View Single Post
  #1749  
Vechi 23.04.2010, 08:19:22
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

194. Iubirea de Dumnezeu și iubirea pentru Dumnezeu (VI)

Deși data de 6 mai 2001 părea momentul de cotitură în care se instituia “prin lege” o nouă calitate a actului iubirii omului către Dumnezeu, lucrurile n-au stat deloc așa. Sintagma “iubire pentru Dumnezeu”, artificială și pompoasă, n-a avut o viață prea lungă. Este de-a dreptul spectaculoasă repunerea în valoare din punct de vedere semnatic a expresiei “iubirea de Dumnezeu”, la scurt timp după ce liderii pucioși păreau că reușiseră să o detroneze cu expresia echivalentă “iubirea pentru Dumnezeu”. La început mai timid, apoi din ce în ce mai debordant, ea reapare în textele pucioșilor, iar bogăția de sensuri ale expresiei consacrate o copleșesc pe cea introdusă forțat pe data de 6 mai 2001.

Nici înainte de această dată nu lipsea această sintagmă din textele pucioșilor, ba dimpotrivă, ea se regăsește din abundență. Ceea ce înseamnă că nu era câtuși de puțin improprie, pentru a fi “detronată” cu atâta fanfaronadă filozofică de către liderii pucioși cu o expresie absolut echivalentă.

Într-un “Cuvânt” adresat arhiereului Irineu în anul 1992, iubirea de Dumnezeu este așezată la loc de cinste, alături de credință, la baza așa-zisei ascensiuni către “botezul cel de foc” al monahului Irineu Pop în apele tulburi ale credinței pucioase. În anii premergători momentului de cotitură politică din 1989, lelica Maria, înconjurată de câțiva adepți, încă mai cutreiera țara în căutare de noi adepți. Ajunși și la mânăstirea Sinaia, acești creștini l-au impresionat pe tânărul Irineu nu numai prin înfățișarea lor evlavioasă, ci și de devoțiunea lor ieșită din comun. Efectul radical ce îl aveau mesajele lelicăi Maria asupra creștinilor care o urmau îndeaproape, considerând-o “surioara sfintei Virginia”, era inevitabil raportat la efectul mediocru al predicilor din biserica mânăstirii unde se nevoia pe atunci (mân. Sinaia) sau chiar din alte biserici. Spre deosebire de creștinii formaliști- ritualiști, șovăielnici, conservatori, din bisericile BOR, creștinii pucioși (urmași ai Verginicăi și adepți în continuare ai lelicăi) erau gata de orice renunțare, oricât de inutilă ar fi fost, dârji până la sacrificiu și dispuși să se războiască în idei și convingeri filozofice cu cerberii regimului comunist care declanșaseră de ani buni prigoana împotriva religiilor de tot felul. Erau gata să meargă și la închisoare pentru “credință”, căci printre ei erau unii care mai trecuseră prin această experiență. Rezistența lor subterană la “fiara roșie” comunistă și “mesajele” lor apocaliptice nu puteau să nu-l impresioneze pe Irineu. Admirația lui Irineu pentru simplitatea preceptelor (aparent ortodoxe), bucuria de a se întâlni din când în când cu niște “creștini adevărați” și simpatia lui infantilă față de dârzenia acestor noi “ostași ai lui Hristos” a fost considerată de pucioși ca suficientă pentru a și-l anexa și a-l însuși, la momentul considerat de ei potrivit, ca propriul lor ierarh: episcop și “patriarh al Bisericii Noul Ierusalim”. Este cunoscut că episcopul Irineu n-a participat la nici o investire formală în acest rang onorific, inventat peste noapte de către pucioși (cu care ei l-au investit pe Irineu în mod gratuit, fără măcar să-l consulte) contestând în mod public însăși apartenența sa la această biserică ocultă. Formularea folosită de pucioși (pucioșii numesc acest eveniment “botezul cel cu foc al Duhului Sfânt”) arată că această investire nu a fost reală, însoțită de vreun un act solemn, formal și vizibil, ci a avut loc doar în imaginația exaltată a liderilor lor. Pucioșii mai vorbesc în acest mesaj și de un “al doilea botez” al lui Ioan-Irineu (primul fiind, evident, cel valid, primit în copilărie în biserica ortodoxă”). Probabil că acest “al doilea botez “ se referă fie la tunderea în monahism a tânărului Ioan Pop (14 octombrie 1978), fie la hirotonia sa ca ieromonah (14 octombrie 1980) fie, în sfârșit, la autentica sa hirotonie ca arhiereu al BOR (21 noiembrie 1990). Cert este că “iubirea de Dumnezeu” a fost un criteriu esențial care l-a făcut pe Irineu să-L caute cu ardoare pe Dumnezeu nu numai unde El era, ci și acolo unde doar părea să fie, lucru care i-a adus ulterior destule neajunsuri:

