citat mariamargareta: (iar sovivi răspunde cu bold italic în paranteze)
187. “Fenomenul Pucioasa”: un “fenomen” cu trei explicații posibile (I)
I. “Șfânta(sick!) trâmbiță și proorociță Virginia” și cei trei aspiranți la proorocie din spatele ei: omul, diavolul și Dumnezeu (III)
Se știe
(De unde? De la cine? Savanții au zis? Atunci înseamnă că n-a zis nimeni! iar dacă ziceți și voi, atunci e mai mult decât concludent, roboțelele fermecate au trecut direct la noțiuni de pishiatrie și psiholojie și au găsit cobaii pe cine să-și testeze grozăviile, pe fraieri ca mine, ispitind la nesfârșit...)
că tulburarea disociativă
(Adică știi dumneta ce e aia, asociativ și disociativ, dar important e că ai băgat insinuarea sigură cu tulburarea, că zici că e e sigur ceva tulburare, adică așa ca apa tulbure ori ca vinul tulburel, de se ridică de pe fund tot felul de tulburăi dacă-i aplici o turbulență prin scuturare, ca să-i aplici apoi rotorul ca să-i și măsori poborul gură cască.)
este o tehnică de supraviețuire foarte creativă
(adică ai dat-o că inventa, deci ai băgat-o la capitolul creiații, deci nu voi ci ea, ea, sfânta, creia de foame și de frig, visa la fericirea de a nu rămâne singură pe gLume, orfană de ambii părinți, și asta se numește tehnică de creiație, care se înțelege și se iartă la bolnavii cu tulburări... tulburări pe care le vrei dumneata să le scoți și să le socoți, dar aveți grijă ce vă doriți, că uneori ceeia ce vreți se împlinește, că cine sapă groapă altuia el o să cază în ea... de la caz.),
care permite indivizilor să suporte sau să pășească peste circumstanțe disperate, aparent fără soluție, pentru a-și conserva câteva zone de funcționare sănătoasă
(firește, ai demonstrat că mai avea un neuron sănătos și restul era coaptă, adică nebună creiativă ce creia ca să treacă peste greutăți, adică iată călca peste circumstanțe disperate... păi da, călca peste circul vostru dispăerat încă de mică fiindcă era proorociță).
Atunci când se confruntă cu situații traumatice copleșitoare, din care se pare că nu mai există scăpare, un copil poate recurge la o “evadare” în mintea sa.
(Iat-o evadând din pușcărie, infractoarea fugea de cruce, fugea de greu, copleșită, și se înțelege că doar la copii e orice posibil, păi nu a donat un ochi la schimb? Deci nu a evadat ci a donat un ochi la schimb pentru o viață de mamă, și-a asumat ca oricelovitură la ochiul rămas să o transforme în handicapată, nu ți se pare periculos și nu ți-ar fi frică să nu rămâi orb? Cine își dă ochi pentru ochi? Ori dinte pentru dinte? Și zici că visa? Zici că nu a fost cinstită în crucea ei ci că a fugit, a evadat, a evadat din mintea sa?)
Copiii folosesc fuga de realitate sau își construiesc mental experiențe senzoriale care transcend lumea materială palpabilă, ca un mod de apărare extrem de eficace împotriva durerii fizice și/sau emoționale acute sau contra anticipării îngrijorătoare a suferinței.
(Păi cine îi învață așa pe copii, nu părinții? Care le pun înainte tot felul de jucărele și cărticele de povești și filme animate? Dar ea nu avea nimic din toate jucărelele astea ca să aibă unde și cu ce să evadeze, era copleșită de crudul adevăr și nu de ficțiuni, iar crudul adevăr nu te îndeamnă la revererii cu ochii deschiși ca să te ascunzi printre povești, că povestea ei era tristă cu o nesfârșită boala de mică și cu un părinte care a părăsit-o la 4 ani și cu o mamă ce urma s-o părăsească la 9 ani... Să vedem cine ar fi capabil să născocească povești vânătorești, să creieze gLumi paralele dacă ar trăi astfel de zile de coșmar, când știi că rămâi pe drumuri și că o să mori de foame în curând după câteva zile de suferință căci ai rămas singur pe gLume... să vedem cine are atunci chef de creații și povești... Cine? Sau nu o băteau copiii fiindcă era săracă? Nu o loveau cu pietre și o alungau de mică? La cine să viseze?)
Prin acest proces disociativ, gândurile, sentimentele, amintirile și percepțiile experienței traumatizante pot fi separate psihologic, iar trauma își găsește o soluție: fie ea este exteriorizată, ca și când nici nu s-a întâmplat, fie este soluționată de o persoană-surogat, exterioară eului, dar percepută ca un “alter-ego”. Două sau mai multe “entități” preiau controlul asupra comportamentului persoanei la un moment dat. Aceste entități, denumite uneori “personalități alternative”, “alter-ego-uri”, “părți”, “stări de conștiință”, “stări al ego-ului” sau “identități”, despovărează pe individ de angoasa produsă de abuzul fizic sau emoțional.
(Iată și explicația savantă, că cică ea creia în mintea ei persoane false, închipuiri, deci e clar că nu poate exista altă explicație decât născocirea, minciuna, personajele fictive, inchipuirile băgate într-o explicație savantă, dar atunci cum se mai explică faptul că Persoanele himerice, născute doar în mintea ei, din închipuirile și reveriile suferinței, iată, ele apar și negociază cu ea și mai mult îi vindecă și mama ce urma să moara căci nu se mai putea ridica din pat, o femeie cu doi copii care nu se mai putea ridica din pat? De lene nu se putea ridica ea din pat? Probabil că o să explici savant că s-a întâmplat un fenomen inexplicabil, paradoxal și că însănătoșirea mamei și apoi pierderea vederii la un ochi în cazul Sfiintei au fost întâmplări ale hazardului, căci închipuirile se jucau cu mintea ei de copil care delira de foame, și care, ca și orice copil fabuleză din joacă ori ca să evadeze de frică din închisoarea păcatelor... și iată minunea născocită și iluzorie și de neexplicat care ca orice întâmplare venită din pură întâmplare întâmplătoare a însănătoșit o mamă bolnavă la pat și a lăsat fără un ochi un copil, exact așa ca legea compensației naturale... un fel de dreptate apărută din senin, pe nepusă masă.)
continuarea mai jos
Last edited by vsovivi; 12.04.2010 at 11:07:44.
|