View Single Post
  #8  
Vechi 10.04.2010, 20:09:04
Ioana-Andreea's Avatar
Ioana-Andreea Ioana-Andreea is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2009
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 626
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Ioana-Andreea
Implicit

[COLOR=black]Papa Innocentiu al II-lea92 (serm. in Assumpt.):[/COLOR]
[COLOR=black]“Glorioasa Fecioarã a fost conceputã în pãcat, dar ea a conceput pe fiulsãu fãrã pãcat.”[/COLOR]
[COLOR=black]Papa Innocentiu al III-lea93 (serm. in Purif.), comentând aceste cuvinte ale Scripturii: “Duhul Sfânt va supraveni în tine”, zice:[/COLOR]
[COLOR=black]“Duhul Sfânt venise deja într-însa, când, fiind încã în sânul mamei sale, el îi purificã sufletul sãu de pãcatul original”.[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Acelasi papã face aceastã paralelã între Eva si Maria (serm. In Assumpt.):[/COLOR]
[COLOR=black]“Eva a fost formatã fãrã pãcat, dar ea a zãmislit în pãcat; Maria a fost zãmislitã în pãcat, dar ea a zãmislit fãrã pãcat”.[/COLOR]

[COLOR=black]Sfântul Augustin (de Peccat. Remiss., lib. II):[/COLOR]
[COLOR=black]“Numai Iisus Hristos singur nu a avut niciodatã pãcat; el nu a luat carnea pãcatului, desi a luat din mama sa o carne care era a pãcatului; cãci aceea pe care el a luat-o din mama sa, sau a purificat-o mai înainte de a o lua,sau a purificat-o luând-o.”[/COLOR]
[COLOR=black] “Pofta prin care Iisus Hristos nu a voit sã fie zãmislit a fãcut propagarea rãului în neamul omenesc, pentru cã corpul Mariei, desi venit prin aceastã poftã, nu a transmis-o cu toate acestea corpului pe care ea nu l-a zãmislit prin ea….[/COLOR]
[COLOR=black]Pãcatul originar trece în toti oamenii; dar el n-a putut trece în acest corp unic, pe care sfânta Fecioarã l-a zãmislit altfel decât prin poftã….Asa corpul lui Iisus Hristos si-a tras mortalitatea sa din mortalitatea mamei sale; dar el nu a tras dintr-însa otrava pãcatului originar, de vreme ce n-a fost zãmislit prin calea poftei…El singur s-a nãscut om fãrã un viciu de care nueste lipsit nici unul dintre ceilalti oameni.”[/COLOR]


[COLOR=black]Sfântul Augustin mai zice încã (Op. Imperf. Contra Julian., lib. VI):[/COLOR]
[COLOR=black]“Maria mama lui Dumnezeu, din care Iisus Hristos s-a întrupat, a fost nãscutã prin pofta trupeascã a pãrintilor sãi (de carnali concupiscentia parentumnata est).”[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]“Noi nu supunem, zice el, pe Maria diavolului prin nasterea sa, pentru cã aceastã nastere a fost stearsã prin gratia renasterii.”[/COLOR]
[COLOR=black]“Maria, copil al lui Adam, zice el (în Psalm., XXIV, § 3), a murit din cauza pãcatului; Adam a murit din cauza pãcatului; si corpul Domnului, pe care el l-a primit din Maria, a murit pentru a sterge pãcatele.[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Eusebiu al Emesiei (de Nativit. Dom. Homil., II):[/COLOR]
[COLOR=black]“Nimeni nu este fãrã de pãcatul original, nici chiar mama Rãscumpãrãtorului lumii. Iisus Hristos singur este afarã din legea pãcatului”.[/COLOR]