“Pace ție, copil născut o dată, și încă o dată și, iarăși, încă o dată, prin cuvântul care a venit cu Mine din cele cerești prin această lucrare. Născut o dată prin ceea ce se numește botez după lege; și încă o dată prin ceea ce este botezul care se naște de la credința și de la iubirea de Dumnezeu; și, iarăși, încă o dată, fiul Meu preaiubit, prin botezul cel cu foc al Duhului Sfânt, Care umple întregul Cel ce este Unul lucrător al Treimii Dumnezeiești.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 16-07-1992)

Iubirea de Dumnezeu” era unul dintre obiectivele primordiale de propovăduire ale pucioșilor, așa cum li se pregătise în taină de către liderii lor:

“Iată, prin uși nevăzute intru și ies, și lucrez prin voi. Pregătiți-vă, fiilor, că veți sta în fața mulțimilor și le veți învăța iubirea de Dumnezeu și învierea trupului și a sufletului.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 7-05-1995)

Iubirea de Dumnezeu” trebuia să se trăiască intens, cu “tot focul inimii”:

“Iubește-Mă cu tot focul inimii tale, că bună este iubirea de Dumnezeu, și va învăța omul, va învăța de la tine că numai Dumnezeu este adevărul, iar înțelepciunea omului este minciună, și se va uita omul la minciuna lui și va vedea că nu așa trebuia să lucreze.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 3-06-1995)

Însăși Maica Domnului este prezentată ca model al iubirii de Dumnezeu:

“Mama Mea Fecioară nu s-a dat prooroc, nu s-a mărit cu întâietate între oameni. Ea a fost umilă și curată la fire și la faptă, iar darul ei a fost iubirea de Dumnezeu.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 21-09-1995)

Iubirea de Dumnezeu” este “bogăția cea mai de preț între bogății”:

“Așa rămâne omul singur și în duhul lui, prinzând curaj omenesc, pierzând frica de Dumnezeu și iubirea de Dumnezeu, bogăția cea mai de preț între bogății.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 27-10-1995)

Iubirea de Dumnezeu” aduce biruința cerului pe pământ:

Iubirea de Dumnezeu aduce biruința cerului pe pământ, dar să te am unealtă pe tine, copile Israele, că tu, fiule, ai cuvântul Meu, care-ți este drum spre lumina care va veni cu Mine.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 8-1-1996)

Cei care propovăduiesc la Pucioasa nu numai “iubirea de Dumnezeu” , ci și “înspăimântarea de Dumnezeu” sunt liderii pucioși, “fiii grădinii Dumnezeului Pucios”. Iubirea nu poate veni singură, ci va trebui neapărat să fie precedată de “frica de Dumnezeu” (care, la pucioși nu mai este “începutul înțelepciunii”, ci înțelepciunea însăși, căci frica este ridicată la cote înalte, greu de suportat, vecine cu îngrozirea):

“Poporul Meu, îi așez pe fiii grădinii Mele în numele Meu înaintea ta, ca să te învețe de la Mine ce este ușurătatea și ce este sfințenia, căci cuvântul lor nu e al lor, ci este cuvântul Meu. Învață, poporul Meu scump, învață, tată, ce este înțelepciunea, că ea este frica de Dumnezeu, care merge pe drumul ei până la iubirea de Dumnezeu, până la iubire, fiule scump, poporule scump între neamurile pământului.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, fragment din mesajul datat la 28-8-1996)