View Single Post
  #1663  
Vechi 07.04.2010, 23:47:07
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

187. “Fenomenul Pucioasa”: un “fenomen” cu trei explicații posibile (I)

I. “Șfânta trâmbiță și proorociță Virginia” și cei trei aspiranți la proorocie din spatele ei: omul, diavolul și Dumnezeu

“Fenomenul Pucioasa”, dacă s-ar dovedi autentic, ar fi probabil cel mai spectaculos eveniment al istoriei moderne, care ar zgudui din temelii lumea creștină și clișeele ei. Când s-a mai pomenit ca Dumnezeu să le vorbească oamenilor “gură către gură” aproape necontenit, așa cum (se pretinde la Pucioasa că) o face de cincizeci și cinci de ani încoace? Tocmai de aceea, reacția aproape inexistentă a omenirii în general și a Bisericilor creștine în special la acest "fenomen" cu totul ieșit din comun trebuie să aibă o explicație logică. Prea multa nepăsare din partea Bisericilor creștine în fața acestui fenomen este un semnal remarcabil, care merită studiat. Cum de s-au convins atât de sigur Bisericile că nu este vorba decât de o cacealma jalnică? Acesta să fie motivul real al acestui dezinteres generalizat, sau e vorba de mai degrabă de un comportament instinctiv de respingere a necunoscutului? Ar trebui ca cineva să fie ori iresponsabil, ori temeinic convins că este vorba de o “făcătură”, ca să audă că-i vorbește Dumnezeu în direct și să nu-i pese!

“Fenomenul Pucioasa” a fost explicat “matematic”, dar cu parti pris, chiar din interiorul sectei "Noul Ierusalim". În cartea apocrifă “Quo vadis, Ecclesia?” , scrisă de personajul imaginar “părintele Nicodim”, pucioșii “demonstrează” într-un capitol întreg că cel care vorbește la Pucioasa nu poate fi nici omul, nici diavolul, ci neapărat este Dumnezeu. Capitolul se intitulează “Cine vorbea prin Sfânta Virginia?” și a fost reprodus integral într-o secțiune intitulată "Studiu introductiv" (de data aceasta, nesemnat, ceea ce sporește neîncrederea că autorul poate fi individualizat prin personajul de recuzită “părintele Nicodim”) în ediția a doua a cărții pucioșilor intitulată “Cuvântul lui Dumnezeu”.

“Demonstrația” făcută de fantomaticul “părinte Nicodim” nu numai că este un lanț de sofisme, dar este pe departe incompletă. Ea se rezumă la a analiza prezumptiva intervenție divină de pe vremea Verginicăi (Virginia Tudorache), adică pe vremea când “mesajele cerești” soseau doar atunci când ea părea adormită tun, în stare de catalepsie, fără o participare personală notabilă la evenimentul prin care tocmai trecea. Fenomenul a continuat însă și după moartea Verginicăi, dar în alte coordonate, radical diferite, pe care “părintele Nicodim” s-a ferit să le mai analizeze.
Următorul “mesager” al lui Dumnezeu din cer a fost lelica Maria Tudorache, sora ei, care primea “mesajele cerești” aparent la fel (din punct de vedere a manifestărilor exterioare), dar substanțial diferit, din punct de vedere a mijloacelor. Mai precis, pucioșii s-au străduit să inoculeze tuturor convingerea lor (de altfel, o simplă supoziție) că Mariei nu-i mai vorbea Dumnezeu direct, ci prin intermediar, iar intermediarul era chiar spiritul Verginicăi, aflat chiar lângă Dumnezeu, undeva în dreapta sau în stânga Lui. Pucioșii au acționat foarte hotărât în acest scop, inclusiv prin corecții frauduloase ale propriilor texte care, la o analiză atentă, ar fi putut deveni compromițătoare pentru această supoziție. Altminteri, lelica Maria primea mesajele la fel: tot adormită și tot inertă și neparticipativă ca și Verginica.

Următorul primitor al mesajelor a fost lelița Mihaela Tărcuță. Cu ea, lucrurile s-au schimbat radical. Dumnezeu nu mai “trâmbița” ca și până acum, printr-o “trâmbiță” adormită tun. Mihaela auzea voci, care i se așezau în urechi “ca o suflare de vânt”. La început, lelița Mihaela auzea doar vocea Verginicăi care o încuraja și îi vorbea “de la Dumnezeu”. Mai târziu, când Mihaela a prins curaj, a început să audă direct vocea lui Iisus, apoi pe cea a Tatălui, pe cea a Maicii Domnului, a Arhanghelilor, a Sfinților mari și mici, ajungând să audă până și vocile spiritelor unor decedați dintre semenii ei (vocea spiritului lui Vasile Târgovișteanu, vocea spiritului Patriarhului Teoctist, dar și vocile spiritelor unor oameni de rând, trecuți recent la cele veșnice)

