View Single Post
  #1685  
Vechi 18.04.2010, 14:38:48
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

188. “Fenomenul Pucioasa” : un “fenomen” cu trei explicații posibile (II)
II. “Șfânta lelică și proorociță Maria” : o “trâmbiță” retrogradată la rangul de “punte de trecere” (V)

e) 81% - au amnezie pentru evenimente petrecute în copilărie
Nu au fost (încă) depistate exemple referitoare la lelica Maria în Cartea Pucioșilor.

f) 73% - când vorbesc despre propria persoană mai spun si “noi”

Nu au fost (încă) depistate exemple referitoare la lelica Maria în Cartea Pucioșilor.


g) 70% - declară că există o altă persoană în interiorul lor care poartă un alt nume

Exemplu. În interiorul lelicăi Maria era viu Domnul Iisus Hristos:

“La 19 februarie 1991 am văzut-o pe mama Maria că era în convorbire cu Dumnezeu prin rugăciune, și am văzut doi porumbei albi, unul la gura mamei Maria, și unul aducea grâu din ceruri. Domnul Iisus Hristos era viu în mama Maria.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu, ediția 2006, pag.60, după mărturisirea preotului Gherasim)

h) 62% - nu-și amintesc de lucruri pe care cei din jur spun că le-au făcut

Exemplul 1. În care, subiectul mărturisește că “uită degrabă”. Deoarece nu se poate concepe ca “uitucul” să fie Dumnezeu, dar trebuie să aibă trup pentru durerile ce le simte, rezultă că persoana care scrie povestea este lelica:

“ Mă face câte o durereuit degrabă, că iată o întâmplare adevărată.
Trei feciori [...]
Așa se va întâmpla, tată, și cu voi, cei pe care v-a ajutat Dumnezeu [...]” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 28 ianuarie 1989)

i) 56% - trăiesc sentimente de derealizare

Derealizarea este o tulburare a conștiinței care face ca bolnavul să perceapă în mod straniu, ireal, mediul înconjurător. Dacă apar imagini și personaje noi, experiențele de acest gen sunt denumite “vedenii”. Vedeniile pot fi de la Dumnezeu (caz în care ele nu pot fi patologice), de la diavol ( caz în care vedeniile sunt însoțite de degradări ale psihicului și/sau corpului fizic), sau de la omul aflat în stare de alterare psihică (derealizare propriu-zisă).

Exemplul 1. În care se vorbește despre o vedenie macabră a lelicăi Maria:

“Sora Maria, prin care Domnul Și-a continuat lucrarea Sa, a avut în anul 1991 această vedenie: a văzut o mare de sânge, și popor mult înota în acel sânge. Și s-a ivit pe mare o barcă în care era Domnul Iisus Hristos, iar poporul înota spre barcă, și Domnul îi lua pe fiecare, îi scutura de sânge și îi suia în barcă. ” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, Ediția 2006, pag.51, după mărturisirea lui Neacșu Petre)

Exemplul 2. În care se vorbește despre o vedenie cu sufletele părinților lui Ilie Bunea, îngreuiați cu poveri materiale în lumea spirituală:

“…Mi-a scos Domnul la iveală să văd, pentru că se făcuse de cineva o întrebare și nici până acum n-am dat nici un răspuns, că nu îmi venise la iveală ca acum, ca prin minune să-mi iasă în cale nenea Ioan și țața Bălașa, părinții lui Ilie Bunea. Amândoi plini de sudoare, și amândoi cu povară grea în spate, că se încovoiaseră de greutate. Of, și ce milă îmi era de ei! Și i-am întrebat ce au în spate așa greu și unde se duc cu această greutate. Și ei nu știau ce să mai facă de bucurie că m-au întâlnit, iar în loc să-mi dea răspunsul la ce i-am întrebat, mă întrebau cum să facă ei și pe cine să trimită acasă pe pământ la ai lor copii, să facă ce-or ști și ce-or putea, să-i scape și pe ei de această povară, că n-o mai pot. Și mi-au spus că și nenea Gheorghe Drăgan cu soția lui tot așa cu povară umblă în spate. Și iar i-am întrebat pentru ce poartă această povară și până când. Și ei au început să plângă și n-au mai putut să-mi dea răspunsul de plâns. Și am zis așa:”O, Doamne, de unde să aflu răspunsul despre aceste suflete?” Și îndată mi-a venit răspunsul la ureche. Dar cine și de unde a venit răspunsul, voi afla. Și mi-a zis așa: “Acești oameni vor purta această povară până la judecată, și dacă Judecătorul Se va îndura să le-o ia, scapă de ea, iar dacă nu, rămân pe veci cu ea, pentru lăcomia de pământ, că se judecau prin tribunale pentru a avea pământ. Aveau dreptul, nu aveau, se judecau ca să-l câștige. Iar acum ce au câștigat?că-l poartă în spate, și nu știe nimeni cât timp.”
Scumpilor copii ai acestor oameni, adică ai acestor răposați, luați aminte ce vă spun, iar dacă nici acum nu veți crede și nu veți lua în seamă nici acum, cer la Domnul cu lacrimi șiroaie să vă aducă la ei să vedeți, că toți așteptați de la Domnul semne.”(citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, ediția 2006, ”, fragment din mesajul datat la 9/22 iulie 1984)

j) 44% - nu recunosc persoane care se comportă familiar cu ei

Nu au fost (încă) depistate exemple referitoare la lelica Maria în Cartea Pucioșilor.


k) 42% - observă că dispar anumite obiecte din jurul lor

Nu au fost (încă) depistate exemple referitoare la lelica Maria în Cartea Pucioșilor.


l) 31% - observă că apar, nejustificat, diferite obiecte în jurul lor

Nu au fost (încă) depistate exemple referitoare la lelica Maria în Cartea Pucioșilor.

m) 27% - în diferite momente, au scrisuri diferite

Exemplu. În care, la momente diferite, scrisul lelicăi se schimbă din albastru în roșu:

“... O, de ce te uiți cu mirare și nu știi ce să crezi? Ți s-a schimbat scrisul din albastru în roșu. Eu, Dumnezeu, care Mi-am dat viața pentru voi, Eu care am sânge în mâini și în picioare și în coasta Mea însângerată, ți-am amestecat scrisul cu sângele Meu, să-Mi scrii durerea Mea cu sângele Meu”. (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 18 iulie 1988)

În lipsa unui martor extern neutru, care să confirme spusele de mai sus, ne aflăm în continuare în fața unei enigme:
- ori este vorba de o minune pur și simplu;
- ori este vorba de o impresie patologică, rezutat al unor reflecții disociative;
- ori este vorba de o simulare - de regulă, persoanele cu probleme disociative au scoruri mari la testele de hipnotizabilitate și capacitate disociativă. Indivizii simulanți prezintă o simptomatologie floridă si urmăresc un beneficiu extern (în acest caz, ar putea fi un test de impresionabilitate pentru destinatarii “mesajului”)

În concluzie, pot fi reconstituite din scrierile pucioșilor mai mult de jumătate din criteriile care susțin o participație personală, dar patologică, a lelicăi Maria la comunicările de la Pucioasa zise “mesaje cerești”.