[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Sfântul Fulgentiu (de Incarnat. et Grat.):[/COLOR]
[COLOR=black]“Corpul Mariei, care a fost conceput în inechitate prin calea ordinarã a naturii, fu desigur un corp de pãcat (caro fuit utique peccati).”[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Alcuin (lib. I, Sent., c. XVIII):[/COLOR]
[COLOR=black]“Desi corpul lui Iisus Hristos a fost luat din acela al Fecioarei, care fusese corupt prin pãcatul original, Iisus Hristos, cu toate acestea, nu a fost culpabil de pãcatul original, pentru cã zãmislirea sa nu a fost opera poftei trupesti.”[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black] “Desi conceptiunea lui Iisus Hristos a fost curatã si fãrã de pãcatul care este alipit de pofta corporalã, Fecioara, cu toate acestea, din care corpul lui Iisus Hristos a fost luat, a fost zãmislitã în inechitate, mama sa a zãmislit-o în pãcat.”[/COLOR]


[COLOR=black]Papa Innocentiu al V-lea94 se exprimã în acesti termeni în privinta sfintei Fecioare (Comment. in Lib. III Sentent.):[/COLOR]
[COLOR=black]“Prea fericita Fecioarã a fost sfintitã în sânul mamei sale, nu mai înainte de unirea sufletului sãu cu corpul sãu, pentru cã ea nu era încã capabilã de gratie, nici în momentul chiar al acestei uniri, pentru cã, dacã ar fi fost asa, ea ar fi fost fãrã de pãcatul original si nu ar fi avut trebuintã de rãscumpãrarea lui Iisus Hristos, necesarã tuturor oamenilor, ceea ce nu trebuie sã se zicã. Ci trebuie sã credem cu pietate cã ea a fost purificatã prin gratie si sfintitã dupã prea putin timp de la aceastã unire: spre exemplu, în aceeasi zi sau în aceeasi orã, nu cu toate acestea în momentul chiar al unirii.”[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Tertullian (de Anima, § 41):[/COLOR]
[COLOR=black]“Dumnezeu singur este fãrã de pãcat: Hristos este singurul om care este fãrã de pãcat, pentru cã Hristos este Dumnezeu.”[/COLOR]

[COLOR=black]Origene (Omil., VII, in Levit.): “Oricine intrã în lume prin calea ordinarã a nasterii, prin aceasta chiar, a fost întinat în tatãl sãu si în mama sa, pentru cã nimeni nu este fãrã întinãciune, nici chiar copilul de o zi.Numai Iisus Hristos singur, Domnul nostru, a fost zãmislit fãrã pãcat.”[/COLOR]


[COLOR=black]Sfântul Ilarie Pictavianul (de Trinit.):[/COLOR]
[COLOR=black]“Fecioara a fost zãmislitã prin poftã; ea dar a avut trebuintã de a firenãscutã spritual si purificatã de pãcat.”[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Sfântul Irineu (adv. Haeres., lib. IV, c. XVI):[/COLOR]
[COLOR=black]“Tot copilul ce vine pe lume prin nastere contracteazã pãcatul primului nostru pãrinte, si este supus decretului de moarte care a fost pronuntat contra lui Adam si a Evei.”[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Sfântul Ambrozie (in Luc., lib. II, § 55):[/COLOR]
[COLOR=black]“Printre toti cei ce sunt nãscuti din femei, nimeni nu este perfect sfânt decât Domnul Iisus: el singur, prin modul negrãit cu care a fost zãmislit, si prin puterea infinitã a dumnezeiestii Maiestãti, n-a contractat contagiunea viciului care corupe natura umanã.”[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Sfântul Atanasie (in Luc.):[/COLOR]
[COLOR=black]“Iisus Hristos a fost sfânt într-un mod cu totul singular, cãci aceastã diferentã a fost între el si ceilalti sfinti, cã el a primit sanctitatea cu natura.[/COLOR]

[COLOR=black][/COLOR]

[COLOR=black]Astfel fu, în cursul primelor douãsprezece secole ale Bisericii, doctrina scaunului roman, ca doctrinã constantã, universalã, unanimã a tuturor Bisericilor din Orient si din Occident.[/COLOR]
[COLOR=black]Cãtre secolul al XII-lea, se începu a se vorbi în Biserica occidentalã despre conceptiunea nemaculatã.

Wladimir Guettee
[/COLOR]



[COLOR=red]
[/COLOR]


[COLOR=red][/COLOR]
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul
Reply With Quote