MM la Școala de corecțiuniune
mariamargareta (nenia corectiază cu (știgcă!))
189. “Fenomenul Pucioasa”(știgcă!) : un “fenomen”(știgcă!) cu trei(știgcă!) explicații(știgcă!) posibile(știgcă!) (III)
III. “Șfânta leliță și proorociță Mihaela”(știgcă!) și basmul(știgcă!) “Albă ca Zăpada și cei 14 Pitici”(știgcă!)(I)
Nici(știgcă!) pentru Mihaela (succesoarea(știgcă!) de iure(știgcă!) a Verginicăi la “proorocie(știgcă!)), “Părintele Nicodim”(știgcă!) nu(știgcă!) se obosește(știgcă!) să demonstreze(știgcă!) că nu(știgcă!) omul(știgcă!), nu diavolul(știgcă!), ci Însuși Dumnezeu o folosește ca mesager al cerului. Întrucât Prea Cuviosul Nicodim e convins(știgcă!) că a demonstrat(știgcă!) “matematic”(știgcă!) faptul că “prin Sfânta Virginia vorbea Dumnezeu” și deoarece lelița Mihaela a fost singura uceniță fidelă care a fost alături de mama Gigi până la moartea acesteia, devine fără echivoc faptul că ea a moștenit de la predecesoarea ei darul și harul de a asculta cu urechea voci din lumea “de dincolo”(știgcă!), din afara spectrului undelor hertziene.
Circula(știgcă!) printre(știgcă!) pucioși(știgcă!), înainte de 1980, un zvon(știgcă!) că acela care va fi găsit la căpătâiul Verginicăi (mama Gigi, sau Gigica) atunci când ea va muri, acela îi va lua locul Sfintei Mari Proorocițe Gigica în fruntea “poporului creștin”(știgcă!). Or, în ultimii ani de viață și până a murit, Verginica nu s-a mai desprins de compania Mihaelei, și invers. Apare deci paradoxal faptul că, deși Mihaela era “în drept” să-i urmeze Virginiei în scaunul “proorocesc”(știgcă!), totuși următorul “mesager”(știgcă!) al lui Dumnezeu din cer n-a fost ea, ci a fost lelica Maria, sora Verginicăi. Nu(știgcă!) se(știgcă!) poate(știgcă!) vorbi(știgcă!) aici(știgcă!) despre uzurpare(știgcă!), atâta vreme cât scaunul(știgcă!) “proorocesc”(știgcă!) a fost vacant(știgcă!) mai bine de un an, până în 1982, când lelica Maria a preluat, șovăielnic(știgcă!), hățurile(știgcă!) “proorociei”(știgcă!). Mihaela ar fi putut(știgcă!) să-și însușească(știgcă!) imediat acest rang(știgcă!), dacă voia, dar vremurile îi erau încă potrivnice(știgcă!). Poporul era răzvrătit(știgcă!) și dezorientat(știgcă!), “păstorii”(știgcă!) nea’Mișu și nea’ Cristea erau tot la timonă, unde tăiau(știgcă!) și spânzurau(știgcă!), iar pe “moldoveancă”(știgcă!) o pizmuiau(știgcă!) pentru intimitățile(știgcă!) ei cu Gigica, așa că Mihaela n-a riscat(știgcă!). A așteptat(știgcă!) zece ani ca roadele “lucrării”(știgcă!) Verginicăi să se coacă(știgcă!) și să se scuture(știgcă!), înainte(știgcă!) de a ieși(știgcă!) deschis(știgcă!) la lupta(știgcă!) pentru putere(știgcă!). Iar când(știgcă!) a ieșit(știgcă!), “păstorii”(știgcă!) erau deja obosiți(știgcă!), opoziția(știgcă!) lor era de acum mai slabă(știgcă!), “poporul”(știgcă!) Verginicăi se risipise(știgcă!), iar Mihaela s-a putut(știgcă!) desprinde(știgcă!) fără emoții(știgcă!) în unicul(știgcă!) câștigător(știgcă!).
