View Single Post
  #1666  
Vechi 08.04.2010, 21:34:11
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

187. “Fenomenul Pucioasa”: un “fenomen” cu trei explicații posibile (I)

I. “Șfânta trâmbiță și proorociță Virginia” și cei trei aspiranți la proorocie din spatele ei: omul, diavolul și Dumnezeu (III)

Se știe că tulburarea disociativă este o tehnică de supraviețuire foarte creativă, care permite indivizilor să suporte sau să pășească peste circumstanțe disperate, aparent fără soluție, pentru a-și conserva câteva zone de funcționare sănătoasă. Atunci când se confruntă cu situații traumatice copleșitoare, din care se pare că nu mai există scăpare, un copil poate recurge la o “evadare” în mintea sa. Copiii folosesc fuga de realitate sau își construiesc mental experiențe senzoriale care transcend lumea materială palpabilă, ca un mod de apărare extrem de eficace împotriva durerii fizice și/sau emoționale acute sau contra anticipării îngrijorătoare a suferinței. Prin acest proces disociativ, gândurile, sentimentele, amintirile și percepțiile experienței traumatizante pot fi separate psihologic, iar trauma își găsește o soluție: fie ea este exteriorizată, ca și când nici nu s-a întâmplat, fie este soluționată de o persoană-surogat, exterioară eului, dar percepută ca un “alter-ego”. Două sau mai multe “entități” preiau controlul asupra comportamentului persoanei la un moment dat. Aceste entități, denumite uneori “personalități alternative”, “alter-ego-uri”, “părți”, “stări de conștiință”, “stări al ego-ului” sau “identități”, despovărează pe individ de angoasa produsă de abuzul fizic sau emoțional.

Gradul de disociere la un individ este evaluat de medicii psihiatri folosind Scala Experiențelor Disociative. Aplicând această scală, s-a constatat și care este gradul de incidență procentuală pentru anumite manifestări tipice la pacienții diagnosticați cu tulburare de identitate disociativă:

a) 90% - declară că există o altă persoană în interiorul lor
b) 87% - declară că aud voci care le vorbesc
c) 82% - declară că aud voci care vin din interiorul lor
d) 81% - simt că o altă persoană îi controlează
e) 81% - au amnezie pentru evenimente petrecute în copilărie
f) 73% - când vorbesc despre propria persoană mai spun și “noi”
g) 70% - declară că există o altă persoană în interiorul lor care poartă un alt nume
h) 62% - nu-și amintesc de lucruri pe care cei din jur spun că le-au făcut
i) 56% - trăiesc sentimente de derealizare
j) 44% - nu recunosc persoane care se comportă familiar cu ei
k) 42% - observă că dispar anumite obiecte din jurul lor
l) 31% - observă că apar, nejustificat, diferite obiecte în jurul lor
m) 27% - în diferite momente, au scrisuri diferite

Să reluăm aceste criterii unul câte unul și să căutăm pentru fiecare din ele în ce măsură vom regăsi în scrierile oficioase ale pucioșilor texte de unde să rezulte care dintre aceste experiențe disociative nu îi erau străine Verginicăi.

a) 90% - declară că există o altă persoană în interiorul lor

Verginica vorbea în timpul nopții, așezată pe un pat, aparent adormită. În cameră erau rude, vizitatori și adepți, dintre care câțiva mai apropiați consemnau în scris ceea ce auzeau din gura Verginicăi. Din gura ei ieșeau fraze care se declarau pe sine că provin de la altă entitate, denumită când Dumnezeu, când Iisus, când Duhul Sfânt.

Exemplul 1. În care “Iisus Hristos” vorbește din trupul Verginicăi, de unde trâmbițează vestindu-Se despărțit a doua oară cu duhul de trup (se știe că prima oară a fost atunci când a fost răstignit pe cruce):

“ Eu sunt Domnul Iisus Hristos. Nu sunt în trup, ci sunt în Duh. Coborâtu-M-am cu Duhul pe pământ [...] Nu acest trup sunt Eu. Aceasta este o trâmbiță din care Eu trâmbițez în vremea aceasta ca să vestesc peste voi toate câte vor fi în zilele ce vin.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la Praznicul Învierii, anul 1955)

“ ...Eu, Domnul Iisus Hristos, M-am pogorât din cerul sfânt pe pământ, nu cu trupul, ci cu Duhul. Acest Eu, nu e trupul acesta, ci e Duh, și plutesc prin văzduh și grăiesc cu Duhul.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 6 mai 1977)

Exemplul 2. În care “Duhul Sfânt” grăiește din trupul Verginicăi, prin gura ei:

“ Copiii Mei, vorbește Duhul.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 1 mai 1960)

Exemplul 3. În care “Dumnezeu” grăiește din trupul Verginicăi, prin gura ei, vorbind cu...Verginica:

“ Eu sunt Dumnezeu, nu acest trup. Eu sunt, Care vorbesc cu tine, și tu nu vezi că Eu sunt mereu lângă tine. Plânge acest trup. Iar acum, când se va despărți de Mine se va mâhni[...]” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 20 ianuarie 1973)

b) 87% - declară că aud voci care le vorbesc

În cursul ședințelor de “comunicare”, Verginica angaja uneori un dialog cu una sau mai multe persoane din lumea “de dincolo”, dialog în care Verginica vorbea fizic, și de fapt vorbea în numele tuturor, căci gura ei punea întrebările și tot ea dădea și răspunsurile. Vom da aici câteva exemple.

Exemplul 1. În care Tatăl ceresc îi vorbește Verginicăi, iar ea se prinde cu El în dialog:

“— Verginico, ce faci?
Verginico, Mă cunoști cine sunt Eu?
Da, Doamne, Te cunosc. Ești Tatăl ceresc.
— Sunt. Să nu Mă uiți niciodată. Să scrii copiilor Mei așa, că de mii de ani vorbește Domnul cu ei. [...] Scrie, Verginico, mărgăritarele Mele și le dă copiilor Mei să le citească, că de mii de ani vorbește Domnul [...]”(citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 20 ianuarie 1963)

Exemplul 2. În care vorbește Domnul cu Verginica, prin gura ei:

“Spune, Verginico, la cei rămași lângă profeția Mea, să asculte de cuvintele Domnului, [...] Spune, măi Verginico, spune, că aceste porunci, cine nu le înțelege, este lipsit de înțelepciune, și greu îi va fi. [...]” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 15 aprilie 1965)

Exemplul 3. În care, prin gura Verginicăi vorbește Domnul cu Verginica, apoi Maica Domnului cu Fiul ei, apoi Maica Domnului cu Verginica:

“ Verginico, fii atentă că vei vorbi cu sfânta Maică a Domnului. Fii atentă, Verginico, la Maica Domnului.
— Fiul meu, Fiul meu, Fiul meu, ascultă-mă! Înlătură aceste oștiri diavolești, care au cer negru între cer și pământ. Fiul meu, mor copiii Tăi toți. Nu-i lăsa să moară [...]. Tu, Fiul Meu, să fii bun și milostiv cu ei.
Verginico, Verginico, fii tare și îmbărbătează pe copiii Fiului Meu [...] Du-te, Verginico, și spune fiilor Domnului meu tot ce ai văzut și tot ce eu te-am învățat.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 23 august 1972)