View Single Post
  #1607  
Vechi 26.03.2010, 15:59:09
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit “Minunile” Verginicăi

“Minunile” Verginicăi

Despre Verginica s-au lansat nenumărate fabulații, care au ajuns treptat, prin transmisia din gură în gură (“telefonul fără fir”) în zona miracolului. Când minunile s-au adunat, tentația de a o considera pe Verginica “sfântă” a devenit un act responsabil, reparator. Verginica fusese chinuită pentru credință de către torționarii securiști, care i-au pus bile înroșite în foc la subțiori dar ea n-a avut nimic (o, minune!), au injectat-o cu otravă în inimă dar n-a murit (o, minune!), deși acul s-a rupt în ea în timp ce era înțepată în inimă (o, minune!), au ținut-o o noapte întreagă legată de mâini și de picioare într-un butoi plin cu apă dar Verginica nu s-a înecat (o, minune!), nici nu s-a îmbolnăvit (o, minune!), iar apa n-a înghețat (o, minune!) deși afară erau exact -11 grade Celsius (o, minune!). Deși securiștii îi puseseră căluș la gură ca să nu mai vorbească, ea tot a vorbit prin căluș (o, minunea minunilor!)
Păi dacă toate acestea erau adevărate minuni, de ce liderii pucioși au făcut modificări în ediția a doua a Cărții “Cuvântul lui Dumnezeu”, atenuând latura fantastică a povestirilor, cu scopul nemărturisit de a da credibilitate mărturiilor care vorbeau limpede despre “minuni”?
Iată mai jos câteva exemple. Cu aldine au fost evidențiate modificările apărute de la o ediție la alta:

1. Acul nu s-a rupt în inima Verginicăi, atunci când era înțepată în inimă, ci s-a rupt “în ea”:


Mărturia lui Costache Cristea:
“ S-a încercat să fie arsă cu fier înroșit, i s-au introdus în gură lucruri necurate, a fost aruncată în timp ce vorbea într-un butoi cu apă, dar nu s-a înecat, a fost injectată cu otravă în inimă dar s-a rupt acul, din care cauză a suferit toată viața. ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.22)
“ S-a încercat să fie arsă cu fier înroșit; i s-au introdus în gură lucruri necurate; a fost aruncată, în timp ce vorbea, într-un butoi cu apă, dar nu s-a înecat; a fost injectată cu otravă în inimă dar s-a rupt acul în ea, din care cauză a suferit toată viața. ” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.55)

Aceste fabulații sunt specifice unor spirite credule și habotnice, rupte de simțul realității. “S-a încercat să fie arsă cu fier înroșit”, dar se pare că n-au reușit, altminteri n-ar fi rămas doar la stadiul de “încercare”. Și de ce n-au reușit? Ar fi fost extrem de simplu, dacă ar fi vrut. Dar mai degrabă n-au vrut, și mai probabil că nici n-au încercat, pentru că, altminteri, sigur ar fi reușit. Așa cum au reușit – când au vrut – să o ardă cu țigara (după cum spun alte mărturii). “Otrava” este descrisă de către alți “martori” ca fiind “ser stricat” (în timp ce alte mărturii pretind că era doar “expirat”). În orice caz, dacă se ajungea cu acul în inimă ar fi fost fatal pentru ea. Noroc că s-a rupt acul, iar ca să nu se înțeleagă greșit, că s-ar fi rupt în inimă, ediția din anul 2006 aduce o “precizare” suplimentară, la modul absolut vag, că s-a rupt acul “în ea”. Iar culmea naivității este să crezi că de la acul rupt “în ea”, Virginia “a suferit toată viața”, în principal tot de inimă, căci o serie de “martori” dau ca semne clinice premergătoare morții: insuficiența cardiacă, hipertofia inimii, retenție hidrică, etc. semne care dovedesc existența unei îmbolnăviri cronice a inimii.

