View Single Post
  #266  
Vechi 29.03.2010, 14:56:09
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Sunt tare curios daca tu chiar ai citit documentul ala pana la capat, document aflat aici: http://go2.wordpress.com/?id=725X134...a91m92gtf&sref=

Daca l-ai fi citit, ai fi vazut ca unirea cu "Oriental Ortodox Churches" si ridicarea anatemelor sunt conditionate de denuntarea ereziilor monofizite si nestoriene, lucru deja facut de ei de mult timp. Pana si pe wikipedia scrie "Monophysitism's theological point of view is also rejected by the Oriental Orthodox Churches".

Ridicarea (de catre ei) a anatemelor impotriva Sinoadelor Ecumenice IV, V, VI si VII a fost deja facuta sau e in curs de a se face.

Acceptarea (de catre ei) celorlalte Sinoade Ecumenice (IV, V, VI si VII) ca ecumenice inca nu s-a facut, dar se discuta. Din cate inteleg deocamdata le considera locale (ca ei nu au participat).

Exista exemple si in trecut de ridicare a unor anateme, gasesti in pagina 11 de mai sus asa ceva.

Si asa mai departe. Parerea mea este ca dati dovada de foarte mult zel orbesc, vorbiti fara sa aveti habar despre ce vorbiti si faceti acuzatii nefondate.

Recomand calduros sa cititi cu mare atentie si obiectivitate documentul pe care il condamnati atat de mult, si sa intelegi ca totusi cei care l-au semnat par sa fi avut grija mare de credinta noastra ortodoxa.

Bogdan.

Am citit tot documentul Bogdan, care este cu "adevarat Ortodox"!

Sa vedem lucrurile mai in specific:

La pagina 2 gasim:

Avand in vedere problemele legate de cinstirea unor sfinti anatemizati la vremea respectiva de una din cele doua Biserici, sa se ramana, asa cum se gaseste subliniat documentar in acordul comun, intr-o prima faza, doar la cinstirea locala.

Propunem, de asemenea, ca toate anatematismele si pasajele incriminatoare la adresa Bisericilor Ortodoxe Orientale si a unor sfinti cinstiti de aceasta sa fie scoasa din cartile de cult ale Bisericii noastre

Presedinte Nestor Vornicescu, Mitropolitul Olteniei



Continuam la pagina 4, cu teoria ramurilor, data anatemei de ROCOR:

La aceasta intrunire a fost alcatuita A Doua Declaratie comuna a celor doua familii de Bisericii


La pagina 5:

si aceasta deoarece anatemele au fost pronuntate evident nu pentru erezie ci pentru neprimirea Sinodului IV ecumenic

Defapt ce sustin coptii, etiopenii, s.a.m.d. nu este erezie...



Dupa, la pagina 6 putem observa alte exemple "foarte ortodoxe":

2. Referitor la problema anatemelor, intalnite in cartile de cult, la slujba hirotonirii arhiereului, s-a sugerat ca acele paragrafe care privesc pe Parintii Bisericilor Ortodoxe Orientale sa fie trecute sub tacere la oficierea slujbelor respective si inlaturate in timp in editiile urmatoare.

3. S-a propus reconsiderarea si restructurarea in functie de rezultatele dialogului[ADICA O CENZURA SI O SCRIERE NOUA A ISTORIEI DUPA PLACUL ECUMENISTILOR], a capitolelor din Istoria Bisericeasca Universala si din Tratatele de Patrologie, referitoare la Bisericile Ortodoxe Orientale.

Semnat de "anti-ecumenistul" Teofan!




Aici, ecumenistii dau dovada de multa, dar multa nesimtire, afirmand ca defapt Sfintii Parinti de atunci n'au inteles bine "situatia". Sa le multumim lor, acestor lupi, ca dupa un mileniu si jumatate circa, ne-au (re)adus pe calea cea buna, pe calea "dreptatii si a dragostei", de care Sfintii de la Sinodul IV Ecumenic n'au dat dovada (pagina 8).

- sa se ia in consideratie, pe de o parte, contextul special in care au fost pronuntate anatemele, context caracterizat ca unul al dezbinarii, al lipsei de acord in formularea invataturii de credinta si al LIPSEI DE IUBIRE FRATEASCA, iar, pe de alta parte, actualul context in care se pune in discutie ridicarea anatemelor, caracterizat ca unul fiind de impacare, de iertare reciproca si de marturisire comuna a aceluiasi continut al credintei comune.

sa se considere ca autoritatea canonica echivalenta cu cea a Sinodului Ecumenic de la Calcedon poate fi astazi considerata ca reprezentata de consensul Bisericilor organizate in Sfinte Sinoade Locale (nationale, autocefale si autonome), atat din familia ortodoxa rasariteana, cat si din familia ortodoxa orientala si in acest sens sa fie studiata posibilitatea ridicarii, in mod practic, a anatemelor prin consensul Sfintelor Sinoade Locale exprimat pe baza de semnaturi, pe un text comun de acord si apoi, in mod solemn, printr-o coliturghisire si impartasire comuna a unor delegati ai acestor Biseric, intruniti intr-o conferinta ortodoxa mixta



Acum urmeaza cenzura si manipularea:

- sa se studieze de catre profesorii de la catedrele de Istoria Bisericii Universale si de Patrologie ale Facultatilor de Teologie din cadrul Patriarhiei Romane, rezultatele dialogului teologic dintre Biserica Ortodoxa si Bisericile Ortodoxe Orientale, in vederea revizuirii capitolelor ce privesc familia de Biserici Ortodoxe Orientale

De cine crezi ca e semnat? De Patriarhul Teoctist!


Continuam... ajungand la pagina 11:

ca Biserica Ortodoxa nu considera vechile Biserici Ortodoxe Orientale a fi monofizite sau ca ar propaganda monofizitismul ci dimpotriva, ca le accepta ca ortodoxe in toate privintele: ca ea accepta faptul ca desprinderea lor din tulpina Bisericii Ortodoxe s-a datorat excesului de zel pentru apararea si credintei ortodoxe: ca diviziunea s'a produs astfel datorita unor evaluari eronate a Horos-ului Sinodului IV.

La fel Biserica Ortodoxa trebuie sa declare ca priveste in aceeasi lumina si persoanele conducatorilor vechilor Biserici Ortodoxe Orientale care au urmat tot astfel intelegandu-le activitatea si invataturile;




Aici inca o data, acesti mari teologi dau dovada de intelegere, sfidand ceea ce Sfintii Parinti au hotarat atunci:

3. In ce priveste interpretarile istorico-teologice cu privire la insasi cauza diviziunii, ambele noastre familii au ajuns la concluzia ca aceasta nu a fost provocata de vreo "intelegere eronata", ci de deosebirile de formulare ALE ACELUIASI ADEVAR, agravate de factori politici si culturali. In urma intelegii comune, am respins impreuna atat erezia nestoriana cat si cea eutihiana. Ne-am acceptat reciproc, intrucat am sustinut cu loialitate aceeasi credinta apostolica si aceeasi invatatura hristologica a Parintilor nostri comuni.


Ei defapt s'au aflat in ADEVAR si Sfintii Parinti n'au inteles atunci semnificatia diferitelor terminologii ca ipostas, fire, natura, s.a.m.d.! Sa le multumim ecumenistilor inca o data!


Continua...
Reply With Quote