195. O scrisoare pe 40 de pagini
Pasiunea debordantă pentru scris a Mihaelei nu are neapărat o conotație strict patologică. În fond, și alte personalități ale istoriei au scris sute sau mii de volume fără a fi considerați „săriți de pe fix”. Varianta unei propensiuni ereditare pare la fel de tentantă pentru cei interesați de acest studiu de caz, mai ales că despre tatăl ei se spune că avea acasă saci întregi de scrisori concepute de el, dar niciodată expediate. Logoreea „Dumnezeului de la Pucioasa” a devenit ceva mai pe înțeles abia când s-a aflat despre o istorioară picantă, petrecută prin anul 1981.
Se spune că, la puțin timp după moartea Verginicăi”, în „poporul” pucios s-a produs o puternică tulburare și dezordine, datorită vidului de putere creat. „Poporul” fusese condus în ultimii ani cu mână de fier nu de Verginica, ci de cei doi păstori (nea’Mișu – zis și păstorul Daniel și nea’Cristea – zis și păstorul Cristea). Acești aghiotanți ai Verginicăi erau pe post de sfetnici și protectori ai „sfintei”, dar și de vechili ai turmei, asigurând o interfață cu permisivitate selectivă pentru cei care doreau să intre în contact direct cu Verginica. Încurajată de o „proorocie” mai veche, care anunța că „sceptrul prorocesc” de la Pucioasa îi va reveni persoanei care va fi de față la ultima suflare a Verginicăi, Mihaela a îndrăznit la scurt timp să-și ceară drepturile. Într-o scrisoare scrisă pe 4o de pagini (!!!) și adresată păstorului Daniel, Mihaela își expunea crezul ei că ea este cea îndrituită de a prelua cârma poporului și jugul „proorociei” Domnului. „Păstorii” doar trebuiau să valideze în fața „poporului” această auto-alegere. Nea’ Mișu a fost șocat de îndrăzneala moldovencei, care juca la cacealma, deși sosise abia de doi ani în „popor”, îmbrăcată în pantaloni și cu pletele în vânt, ca să se facă și ea „creștină” printre „creștini”. Convins că ar fi trebuit să primească neapărat „un semn de la Domnul” în prealabil, pentru a putea investi pe cineva ca urmaș legitim al Verginicăi, nea’Mișu a reacționat în stilul lui violent caracteristic: „Satana! E o Satană! Scrisoarea asta e ispită de la Satana! Auzi, dumneata, 40 de pagini! 40 de pagini!”. După ce a tunat și a fulgerat, nea’ Mișu a obligat-o pe Satana (pardon! pe Mihaela) să meargă în fiecare „cetate” de creștini și să-și ceară iertare, pe motiv că le-a jignit demnitatea de creștini, îndrăznind să se erijeze în pretendentă la „proorocie” fără a fi avut „semn” și alegere de la Domnul. Degeaba a încercat Mihaela să-l convingă că „semnul” este acela că Verginica a preferat-o pe ea, pentru că, înainte de a muri, i-ar fi transmis telepatic („ca la telefon, cuvânt cu cuvânt”) un text pe care ulterior ea îl va intitula „Testamentul Sfintei Virginia”. Nea’ Mișu a rămas neclintit în încăpățânarea lui, iar Mihaela a trebuit să se supună capriciilor lui de „păstor”. Umilința aceasta pe care i-a administrat-o nea’ Mișu Mihaelei, fără milă, în fața tuturor „cetăților” cu creștini pucioși nu va mai fi uitată de ea niciodată. Au urmat alți zece ani în care Mihaela „și-a lins rănile” și a copt pe îndelete planul răzbunării. Zece ani în care puterea „păstorilor” s-a erodat iar anii i-au cocoșat. După ce a preluat hățurile afacerii, în anul 1990, Mihaela i-a marginalizat puternic pe ambii „păstori”, țesând în jurul lui nea’ Mișu o biografie încărcată cu obtuzități și minciuni și servindu-le la bătrânețe lecția tardivă că „nu e deloc înțelept să intri în competiție cu răutatea femeii, mai ales dacă are o coastă în plus”.
E de presupus că păstorii, văzând atunci apetitul Mihaelei pentru putere, să fi găsit la repezeală o formulă de compromis în persoana blajină a lelicăi Maria, o țărancă simplă care nu știa să spună „nu” și care le creea siguranța că o vor putea manevra așa cum doresc. Lelica a „proroorocit” după puterea minții ei până în anul 1994, dar începând cu anul 1990, când începuse să „proorocească” și Mihaela cu mintea ei ascuțită, lelica a fost supusă din partea acesteia la mari presiuni psihologice pentru a se retrage.
Cele două „proorocițe” rivale au fost la mare concurență în acești patru ani, când „Domnul” vorbea la patru urechi și două guri. Până la urmă, tenacitatea Mihaelei, setea de putere și lipsa ei de scrupule au învins.
„Dumnezeul” Pucioasei își găsise, în sfârșit, o portavoce de neegalat, pentru cea mai mare înșelătorie a tuturor timpurilor.
|