View Single Post
  #1670  
Vechi 10.04.2010, 20:27:04
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

187. “Fenomenul Pucioasa”: un “fenomen” cu trei explicații posibile (I)

I. “Șfânta trâmbiță și proorociță Virginia” și cei trei aspiranți la proorocie din spatele ei: omul, diavolul și Dumnezeu (VII)


i) 56% - trăiesc sentimente de derealizare

Derealizarea este o tulburare a conștiinței care face ca bolnavul să perceapă mediul, obiectele și persoanele care îl înconjoară ca fiind ireale, străine, și apare de obicei împreună cu depersonalizarea. În cazul în care peste mediul înconjurător se suprapun imagini și personaje noi, experiențele de acest gen sunt numite generic “vedenii”. Văzută din perspectivă religioasă, proveniența vedeniilor poate fi diferită:
- de la Dumnezeu (caz în care ele nu pot fi patologice, iar conștiința subiectului rămâne trează și nealterată, el putând să aprecieze cu discernământ personal toate detaliile pe care le observă),
- de la diavol ( caz în care vedeniile sunt însoțite de alterări ale conștiinței sau a stării de sănătate generală, iar discernământul este subjugat celui care construiește viziunea), sau
- de la omul aflat în stare de degradare psihică (derealizare propriu-zisă).
Pentru a discerne dacă vedeniile sunt sau nu sunt de la Dumnezeu, trebuie luate în seamă o serie de criterii conexe: compatibilitatea mesajului lor cu învățăturile din Sfânta Scriptură și din Sfânta Tradiție, caracterul lui moralizator, consistența și valoarea semantică a învățăturilor pe care el le aduce, împlinirea în timp a mesajelor proorocești, compatibilitatea vedeniilor între ele, demnitatea limbajului, proprietatea stilului, etc. Or, “vedeniile” Verginicăi, în afară de faptul că unele au caracter moralizator, nu corespund la mai niciunul dintre criteriile de mai sus.

Exemplul 1. În anul 1948 Verginica s-a trezit plimbându-se prin grădina raiului:

“Din anul 1948, prima lucrare am făcut-o prin acest vas când am dus-o prin grădinile cerești” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 27 noiembrie 1973)

Exemplul 2. În “mărturia” sa, adeptul pucios Nicolae Lăzărescu apreciază vă “vedeniile” erau o modalitate la fel de uzuală de comunicare a Verginicăi cu lumea de dincolo, ca și “mesajele” pe care le rostea în stare de somn aparent:

“Se citeau multe vedenii și descoperiri ce le avea mama Verginica pe vremea aceea. Tot ce o înștiința Dumnezeu, ea le scria pe hârtie, și apoi le dădea creștinilor să le citească” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, ediția 2006, pag. 58)

Exemplul 3. Vedenie cu un soare strălucitor care-i vorbește Verginicăi în numele Domnului. Vorbirea lui o pătrunde până la os:

“ …Iată un soare strălucitor șade deasupra capului Meu și a zis către Mine: uită-te la Mine Verginico și vezi, ca să înțelegi toate tainele proorociei. M-am uitat și am văzut chipul Domnului în soare și vorbește către mine glas puternic. Căci gura care grăia din soare, mă pătrundea la os. Zicea către mine: Verginico, trebuie să înțelegeți cu toții că Eu vă vorbesc vouă. Deci prin acest cuvânt să înțelegeți pe Fiul lui Dumnezeu și pe Tatăl, adevăratul Dumnezeu. Iar gura Lui prin care grăiește cuvintele pe care voi le auziți este Sfântul Duh. Și să știți cu toții căci gura Domnului grăiește aceste cuvinte pe care voi le auziți. Adică Duhul Domnului, pentru că Sfîntul Duh se numește: gura lui Dumnezeu și Fiul este Cuvântul. Am venit asupra rămășiței lui Israel, să îl călăuzesc la tot adevărul… (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la mai 1972)

j) 44% - nu recunosc persoane care se comportă familiar cu ei

Exemplul 1. În care Verginica povestește (ca din partea lui Dumnezeu) ce viziune a avut ea cu “armata din Batalionul 22”, despre care recunoaște:Nu știu ce e asta”, pe motiv că “mintea ei nu-i mai este întreagă”. Civili și militari dădeau să vină la ea cu cuvinte familiare de mângâiere, dar ea nu-i cunoștea, ci numai Dumnezeu îi cunoștea. Civilii erau respinși iar militarii erau primiți, iar un înger din cer a luat-o pe brațe pe Verginica. Mult nu va mai dura și se va împlini această viziune minunată:

“ ...Fiule, uite în noaptea aceasta ce i-a arătat Dumnezeu, că nici mintea nu-i mai este întreagă să înțeleagă lucrurile sfinte, că nu e ajutată de acest popor. A văzut în casa aceasta nouă că venea la ea armată, militari, și se rugau de ea [...] Dar cum ședea ea cu fața plecată, și-a rupt hainele, le-a făcut zdrențe, că nu știa ce să facă, să spună sau să nu spună. Și cerea la Mine insistent și Mă întreba ce voiește ostașul acela: binele sau răul meu? Și înger a venit și i-a spus: Ceea ce e la tine, și ce trebuie, Dumnezeu va împlini. Și îngerul a luat-o și a ținut-o pe brațul său și a adormit-o, și era vânătă de frică. Și venea armata din batalionul 22. Nu știu ce e asta. Și a făcut Dumnezeu lucrare și veneau și civili îmbrăcați și ei tot militari, dar Dumnezeu îi cunoștea și punea soldați și îi întorcea înapoi și nu intra decât armata. Și erau cu grade mari, ofițeri și comandanți, și plângeau și suspinau și aduceau mulțumiri acelui soldat care a descoperit această lucrare a Mea. Și o mângâiau toți și nu știau cum să stea și să mulțumească vasului Meu. Și atât de bine îi părea vasului Meu! Dar era mâhnită, că nu știa ce să răspundă. Și a venit îngerul din cer și a luat-o pe brațele sale. Și nu mult va dura și se va împlini, și mulți civili vor veni, dar Dumnezeu nu-i va primi. ” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 10 octombrie 1973)

Exemplul 2. În care adepta pucioasă Ivan Maria ( poreclită Ricuța) povestește cum “Domnul” a mințit-o pe Verginica spunându-i că o va însoți Ricuța pe drum, dar în loc de Ricuța a apărut “Maica Domnului”, iar Verginica n-a recunoscut-o pe Maica Domnului deghizată în Ricuța (sau pe Ricuța deghizată în Maica Domnului), și apoi a suferit mult pentru această neîmplinire și neputință a ei:

“ [...] Domnul i-a spus să meargă singură, deoarece în gara Târgoviște o așteaptă Ricuța, adică eu (cu numele meu mic). În Târgoviște a coborât, dar eu nu eram. Verginica, văzându-se singură, s-a mâhnit și sta nedumerită de spusele Domnului, însă în cele din urmă am apărut. Întrebând-o unde mergem, a spus că vrea să meargă la fratele Ion Neacșu din Viișoara. Pe drum am vorbit din sfânta Scriptură, despre minuni ce s-au săvârșit atunci, despre proorociile din Noul și Vechiul Testament. La aceste vorbe ale mele ea mult se uimea, căci niciodată nu i-am vorbit așa. O rugam să ne mai odihnim pentru a vorbi mai mult, dar ea a dorit să ajungem mai repede, că era obosită și bolnavă. Când am sosit la câțiva metri de casă, eu i-am spus: „Acum, Verginica, ne despărțim“, și uitându-se la mine, am dispărut, iar ea, văzând acest lucru, a rămas uimită, și în jale mare a auzit din văzduh: „Nu mai plânge, Verginica! Nu a fost Ricuța. Am fost eu, Maica Domnului“. Atunci și mai mare i-a fost durerea, văzând cu cine a călătorit și n-a știut. Udând cu lacrimi locul, l-a sărutat și a mers în casa fratelui numit mai sus, spunându-i și lui această minune.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, ediția 2006, pag. 66)