191. Comentariu la “Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa” la praznicul Buneivestiri (07-04-2010) (III)
Dar cum arată această condiție? Iată cum o descriu “solii” pucioși în ultimul lor discurs fabricat pentru “Dumnezeul lor”:
“Aduc aminte la tot sufletul și la tot trupul de cuvântul proorocesc, care spune: "Vai de cetatea peste care nu este cuvânt de prooroc, cuvânt povățuitor peste ea, că pe aceea o paște prăbușirea, și, iarăși, vai de cetatea cu mulți capi peste ea, că aceeași soartă are!". Cuvântul buneivestiri lipsește peste tot pe pământ, și nu știu cum s-o dau cu omul ca să Mă afle în acest izvor de cuvânt și să-Mi caute povața și să nu se joace cu coborârea Mea cuvânt după el, căci vai celor ce disprețuiesc proorociile, celor ce suflă să stingă Duhul Meu, Care lucrează pe pământ prin soli, așa cum în toată vremea am lucrat!” (CLD, 07-04-2010)
Pucioșii vor să sugereze aici mai multe lucruri, învelite cu dibăcie într-o atmosferă de mister. “Cetatea peste care nu este cuvânt de prooroc” este Biserica tradițională (BOR), care nu mai are în schema ei ierarhică de personal nici prooroci, nici taumaturgi, nici vorbitori în limbi, ci numai atât: clerici și laici. Probabil că ea nici nu se prea stresează de asta, acoperindu-se cu cuvintele Scripturii:
“Cât despre proorocii – se vor desființa; darul limbilor va înceta; știința se va sfârși; Pentru că în parte cunoaștem și în parte proorocim.” (1 Cor. 13, 8-9)
Ca atare, ea (BOR) nu mai are nici cuvânt povățuitor nici cârmuitor uns din cer, și de aceea o paște prăbușirea.
La rândul ei, “Cetatea cu mulți capi peste ea” este oricare altă organizație religioasă care, din exces de zel, și-a rânduit profeți de profesie care, fie se succed unul după altul, fie “proorocesc” simultan, la mare concurență, folosindu-se din plin de harisma vorbirii în limbi.
Cât privește “Cuvântul buneivestiri”, acesta este... “Cuvântul” de la Pucioasa, care deși este mediatizat de pucioși din greu, atât pe internet cât și prin ziare și prin cărți, totuși nu prinde deloc la masele largi de creștini (nu doar la cei din lumea largă, dar nici măcar la cei din România, care îl au la îndemână de mai bine de 50 de ani). De aceea zic pucioșii că el “lipsește peste tot pe pământ”.
Cuvintele “nu știu cum s-o dau cu omul ca să Mă afle în acest izvor de cuvânt și să-Mi caute povața” reprezintă mărturisirea sinceră a neputinței “Atotputernicului” de la Pucioasa, care după 55 de ani de trudă se vede în aceeași situație ca și la început. Apostolii nu aveau nici internet, nici ziare, nici tipografii, nici mașini Peugeot și Renault (așa cum au pucioșii ca să răspândească Evanghelia Sfintei Virginia) și mergeau per pedes ca să propovăduiască Evanghelia lui Hristos, dar tot au reușit destul de repede să facă treaba care li s-a încredințat.
Cuvintele “să nu se joace cu coborârea Mea cuvânt după el, căci vai celor ce disprețuiesc proorociile” dezvăluie că la Pucioasa se coace și se plănuiește răzbunarea, arma lipsită de inteligență dar complet neputincioasă față de cei care ignoră “lucrarea” liderilor pucioși, cei care se cred a fi solii cerului și dregătorii pământului.
Cuvintele “...vai celor [...] ce suflă să stingă Duhul Meu, Care lucrează pe pământ prin soli, așa cum în toată vremea am lucrat!” descriu și mai bine duhul belicos și încrâncenat al liderilor pucioși, care se cred a fi “soli ai Duhului Sfânt”, ca și când Duhul (despre Care se știe că suflă unde voiește), n-ar putea să-și facă lucrarea Sa direct, fără intermediari pătimași, incoerenți și perisabili.
