View Single Post
  #5  
Vechi 26.03.2010, 10:32:26
zaharia_2009's Avatar
zaharia_2009 zaharia_2009 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.07.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.239
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ella87ella Vezi mesajul
Ce frumos descrie parintele Cleopa Taina Nuntzii, sincer nu am fost nici la o nunta ortodoxa care sa se apropie de modul in care ne este descrisa de parintele Cleopa.
De ce am pierdut aceste traditzii?
Acum la orice nunta ortodoxa se da bautura, muzica cat mai multa, lautari,asha ne-am obishnuit oare ca e firesc?(acum daca nu dai bautura te faci de rusine)
Ce ma doare mai rau ca ne sar in cap sectele, ca la ei nu se danseaza, nu se da bautura,si la noi da, putin ortodoxi stiu ca nici la noi nu e permis...
De ce nu suntem unitzi, nu avem dorintza de a lupta si de a pastra valorile ortodoxiei.
Apoi cerceii, in orice indreptar de spovedanie scrie ca a purta cercei e pacat, si de ce majoritatea care poarta cercei sunt ortodoxi, de ce fetelor de mici li se gauresc urechile si li se pun cercei, fara a avea libertatea de a alege,e firesc acest pacat ........atunci de ce e mai trecut in indreptarul de spovedanie cand jumate din ortodoxi poarta cercei
Citind postarea ta m-am dus cu gindul la multa falsitate de credinta si viata in aparenta pe care peste 90% din ortodoxi o au . Astazi mersul la biserica este asemeni mersului la teatru . Cuvintele si parerile cu care ortodoxul apreciaza ,,spectacolul" dupa iesirea de la biserica sunt cele ale lumii laice si nu cele ale bisericii . Se apreciaza oamenii participanti cu tot ce tine de ei (imbracaminte , coafura, igiena, pstura fizica, gesturi , atitudini, lipsuri ), lipsa de aerisire sau nu a lacasului, statiile de amplificare, absenta sau prezenta toaletelor WC, iluminarea si candelabrele, ordinea sau dezordinea din biserica... orice , orice , de importanta scazuta atrage atentia in dauna slujbei propriuzise, a ,,libretului" adica a rugaciunilor, a starii de concentrare si traire in duh si liniste deplina a slujbei, a libretului raspunsurilor si cintarilor stranei . Extrem de putina lume merge duminica la slujba de la utrenie si dintre acestia si mai putin sunt si atenti la ,,cuvinte" ,la rugaciuni si cintari . Nu mai vorbesc ca daca intrebi orice crestin , la sfirsitul unui an calendaristic, care este evanghelia care i-a placut cel mai mult, care a fost cea mai semnificativa, cea in care s-a regasit pe el si cine a scris aceasta Evanghelie ... raspunsurile sunt socante si descurajante . Adica rareori stie sa rupa 2-3 cuvinte sub forma de raspuns.
Nici nu mai indrasnim sa mai vorbim ca el nu este defapt in duh, in comuniune cu toti ceilalti coparticipanti , nu are opinie crestina , nu indreapata pe crestinii care nu sunt in rinduiala cu portul, cu momentul la care se prezinta la altar pt. a da pomelnic, cu atitudinea si gradul de piosenie necesar unei trairi reale a slujbei. Nu, de obicei sta inert si asista la toate intimplarire necuviincioase, gresite si nepotrivite ca si moment si intentie si se acopera cu ,,lauri de bozie" spunind cu pretiozitate : eu nu critic, eu nu judec, nu ma bag !
De asemenea nu mai indrasnim sa spunem ca nu cunosc deloc, dar de loc ca si in cadrul ortodoxiei exista porunca sa se implineasca o serie de activitati pe care le vedem si la neoprotestanti dar facute cu mult sirg de raminem mirati : si la ortodoxi fiecare crestin are porunca sa faca misiune si sa duca cuvintul lui D.zeu peste tot pe unde merge, sa faca prozeliti, sa fie exemplu personal absolut pt. toti ceilalti frati de comportament si credinta , sa respecte cu sfintenie ziua Domnului (duminica), sa se distreze duhovniceste si nu sa se destrabaleze in fel si chip, sa aibe o familie model social dar mai ales religios pt. toti ceilalti frati , sa faca petrecerile rituale (nunta, botez) in mod duhovnicesc , canonic , sa ajute neconditionat fratii aflati in orice nevoie ... intr-un cuvint sa duca peste tot pe unde merge dragostea , cinstea si pacea bisericii ortodoxe din care face parte !
Citi dintre ortodoxi fac asemenea ? Si cum credeti ca va fi Hristos la judecata cind noi suntem absolut departe de ceea ce inseamna trairea ortodoxiei neimplinind decit poftele si pretentiile noastre. Iubitor este Hristos de zidirea sa dar el este drept judecator . Dar pina la Hristos spunem ca este grozava minciuna si inselarea in care traim si ne binecuvintam unii pe altii crezind ca suntem ceva si ca astfel am avea vreo legatura cu poruncile lui Hristos . Al cui chip razbate din toata aceasta realitate ? al lui Hristos ? ... nicidecum , ci rinjetul acru si searbad al ispititorului care-l leaga pe ,,ortodox" cu patimile si poftele lui spre moartea lui.
Reply With Quote