2. Bilele de fier “înroșite în foc”, cu care era torturată Virginia, de fapt nu erau decât încălzite, cel mult “fierbinți”:

Mărturia lui Dănciucă Gheorghe:
“ …o frigeau cu țigara pe mâini și pe picioare, i-au pus bile de fier înroșite sub subțiori, chinuri pe care ea nu le simțea atunci când vorbea, dar le simțea după ce se trezea, i-au pus zăbală în gură ca să nu mai poată vorbi și tot a vorbit. În luna ianuarie, au băgat-o într-un butoi cu apă, legată de mâini și de picioare. Afară erau -11 grade, iar dimineața când au venit au găsit-o vie, iar apa din butoi nu înghețase.” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.40)
“ …o frigeau cu țigara pe mâini și pe picioare, îi puneau bile fierbinți sub subțiori, chinuri pe care ea nu le simțea atunci când vorbea, dar le simțea după ce se trezea. I-au pus zăbală în gură ca să nu mai poată vorbi, și tot a vorbit. În luna ianuarie au băgat-o într-un butoi cu apă, legată de mâini și de picioare. Afară erau - unsprezece grade, iar dimineața când au venit, au găsit-o vie, iar apa din butoi nu înghețase.” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.70)

Butoiul în care a fost aruncată ori era pe jumătate gol, ori era pe jumătate plin, ori chinuitorii nu și-au dat seama și au aruncat-o în el invers, adică (deși legată de mâini și de picioare) cu picioarele în jos și cu capul în sus, și așa a scăpat ea de înec. Dănciucă Gheorghe precizează aici că era iarnă și că butoiul în care a stat o noapte întreagă nu a înghețat, deși afară erau exact, dar exact –11 grade Celsius! Să fi fost și Dănciucă pe afară, prin apropiere, cu termometrul după el? Acest lucru este exclus, și iată de ce. Stoica Gheorghe pretinde că (cităm) “ În anul 1957, securitatea de la Sibiu a băgat-o, în luna ianuarie, într-un butoi cu apă și a legat-o de mâini și de picioare”(Ediția 1995, pag.26). Pe de altă parte, “martorul” Dănciucă Gheorghe a cunoscut-o pentru prima dată pe Virginia Tudorache abia în octombrie 1959! Mai degrabă e vorba aici nu de o mărturie autentică, ci de propria sa fabulație.
De altfel, “mărturiile” “martorilor” sunt pline de contradicții. Dănciucă Gheorghe pretinde că Virginia Tudorache a fost arestată în 1956, iar Gheorghiu Dej a a eliberat-o în 1957, în timp ce Stoica Gheorghe pretinde că “…în anul 1957 a fost arestată de securitate și în 1958 a fost pusă în libertate direct de Gh.Gheorghiu Dej…”.

Mărturia lui Ioniță Valeriu:
“ Altădată i-au pus la subțiori bile de metal înroșite, dar…” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.45)
“ Altădată i-au pus la subțiori bile de metal fierbinți, dar…” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.74)

Mărturia lui Stoica Gheorghe:
“ I s-a administrat sub subțiori fiare în formă de ou, încălzite la 90-100 de grade, ca să vadă dacă simte.” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 1995, pag.26)
“ I s-au administrat sub subțiori fiare fierbinți în formă de ou, ca să vadă dacă simte.” (citat din cartea "Cuvântul lui Dumnezeu", Ediția 2006, pag.58 )
Schimbarea de mai sus era obligatorie, ca să se ascundă ridicolul variantei inițiale. Acest “martor” Stoica Gheorghe este mai aproape de realitate, povestind că “fierul înroșit” era de fapt o bilă (sau mai multe) încinse în foc, care i se puneau la subțiori. Dar și aici varianta povestită capătă forme ridicole, precizându-se până și temperatura exactă a bilelor (90-100 grade Celsius).


În istoria Bisericii se arată că au fost și sfinți care au fost torturați cu metale topite. De ce oare liderii pucioși au căutat cu orice preț să “îndulcească” poveștile despre suferințele Virginiei, înlocuind bilele înroșite în foc cu alte bile, ceva mai puțin încinse? Doar din goană după credibilitate? În acest caz, “minunile” Verginicăi rămân doar simple fabulații populare ale unor spirite exaltate.