1. Mai întâi, nu am sesizat în ce fel răzbate patima sodomiei lui Ceaikovschi în opera "Lacul lebedelor". Probabil că trebuie să ai nas fin, psihanalitic și nu grobian, ca al meu, ca să vezi poponarul dintre lebede. Pe urmă, noi nu vorbim de patima farmazonă a lui Hahnemann. Omul cred că a făcut-i din interes, deoarece avea o căruță de copii de îngrijit și s-o fi gândit că dă peste împăratul la o întâlnire cu frații și îi dă și lui un post de protoiatros pe la periferia Imperiului, prin Castelul din Carpați undeva.
2. Admirator al lui Swedenborg ? Vorbim de deriva unui timp și a unei lumi care trecuse de la discursul antieclezial și candid al lui d'Alembert și Voltaire la tras cu tunul în biserici catolice (și în câteva ortodoxe). Spiritirsmul câte unui Swedenborg e chestie soft. Nu se compară nici măcar cu spiritismul lui Hașdeu, care a scris o carte întreagă sub dicteu.
3. Homeopații de bună credință (așa cum a fost și Hahnemann) fac nu numai artă, fac și știință: ei nu explică vindecările prin forța vitală, din bunul motiv că nu le explică în nici un fel. Nu avem certitudini, numai ipoteze. Există, desigur, și ipoteza forței vitale, în care nu văd nimic necreștin.
4. Nimeni nu pretinde că în diluții obișnuite pentru homeopați (adică orice diluție peste CH 12) se mai află vreo moleculă de la substanța de la care s-a pornit. Și ? Asta demonstrează că homeopatia e ineficientă ?
5. Punctul 5 mi-e neclar. No comment.
Last edited by Mihnea Dragomir; 20.04.2010 at 19:30:43.
|