Oricâtă sârguință am depune pentru a descoperi această “proorocie” biblică” (pe care o “reproduc” aici liderii pucioși cu cuvintele lor) între paginile Sfintei Scripturi, nu vom reuși. Singurele versete care se apropie oarecum de acest “subiect” sunt câteva pilde rămase de la înțeleptul împărat Solomon:
“Fără vedenie de prooroc poporul e fără stăpân, dar fericit este cel care păzește legea!”(Pilde, 28,18)
“Punerile la cale nu se înfăptuiesc unde lipsește chibzuirea, dar ele își iau ființă cu mulți sfătuitori. ”(Pilde, 15,22)
“Cu oricâtă dibăcie te vei război, biruința se dobândește cu mulți sfătuitori. ”(Pilde, 24,6)
Modificările de fond aduse de către liderii pucioși sunt evidente. Ei inventează “cetatea” ca beneficiar al proorociilor, pentru a putea incrimina prin ea “cetatea” Bisericii (instituția BOR), comparând-o pe aceasta cu “Cetatea Sfântă Noul Ierusalim de la Pucioasa” sau cu celelalte “cetăți” inventate de către liderii pucioși: în primul rând, “România, cetatea cea iubită”, apoi satele și orașele unde locuiesc familii de pucioși: “cetatea Gheboieni”, “cetatea de la Nămăiești”, “cetatea Ungureni, “cetatea Mănești”, “cetatea Valea Voievozilor”, “cetatea București-Ferentari” , cetatea Târgoviște, cetatea Timișoara, cetatea Colentina, cetatea Căprioru, “cetatea Cluj”, “cetatea Pucioasa” . În Sfânta Scriptură, beneficiarul proorociilor nu era “cetatea”, ci “poporul”. Mai mult, pentru perioadele în care poporul nu este condus de prooroci sau proorociile erau puține și sărăcăcioase (vezi 1 Regi 3,1) nu se formulează nici un “vai” pentru cetate, ci dimpotrivă, o “fericire” pentru cei care, deși nu sunt conduși (deocamdată) de prooroci, păzesc legea, adică se conduc după proorociile anterioare. Este și cazul Bisericii tradiționale (BOR), care nu se conduce prin prooroci, ci prin observarea atentă a preceptelor rămase întipărite în Scriptură sau păstrate prin Tradiție.
În plus, este de remarcat diferența netă de viziune față de conducători și sfătuitori. Biblia vorbește în mod repetat de caracterul benefic al prezenței mai multor sfătuitori, care ar fi să influențeze atât “punerile la cale” (actul sfătuirii, al pregătirii și al planificării), adică pregătirea luptei cu forțele potrivnice ale răului, cât și coordonarea “războaielor” nevăzute cu forțele întunericului, adică a luptelor propriu-zise (actul conducerii). Acest lucru este ilustrat de conducerea Bisericii, care stă în chibzuința și lucrarea unui organ colectiv, denumit Sfântul Sinod. Biserica Noul Ierusalim nu are un Sfânt Sinod, care să gândească cu mai multe capete, ci are un singur “cap”, pe post de “prooroc” (care, de fapt, este o “proorociță”) care face și desface toate, fie că este vorba de “călăuzire”, fie că este vorba de “povățuire”, fie că este vorba de “cârmuire”:
“Nu vorbiți cu Duhul Sfânt ca și cu omul. Nu lua de la om, Israele. Ia de la Duhul Sfânt prin călăuză dacă vrei de la Duhul Sfânt, iar dacă vrei de la om, îți pierzi vremea ca și până acum. Fii atent că Duhul Sfânt nu este pământesc ca să vorbești în numele Duhului Sfânt cele pământești din tine. Fii atent, Israele, fii atent! Amin, amin, amin.” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa, datat 21-06-1998)
Se stabilește așadar o delegare unică de prerogative: “Călăuza” de la Pucioasa este de acum singura curea de transmisie dintre om și Dumnezeu. Nu-i exclus ca “proorocița” să se fi ocupat și cu “sfințirea” mai presus de fire (fără Taina hirotoniei) de diaconi, preoți și arhierei la Pucioasa.
Last edited by mariamargareta; 20.04.2010 at 01:09:07.
|