versuri:
Oltule, râu blestemat
Te-ai făcut adânc și lat
Că vii mare, spumegat
Și cu sânge amestecat.
Mureș, Mureș, apă lină
Trece-mă în țară străină
Și-mi fă parte de hodină.
Modificarea de sensuri este evidentă. Verginica exploatează sensurile originale prin simpla lor răstălmăcire, pentru a se armoniza cu interesul ei: acela de a sublinia că locul românilor nu este altul decât în România, orice ieșire în străinătate fiind un factor major de risc.
44. Imponderabilul “Dumnezeu de la Noul Ierusalim-Pucioasa” mănâncă pe furiș pe la toate mesele care au o lingură în plus:
“… Să nu te culci niciodată și să nu mănânci niciodată fără Dumnezeu. Stai la masă, pune și pentru El scaun și lingură și crede cu adevărat că este cu tine la masă Dumnezeu.”(citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", mesajul din data de 23 iunie 1977)
45. Îndelung iertătorul “Dumnezeu de la Noul Ierusalim-Pucioasa(NIP)” îi amenință cu moartea pe dezertorii de la NIP și își oferă serviciile gratuite de cioclu:
“…Ce facem cu cei care au părăsit numărul? Ce facem cu cei care au părăsit țara sfântă? Eu aș avea ce să fac: să le pun o cruce la cap!... ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", mesajul din data de 20 septembrie 1977)
|