Preluând raționamentul “părintelui Nicodim”, admitem că doar trei pot fi vectorii prin care mesajul de la Pucioasa să ajungă la ceilalți oameni: omul, diavolul sau Dumnezeu. În paragraful “Adevărul, demonstrat matematic”, Prea Cuvioșia Sa Nicodim Puciositul îi ia pe rând la puricat, eliminând unul câte unul pe cei incomozi, și astfel ajunge rapid la concluzia definitivă: “ De aceea: Prin Sfânta Virginia vorbea Dumnezeu”. Chiar dacă admitem că raționamentul sfinției sale este corect, deci Verginica ar fi fost o autentică “trâmbiță apocaliptică”, rămâne totuși întrebarea nelămurită: Bine, bine, dar atunci prin lelica Maria și prin lelița Mihaela cine vorbea? Că despre ele pucioșii afirmă cu tărie că nu sunt nici “trâmbițe”, nici “sfinte”!

Dar să reproducem pe rând cei trei vectori, așa cum au fost ei analizați de către Prea Cuviosul Nicodim Puciositul.
A. Primul vector:

“1. Întotdeauna când Domnul proorocea prin Sfânta Virginia, ea avea capacitatea senzorială protejată prin pronia dumnezeiască, primind un somn adânc, asemănător celui pe care-l primise Adam atunci când Dumnezeu a făcut-o din el pe Eva. Ca ființă umană, Sfânta Virginia era detașată senzorial de lumea materială. De aceea:
Prin Sfânta Virginia nu vorbea omul.(citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, ediția 2006, pag. 35)

Raționamentul Nicodimului Pucios suferă de un grav viciu de fond, probabil datorită unor deficiențe în cultura sa generală. El nu știe se pare că unele boli psihice se manifestă tocmai printr-un astfel de clivaj între două sau mai multe personalități distincte ale aceluiași individ, dintre care una poate fi dominantă. Tulburarea disociativă de identitate reprezintă fie prezența într-un singur individ a două sau mai multe identități disticte, fie coabitarea mai multor personalități, care alternează în controlarea comportamentului întregii ființe. Observatorii fenomenului au remarcat recerea rapidă (într-un interval de câteva secunde) de la o personalitate la alta, care este însoțită adesea de modificări subtile fie în postura și tonul vocii, fie în calitatea și temperamentul scrisului. Pot apărea schimbări chiar la nivelul manifestărilor fiziologice, cum ar fi tensiunea arterială și activitatea creierului, ceea ce ar explica somnul profund în care cădea Verginica în timp ce avea loc “lucrarea”. Experiențele personale de acest gen pot avea diferite grade de severitate: de la manifestările disociative comune tuturor oamenilor (cum ar fi reveria, somnul, somnul profund, hipnoza, sau “rătăcirea” într-o carte sau într-un film, toate implicând “pierderea temporară a contactului” cu lumea imediat apropiată) la disocierea cronică, sindrom ce provoacă deteriorarea gravă a echilibrului psihic. Faptul că Verginica era detașată senzorial de lumea materială, dar vorbea prin somn, poate fi explicată ca fiind o manifestare patologică binecunoscută în lumea medicală. Persoanele cu tulburare disociată pot trece printr-o gamă variată de simptome caracteristice, printre care: depresie, schimbări de dispoziție, tulburări de somn (insomnie, coșmaruri și somnambulism), atacuri de panică și fobii, compulsii și ritualuri, simptome psihotice (inclusiv halucinații auditive și vizuale), transe și “experiențe în afara corpului”, mania persecuției. Nicodimul Pucios pleacă de la premisa că Verginia era perfect sănătoasă din punct de vedere psihic, caz în care o asemenea manifestare (vorbirea prin somn) este interpretată de el ca fiindu-i neapărat exterioară. Adică, “vorbește gura fără ea”, ceea ce înseamnă că “vorbește altcineva prin gura ei” (altcineva însemnând unul dintre personajele rămase în cursă, dintre cei trei vectori, și anume ori diavolul, ori Dumnezeu). Or, despre Verginica există mărturii scrise, provenind chiar de la adepții pucioși, despre internările ei repetate în clinicile psihiatrice la Ploiești, la Spitalul 9 din București, la Plătărești și la Bălăceanca, internări atribuite de ei exclusiv unor manevre de reprimare sau de răzbunare ale Securității:

Primul om care a dat-o pe mâna securității a fost preotul ei din sat, fostul protopop, Ilie Mirică, cel care a ajutat la întocmirea actelor de internare a ei într-un spital de nebuni. În toamna anului 1956 a fost dusă la Ploiești și internată acolo o perioadă de timp. După aceea, a fost internată de două ori la spitalele de nebuni din Plătărești și Bălăceanca. Dumnezeu a lucrat prin ea și acolo și a ocrotit-o, căci putea să fie de multe ori omorâtă de nebuni.” (citat după Ivan Petre, din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, ediția 2006, pag. 49)