View Single Post
  #1693  
Vechi 19.04.2010, 17:52:04
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

189. “Fenomenul Pucioasa” : un “fenomen” cu trei explicații posibile (III)

III. “Șfânta leliță și proorociță Mihaela” și basmul “Albă ca Zăpada și cei 14 Pitici”(II)

Acest pasaj din reportajul făcut de ProTv ilustrează cea mai mare și cea mai gravă minciună cu care reporterul a fost "intoxicat" în acest reportaj. Ea compromite definitiv orice urmă de speranță că povestea "coborârii cuvântului pe aripile vântului", de la Dumnezeu la oameni, ar putea fi adevărată. Gigel nu neagă afirmația lui Cristi Tabără că “cei 14 aleși aud direct Cuvântul lui Dumnezeu” (poveste pe care de altfel n-a inventat-o reporterul, ci tot de la pucioși o aflase) ci lasă să se înțeleagă că și el face parte dintre aceștia. În prezent nici măcar nu mai locuiesc 14 viețuitori între zidurile “mănăstirii”, ci mai puțini, și oricum alții decât cei care locuiau în 1990. Deși într-o perioadă de mult trecută, în incinta “mănăstirii” de la Pucioasa locuiau, într-adevăr, 14 persoane, niciodată ele n-au auzit toate “Cuvântul lui Dumnezeu” (nici simultan, și nici pe rând). Singurele persoane care ar fi putut eventual să-l audă sunt cele care îl prezentau, sistematic, poporului: Mihaela și (eventual) Nicușor. În fața unei asemenea minciuni, suspiciunile ulterioare devin absolut legitime. Întrebarea care urmează imediat este: “dar ei, chiar îl auzeau într-adevăr, sau îl fabricau din mintea lor?” Faptul că s-a apelat la minciuna acoperitoare cu paravanul făcut de “cei 14 auzitori” susține părerea că de fapt nimeni nu auzea nimic, iar “Cuvântul” pucios era o fraudă, o “făcătură” omenească.

O altă întrebare care urmează imediat este “Cui prodest?” Cine ar fi beneficiarul acestei fraude?
Răspunsul este inevitabil: Cine este implicat direct. Cine are interesul ca să se legitimeze pe sine și totodată să legitimeze ceea ce este la limita incredibilului.

În aceste condiții, teza alternativă că “Mihaela era cam rușinoasă și, din umilință, nu voia să iasă în față cu darul ei proorocesc”, cade în derizoriu. Dar mai e ceva: cel care a inițiat o asemenea fraudă ori este total lipsit de scrupule, ori are ceva probleme cu mentalul. Și aici ne reamintim că nici predecesoarele Mihaelei (Verginica și Maria) nu stăteau prea bine cu sănătatea mentală. Să fie vreo coincidență păcătoasă, sau vreun blestem pe capul bieților pucioși, ca să fie conduși tot de persoane labile psihic? Tot ce se poate.

Experiențele onirice, viziunile, mesajele “divine” care alcătuiesc cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, deși provin de la trei surse diferite (Verginica, Maria și Mihaela), cu personalități și grade de instrucție diferite, au o însușire comună: conduc la rezultate distructive pe plan personal și spiritual pentru toți cei care cred în ele. Chiar dacă pretind exact contrariul, cum că “la Pucioasa curge lapte și miere”, “credincioșii” pucioși sunt acum tributari unor situații indezirabile: familii destrămate, cariere distruse, credințe zdruncinate sau falsificate de erezii și de schisme. Autorii morali sunt cele trei “mari proorocițe” care au inoculat de mai bine de cincizeci de ani în creștinii simpli din județul Dâmbovița o învățătură amestecată: nu numai predici creștine laborioase și adânc moralizatoare, de înaltă ținută artistică, dar și mesaje deviante, paranoice, eretice, ostile față de Biserica strămoșească. În însuși sânul noii Biserici inventate de “proorocițele apocaliptice”, Biserica Noul Ierusalim, au avut loc conflicte grave, acte de ură, de răzvrătire și deviaționism, certuri, adultere, tentative de sinucidere, dezertări, abjurări și împotriviri fățișe la dominația despotică a liderilor pucioși. Toate aceste anomalii de comportament ale unor adepți debusolați, care insistă însă a se considera pe sine cei mai autentici creștini ortodocși de pe fața pământului și din toate timpurile, pun sub mare semn de întrebare caracterul irenic al acestei Biserici și capacitatea de păstorire creștină a liderilor ei spirituali, dar mai ales creează o mare îndoială dacă duhul care o patronează este Însuși Duhul Sfânt, sau ea este condusă în chip tainic de alt duh sau de alte duhuri.
Ceea ce, în mod izbitor, este comun celor trei “proorocițe”, este copilăria nefericită, marcată de mari lipsuri și de traume psihice greu de suportat. Se știe că în asemenea situații, persoanele afectate (mai ales dacă sunt copii) pot dezvolta tulburări de disociere sau tulburări prin depersonalizare, ca o reacție instinctivă de apărare, sindroame care se pot evidenția prin alternări între puseuri acute și remisiuni pe tot cursul vieții. Am văzut că Verginica a fost o pacientă cu anamneză bogată a mai multor spitale de psihiatrie, iar viziunile fantastice și comunicările Mariei cu spiritele din “lumea de dincolo” erau izbitor de asemănătoare cu cel ale Verginicăi.

Despre Mihaela se știe că a avut și ea o copilărie nefericită. Au fost șase copii la părinții ei, iar prin anii ’50, să crești șase copii era o aventură. La 13 ani i-a murit mama. A fost primul ei traumatism psihic sever, care se cerea badijonat cu măiestrie și cu blândețe. Mihaela s-a retras în sine și L-a ales pe Bunul Dumnezeu ca să o ocrotească, dar nu oricum, ci substituindu-și gândurile, simțirile, afecțiunea și voința întregii ființe, cu cele ale lui Dumnezeu:

“Când aveam treisprezece ani, a murit mama, și de atunci am simțit mai mare iubire de Dumnezeu, de a-L avea în suflet pe Domnul, singurul Care poate toate întru toți. Îmi ziceam mereu: „Doamne, să fii numai Tu în gândurile mele, în inima mea, în voința mea, ca pe toate să le săvârșesc în voința Ta și nu a mea“.(citat după Mihaela Tărcuță, din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, ediția 2006, pag. 80)

Deducem că de atunci încolo Mihaela (dacă s-a ținut de cuvânt) nu mai simțea și nu mai gândea din dreptul ei, ci din dreptul lui Dumnezeu, adică Dumnezeu fiind în ea, în ființa ei spirituală, se și manifesta (“lucra”) prin ea. Se știe că manifestările de acest tip, dacă apar în cadrul practicilor religioase integrate ( în viața bisericească obișnuită) sau a unor activități culturale, care fac parte din obiceiurile anumitor comunități (tradița Bisericii creștine, spre exemplu), nu se consideră patologice, cu excepția situațiilor ce implică distres și dizabilitate. Sfântul Apostol Pavel spunea despre sine că “M-am răstignit împreună cu Hristos; și nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăiește în mine.” (Gal.2,20). Dar Pavel mai îndeplinea o condiție: el nu se despărțea niciodată de Biserică, pe care o considera “fără de prihană”:

“... Hristos a iubit Biserica, și S-a dat pe Sine pentru ea,
Ca s-o sfințească, curățind-o cu baia apei prin cuvânt,
Și ca s-o înfățișeze Sieși, Biserică slăvită, neavând pată sau zbârcitură, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă și fără de prihană.” (Ef. 5, 25-27)