View Single Post
  #334  
Vechi 16.04.2010, 17:43:28
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data īnregistrćrii: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit continuarea

"La anul 1583 Papa Grigorie XIII al Romei, schimbīnd calendarul iulian, a fãcut numeroase presiuni asupra Patriarhului Constantinopolului din acea vreme - Ieremia al II-lea (1572-1579, 1580-1584, 1587-1595), pentru a-l face sã urmeze inovarea calendaristicã apuseanã. Patriarhul īn repetate rīnduri l-a refuzat si pentru a pune capãt presiunilor, a convocat un sinod īn acelasi an la Constantinopol, unde au luat parte alãturi de el si Patriarhul Silvestru al Alexandriei, Patriarhul Sofronie al Ierusalimului si multi altii. Acest sinod numit "Pecetluire", trimis cãtre toate bisericile ortodoxe locale, aratã principalele erezii papale si le declarã ca fiind īn afara Bisericii Ortodoxe prin anatemizarea celor care le cred si le practicã. Iatã īntregul text al "Pecetluirii": "Cãtre toti crestinii adevãrati, mãdulare ale Sfintei, Catholice [Universale] si Apostolesti Biserici de Rãsãrit a lui Hristos din Constantinopol si din tot locul, har, pace si milã vouã de la Atotputernicul Dumnezeu.
Nici un pic de tulburare nu a fãcut īn Corabia din vechime furtuna care s-a ridicat din adīncuri. Si dacã Domnul Dumnezeu, amintit de Noe, nu ar fi binevoit a potoli apele, nu ar fi fost nici o sansã de salvare a ei. Īn acelasi chip si īmpotriva Corabiei Bisericii Ortodoxe, ereticii au ridicat un rãzboi neīndurãtor, si noi am socotit a fi voia lui Dumnezeu de a lãsa urmasilor prezentul tom īmpotriva lor, asa īncīt hotãrīrile cele scrise aici sã fie fãrã doar si poate īn apãrarea Ortodoxiei noastre. Dar pentru ca documentul sã nu fie prea īmpovãrãtor (greoi) pentru oamenii simpli, am hotãrīt a-l pune īn opt capete lesnicioase, dupã cum urmeazã:
Din Vechea Romã au venit anumiti oameni care au īnvãtat acolo sã gīndeascã latineste. Dar cel mai rãu lucru e cã īnainte au fost bizantini, nãscuti si crescuti prin pãrtile noastre; dar nu numai cã si-au schimbat credinta, dar au si ridicat rãzboi Ortodoxiei si adevãratelor dogme ale Bisericii de Rãsãrit si s-au rãzvrãtit īmpotriva lui Hristos Īnsusi, īmpotriva dumnezeiestilor Apostoli si Sfintelor Sinoade ale Sfintilor Pãrinti care ni le-au lãsat. Drept pentru care i-am tãiat ca niste mãdulare putrede si

HOTÃRĪM
I. Orisicine nu ar mãrturisi cu inima si cu gura cã este mãdular al Bisericii de Rãsãrit botezat ortodox si cã Sfīntul Duh purcede numai de la Tatãl fiintial si ipostatic, asa cum Hristos spune īn Evanghelie, ci Duhul purcede de la Tatãl si de la Fiul īn acelasi timp, unul ca acesta sã fie lepãdat afarã de Bisericã si sã fie anatema.

II. Orisicine nu ar mãrturisi cã īn taina Sfintei Liturghii, laicii trebuie sã se īmpãrtãseascã odatã cu cele douã sfinte pãrti, a Preasfīntului Trup si a Preasfīntului Sīnge, ci sã spunã cã este de ajuns a primi numai trupul pentru cã sīngele este inclus, chiar dacã Hristos le-a sfintit separat si le-a dãruit fiecãruia din Apostoli, unul ca acesta sã fie anatema.

III. Orisicine ar spune cã Domnul nostru Iisus Hristos la Cina cea de Tainã a folosit azime ca si evreii si nu pīine dospitã, unul ca acesta sã fie departe de noi si sub anatemã ca unul ce gīndeste ca un evreu si vrea sã introducã doctrina lui Apolinarie si a armenilor īn Biserica lui Hristos, cu a Cãrui īncuviintare īl dãm de douã ori anatemei.

IV. Orisicine ar spune cã atunci cīnd Hristos Dumnezeu va veni sã judece lumea, El nu va veni sã judece sufletele īmpreunã cu trupurile, ci numai sã hotãrascã asupra trupurilor, sã fie anatema.

V. Orisicine ar spune cã atunci cīnd mor, sufletele crestinilor care s-au pocãit īn aceastã viatã dar nu si-au cīstigat mīntuirea merg īn Purgatoriu - care este un basm grecesc - unde focul si chinurile īi purificã, si ei cred cã nu sunt chinuri vesnice - asa cum credea blestematul Origen - si dau din aceastã pricinã slobozire pãcatelor, pe unii ca acestia īi dãm anatemei.

VI. Orisicine ar spune cã Papa e capul Bisericii si nu Hristos Dumnezeu, si cã Papa are autoritatea de a trimite īn Rai prin scrisorile sale, si cã poate ierta pãcatele prin plata indulgentelor, unul ca acesta sã fie anatema.

VII. Orisicine nu ar urma hotãrīrile Bisericii statuate īn cele Sapte Soboare Ecumenice si Sfintele Pasti socotite pentru a le urma, ci vrea sã urmeze noua inventie a pascaliei si a noului calendar al astronomilor atei papisti, si vor sã rãstãlmãceascã si sã distrugã dogmele si traditia Bisericii care noi le-am mostenit de la Sfintii Pãrinti, anatema unora ca acestia si sã fie īndepãrtati de Bisericã si de īmpãrtãsirea credintei.

VIII. Rugãm pe toti binecredinciosii ortodocsi: rãmīneti īn credinta strãmoseascã ce-ati īnvãtat-o pīnã acum, īn care v-ati nãscut si crescut, si cīnd vremurile o vor cere, vãrsati-vã sīngele pentru a pãstra credinta mostenitã de Sfintii Pãrinti. Luati aminte la cele scrise mai īnainte si credeti cã Hristos vã va ajuta sã le īmpliniti. Fie ca umila noastrã binecuvīntare sã fie cu voi cu toti. Amin. "

Urmeazã semnãturile ierarhilor:
Ieremia al Constantinopolului
Silvestru al Alexandriei
Sofronie al Ierusalimului
(dimpreunã cu tot soborul episcopilor prezenti īn Sfīntul Sinod)
Anul 1583 de la nasterea Domnului, indictionul 12, 20 noiembrie.

http://teologie.info/ro/stiri-cresti...e-la-1583.html
Reply With Quote