Mihaelei i-a displăcut(știgcă!)(știgcă!) se pare(știgcă!)(știgcă!) metoda(știgcă!) patetică(știgcă!) a surorilor Tudorache (Verginica și Maria) de a aduce “cuvântul Domnului”(știgcă!) lungite pe pat și pozând(știgcă!) drept(știgcă!) “profund (dar adânc, totuși) adormite”(știgcă!), în fața(știgcă!) unei adunături(știgcă!) eterogene de exaltați(știgcă!), curioși(știgcă!) și căscați(știgcă!), care se credeau(știgcă!) a fi “poporul”(știgcă!) Domnului. O agasau(știgcă!) circul(știgcă!), fanfaronadele(știgcă!), sclifoselile(știgcă!), manierismul(știgcă!), vorbele de clacă(știgcă!), patetismele(știgcă!) ieftine(știgcă!), igiena precară(știgcă!) și jumătățile(știgcă!) de măsură(știgcă!) ale “surorilor”(știgcă!) creștine. Nu era(știgcă!) nici(știgcă!) ea(știgcă!) indiferentă(știgcă!) la bârfă(știgcă!), dar se ferea(știgcă!) să cadă(știgcă!) în mahalagism(știgcă!). Nu înțelegea(știgcă!) pe atunci(știgcă!) la ce(știgcă!) ar putea(știgcă!) fi utile(știgcă!) despotismul(știgcă!), nedreptățile(știgcă!), obtuzitatea(știgcă!) și răutatea(știgcă!) gregară(știgcă!) a “păstorilor”(știgcă!) nea’Mișu și nea’ Cristea. Era încă un om(știgcă!) dintr-o bucată(știgcă!) și și-a declarat sieși(știgcă!) că atunci(știgcă!) când îi va veni bine(știgcă!), va face(știgcă!) ordine(știgcă!) în toate(știgcă!). De aceea, stilul “proorocesc”(știgcă!) pe care și l-a(știgcă!) propus(știgcă!) în anul 1990 era simplu(știgcă!), elegant(știgcă!), convingător(știgcă!), și demn(știgcă!): fără spectacol(știgcă!), fără spectatori(știgcă!), fără recuzită(știgcă!) de cămin(știgcă!) cultural sătesc(știgcă!), fără regie(știgcă!) de culise(știgcă!). Ea pretindea(știgcă!) că “aude”(știgcă!) pur și simplu vocea Domnului ca o adiere care vine în taină și repede, precedată de vuiet de suflare de vânt, iar apoi îi dictează la ureche, cuvânt cu cuvânt, mesajele cerești. Mihaela le scria pe caiete și apoi le făcea cunoscute adunării. Tot ritualul(știgcă!) era opac(știgcă!) pentru “popor”(știgcă!), dar și extrem de simplu, prezentat ca o minunată taină cerească, așa că nimeni nu putea contesta nimic, că nu avea ce. Oricum, “Cuvântul”(știgcă!) pe care îl aducea la lumină Mihaela era laborios și convingător prin sine însuși, fiind(știgcă!) net(știgcă!) superior(știgcă!) frazelor(știgcă!) sincopate(știgcă!), încâlcite(știgcă!) și adesea(știgcă!) lipsite(știgcă!) de noimă(știgcă!) pe care le promovaseră(știgcă!) până(știgcă!) atunci(știgcă!) Verginica și lelica Maria. Competiția(știgcă!) dintre(știgcă!) cele două “proorocițe”(știgcă!) care au avut ghinionul(știgcă!) de a fi contemporane (lelica Maria și lelița Mihaela) a fost inevitabilă(știgcă!) și a durat circa patru ani (între 1990 și 1994) până când lelica Maria cu greu(știgcă!) “a înțeles”(știgcă!) că trebuie(știgcă!) să se retragă(știgcă!) de la “proorocie”(știgcă!) și să intre(știgcă!) și ea(știgcă!) sub(știgcă!) ascultarea(știgcă!) Mihaelei.
La început(știgcă!), Mihaela încă nu(știgcă!) era(știgcă!) obișnuită(știgcă!) cu zarva(știgcă!) și cu publicitatea(știgcă!), mai ales(știgcă!) față de lumea laică(știgcă!). De aceea, ea a încercat să ascundă(știgcă!) statutul(știgcă!) ei cel nou de “proorociță a Domnului”(știgcă!) sub aparența unei “proorocii colective”(știgcă!). A inventat(știgcă!) zicătoarea(știgcă!) “ la Pucioasa sunt 14 creștini aleși, care aud Cuvântul Domnului”(știgcă!) și i-a obligat(știgcă!) și pe ceilalți adepți(știgcă!) să propage(știgcă!) această minciună(știgcă!) sfruntată(știgcă!) pe toate canalele(știgcă!) de comunicare(știgcă!). În felul acesta(știgcă!) ea putea rămâne în umbră(știgcă!), protejată(știgcă!) de orice(știgcă!) acuzații(știgcă!) sau întrebări(știgcă!) indiscrete(știgcă!) și imaculată(știgcă!) ca Albă ca Zăpada, iar “cei 14 Pitici”(știgcă!) erau scoși la înaintare(știgcă!). Iată(știgcă!) cum(știgcă!) arăta o asemenea minciună(știgcă!) calificată(știgcă!), consemnată(știgcă!) în scris(știgcă!) printre “mărturiile creștinilor”(știgcă!):
“Mărturisesc încă o dată că glasul Domnului se aude grăind deasupra așezământului sfânt, unde noi acum locuim în număr de paisprezece. Chiar eu sunt unul din cei care scriu cuvântul auzit, și am de la Domnul misiunea să citesc apoi cuvântul Său poporului creștin, hrănit cu această mană cerească.” (citat după Nicolae Nedelcu, din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, ediția 2006, pag. 85)
În condițiile(știgcă!) în care am demonstrat(știgcă!)(știgcă!)(știgcă!) deja că “proorociile”(știgcă!) Verginicăi și lelicăi Maria erau niște “făcături”(știgcă!)(știgcă!)(știgcă!) ieftine(știgcă!) cu pretenții(știgcă!) de mesaje apocaliptice, se pune(știgcă!) în mod imperios(știgcă!) întrebarea legitimă(știgcă!): oare este măcar “proorocia” Mihaelei autentică(știgcă!)? Faptul(știgcă!) că la ea, receptarea “mesajelor”(știgcă!) se face acum într-o manieră(știgcă!) mult mai credibilă(știgcă!), asemănătoare(știgcă!) cu proorociile(știgcă!) descrise de Biblie, este încurajator(știgcă!). Dar este suficient(știgcă!) numai atât(știgcă!)?
continuarea mai jos
|